Опубліковано

7-Eleven шукає партнерів у Європі: у Żabka буде серйозний конкурент?

Теги:
Zabka
7-Eleven
експансія
Фото:
Wiadomosci Handlowe

7-Eleven — найбільша мережа магазинів у форматі convenience, шукає франчайзингових партнерів у Європі, зокрема у Польщі.

Можливий дебют гіганта ритейлу в Польщі означав би створення серйозної конкуренції мережі Żabka. Водночас не можна виключити, що 7-Eleven буде готовий поглинути Żabka у його нинішнього власника, тобто фонду CVC Capital Partners, замість того, щоб починати з нуля і конкурувати з мережею, присутньою практично в кожному куточку Польщі.

7-Eleven вже давно згадується як потенційний покупець мережі Żabka. Лідер польського ринку з понад 9,2 тис. магазинів convenience після багатьох років динамічного розвитку, ймовірно, найближчим часом змінить власника. Американський фонд CVC може продати Żabka галузевому інвестору, фінансовому інвестору або вийти з інвестицій через фондову біржу. Важко передбачити, який варіант обере нинішній власник Żabka.

Японська роздрібна мережа шукає не стільки окремих франчайзі для ведення конкретних магазинів (що б означало, що вже готова пропозиція франшизи), скільки потенційного партнера, який би взявся за розвиток мережі в обраній країні. Які країни будуть обрані першими — невідомо.

Дочірня компанія Seven & I Holdings з Японії шукає досвідчених партнерів по франшизі по всій Західній Європі. Було підкреслено, що в першу чергу увага приділяється Німеччині, а також Польщі, Великій Британії, Франції, Італії, Іспанії, Туреччині, Швейцарії та Австрії.

Так, у Німеччині в основному шукають франчайзі, які мають досвід роботи в готельному секторі, роздрібній торгівлі чи громадському харчуванні та хотіли б взяти участь у новому бізнесі. За даними німецького видання «Lebensmittel Zeitung», потенціал розвитку Seven & I Holdings у Німеччині величезний. Сама мережа оцінює обсяг німецького ринку мінімаркетів у 10,53 мільярди євро у 2023 році. За прогнозами, у 2027 році він становитиме вже 11,90 мільярди євро.

Мережа 7-Eleven походить зі Сполучених Штатів і належить японській компанії Seven & I Holdings, яка обслуговує близько 83 000 магазинів по всьому світу в форматі convenience. За межами США такі заклади особливо популярні, наприклад в Японії та Південній Кореї, де їх називають "konbini".

В Європі 7-Eleven представлений у Норвегії, Швеції та Данії. Раніше ритейлер пробував свої сили у Великій Британії, але покинув цей ринок у 1997 році. У 2019 році було оголошено про намір повернутися до Великобританії, але поки що ці плани не реалізовані.

Перший магазин 7-Eleven відкрився в 1927 році в Далласі, Техас, США. У 1991 році 70% акцій мережі викупили японці, врятувавши 7-Eleven від ймовірного банкрутства.

В останні роки компанія разючими темпами збільшує кількість магазинів, об’єднаних у мережу. Сьогодні у всьому світі це вже приблизно 83 000 торгових точок, тоді як у 2011 році магазинів 7-Eleven було 40 тис., а у 2013 році — 50 тис.