Опубліковано

Боротьба на всіх фронтах: наскільки просіла відвідуваність торгової нерухомості столиці сьогодні

Сьогодні усі види бізнесу в Україні отримують жорсткий досвід виживання у надзвичайних умовах. Особливо це стосується торгової нерухомості. Військові дії спровокували відтік населення з країни, девальвацію національної валюти, стрімку інфляцію, загальне зниження споживчих настроїв, що призвело до зниження середньодобової відвідуваності торгових об’єктів. За підрахунками експертів компанії UTG, середньозважений показник відвідуваності для великоформатних торгових центрів столиці на жовтень 2022 року становив 325 осіб на 1000 м2 GLA, тим самим знизившись щодо початку року на 35,7%.

Згідно з розрахунками аналітиків, відвідуваність регіональних ТРЦ Києва у третьому кварталі поточного року порівняно з 2021 роком мирного часу зменшилася на 45% — з 407 до 224 осіб на 1000 м2 GLA на день. Аналогічна ситуація спостерігається і в окружних об’єктів — їх трафік також скоротився на 30% у порівнянні з довоєнним часом з 669 до 468 осіб на 1000 м2 GLA на день.

Істотне падіння відвідуваності в порівнянні з мирним часом пояснюється впливом багатьох факторів. Перш за все, через воєнні дії в Україні відбувається як внутрішнє, так і зовнішнє переміщення людей. На тлі цього спостерігається зміна портрета споживача (особливо у регіонах), що пов’язано з тим, що забезпечені мешканці виїхали, а на їх місце прийшли переселенці з малими доходами. Це призводить до невідповідності представлених брендів доходам населення.

Окрім цього, все більше українців вимушені скоротити свої витрати і намагаються уникнути відвідування громадських місць та транспорту зі значним скупченням людей через можливі повітряні тривоги. Все це призводить до того, що населення стало рідше відвідувати торгові об’єкти. Але тим людям, які залишилися в країні, як і раніше, необхідно робити покупки як продуктів першої необхідності, так і інших товарів. На тлі переміщення людей, спостерігається залучення у торгові об’єкти потоків нових, більш вікових споживачів від 50-60 років. Окрім цього, незважаючи на скорочення витрат та купівлю меншої кількості товарів, українці звертають увагу на вигідніші пропозиції та розпродажі.

В то й же час, зростає лояльності до здійснення покупок онлайн, тому частка віддалених покупок зросла на 25%.

Однак, всупереч негативним наслідкам війни і зважаючи на те, що у порівнянні з лютим-березнем поточного року покупці поступово повертаються до країни, відвідуваність торгової нерухомості буде поступово зростати. Окрім цього, необхідно брати до уваги такі фактори, як відкладений попит, який безумовно вплине на товарообіг торгової нерухомості (хоча поки що більшість українців вважають за краще залишити дорогі покупки на пізніше).

Середньодобова відвідуваність ТЦ Києва у розрізі форматів, чол. на 1000 м2 GLA