Еволюція жорстких дискаунтерів в Україні: як на півдні України розвивається проект магазинів «ПЮРЕ»
Проект «ПЮРЕ», який розвиває одеська компанія «Таврія В», розпочав свою діяльність за рік до повномасштабного вторгнення. Сьогодні ці торгові об’єкти розташовано в Миколаєві, Нікополі, Білгороді-Дністровському, Подільську, а вже час війни було відкрито локацію в Одесі. Концепція жорстких дискаунтерів типу «ПЮРЕ» як ніколи актуальна з огляду на економічну ситуацію. Про зміни на ринку, споживчу поведінку та про плани на майбутнє нам розповів Денис Поповиченко, заступник генерального директора, керівник проекту «ПЮРЕ».
Доброго дня. Минуло вже більше як рік з моменту запуску пілотного магазину «ПЮРЕ». Проект виправдовує себе? Чи ще рано робити висновки? «ПЮРЕ» вже знайшло чи ще продовжує шукати свою нішу на ринку?
Повномасштабне вторгнення російських загарбників тимчасово внесло зміни по запланованому розвитку мережі «ПЮРЕ». Сам проект залишається актуальним. Але підбивати підсумки проекту «ПЮРЕ» поки що зарано.
Як Ви думаєте, чому саме в останні роки з’явився ряд проектів з розвитку жорстких дискаунтерів («ПЮРЕ», «Грошик», «Дивоцін», «Рулька»)? Чи можна говорити, що сьогоднішні події в Україні тільки сприятимуть ще більшому розвитку таких ритейл-концептів?
Ми вважаємо, що концепція жорстких дискаунтерів отримає у нашій країні подальший розвиток. Чому? Це світовий тренд. Наприклад, в Європі магазини, що призначені для практичних споживачів, вже набули великого поширення серед покупців, яким цікаво придбати якісний товар за привабливою ціною. Такі ціни формуються шляхом впровадження більш ефективної моделі операційної діяльності, зниження власних витрат та зменшення націнки на товар.
Хто сьогодні являється цільовою аудиторією «ПЮРЕ»? Опишіть профіль його стандартного клієнта.
Основна аудиторія — представники дрібного бізнесу (які реалізують продукцію у роздріб на ринках та в невеликих магазинах), а також звичайні покупці, які ретельно планують свої покупки і хочуть придбати якісний товар за приємною ціною. Багато хто приїжджає за покупками великими родинами з дітьми.
За якими критеріями Ви обираєте локації під магазини «ПЮРЕ»? Де можна очікувати появи нових Ваших магазинів?
Ми вважаємо, що локації під магазини «ПЮРЕ» повинні розташовуватися якомога ближче до свого споживача — в місцях з високою пішою прохідністю та з розвиненою транспортною інфраструктурою. Керівництвом компанії заплановано поетапний розвиток мережі «ПЮРЕ». Магазини будуть відкриватися у різних регіонах України. Так, на 2023 рік заплановано відкриття ще кількох об’єктів у містах Одеса, Миколаїв, Подільськ.
Як мережа справляється з частими blackout у Вашому регіоні?
Всі наші об’єкти оснащені генераторами, тому ми можемо працювати навіть при повній відсутності світла. Для покупців облаштовано пункти незламності.
Які товарні позиції є сьогодні ТОПами продажів у мережі «ПЮРЕ»?
Основні ТОПи продажів — це товари повсякденного споживання: бакалія, безалкогольні напої яйця, кондитерські вироби, засоби особистої гігієни, соуси, спеції, овочі та фрукти, слабоалкогольні напої, тютюнові вироби та аксесуари, консерви, молочна продукція, кава, снеки, хлібобулочні вироби, вино-горілчані вироби, товари для тварин, господарські товари, сири, побутова хімія, м’ясна гастрономія, чай, риба і м’ясо тощо.
Експерти ринку вважають, що в найближчі роки локальні торгові мережі — аби вижити — будуть змушені об’єднуватись одна з одною задля створення більш потужних закупівельних альянсів. Що Ви думаєте на рахунок таких колаборацій?
Все можливо. На сьогодні в Україні таких колаборацій по об’єднанню різних торгових мереж поки не спостерігається. Але світ змінюється. Можливо після війни побачимо якісь зміни.
Падіння доходів населення, ріст комунальних тарифів, часті відключення світла, інфляція — все це так чи інакше впливає на дохідність ритейл-бізнесу. Як мережам виживати в таких умовах?
З ростом комунальних платежів, інфляцією, падінням споживчого попиту необхідно оптимізувати власні операційні витрати, постійно працювати над впровадженням модернізованих технологій в постачанні товару, знижувати витрати на його обробку. При цьому, ціни на продукти харчування та товари першої необхідності потрібно залишати доступними для покупців, адже це особливо важливо саме сьогодні, у складний для країни час.
На чому буде сконцентрована діяльність команди проекту «ПЮРЕ» у 2023 році?
У наших найближчих планах:
1. Розвиток нових локацій магазинів «ПЮРЕ».
2. Пошук нових регіональних виробників та постачальників товару, які будуть відповідати критеріям "ціна-якість".
3. Розширення асортиментної лінійки товарів власного імпорту.