Чому український ринок вважається перспективним для польської компанії? Досвід виробника VACO RETAIL
Парадоксально, але навіть в умовах війни деякі іноземні FMCG компанії не бояться виходити на український ринок. Щобільше, у такій експансії вони бачать ряд переваг, називаючи український ринок найважливішим. Пьотр Джік, генеральний директор компанії VACO Retail, розповів про плани польського бренду VACO, який розвиває лінії засобів екологічно чистих продуктів для захисту від комах. Чому компанія прийняла рішення зайти на український ринок та як планує себе позиціонувати, читайте в інтерв’ю для All Retail.
一 Доброго дня. Розкажіть, будь ласка, коли була заснована Ваша компанія. В чому її ключова спеціалізація? Де знаходяться виробничі потужності?
一 VACO Holding Group була заснована у 2014 році. Ми працюємо в кількох різних галузях: готелі, розвиток нерухомості, кліринг, послуги B2B з прибирання та боротьби зі шкідниками, збірка бетонних конструкційних елементів і, нарешті, виробляємо товари VACO Retail, які продаються на ринку FMCG.
Наш бізнес під брендом VACO запрацював у 2011 році. Нашою метою було стати та залишатись виробником № 1 екологічно чистих засобів захисту від комах та шкідників, чого ми досягли цього у 2019 році. Базуючись на нашому професійному досвіді боротьби зі шкідниками, ми виявили, що екологічно чисті продукти від комах можуть бути такими ж ефективними, як і традиційні хімічні продукти, але набагато безпечнішими для споживачів та навколишнього середовища.
Наша компанія прагне принести зміни в нашу галузь та покращити поточну ситуацію. Ми розробили унікальні та інноваційні формули для боротьби з комарами, кліщами, мурахами, міллю, тарганами тощо.
Для кожної з цих проблем ми пропонуємо клієнту два варіанти рішення: формулу на основі активної речовини та еко-альтернативу на основі натуральних інгредієнтів і нанотехнологій. Крім того, наприкінці минулого року ми вийшли на ринок з новою категорією — екологічно чисті засоби догляду за взуттям — з новим брендом EMU.
Головний офіс нашої компанії знаходиться у Вроцлаві, Польща. У нас є 3 склади та 2 виробничі підприємства: одне для аерозолів, інше — для виробів з використанням клею, порошку та рідких продуктів. Зараз ми знаходимося в процесі будівництва нашої нової штаб-квартири, яка буде в собі поєднувати офісну частину, склад та фабрику — 3 в 1. Сподіваюся, що вона буде готова на початку 2024 року.
一 Хто цільова аудиторія продукції VACO?
一 Оскільки наша стратегія з самого початку була націлена на екологічні продукти, нам потрібно було знайти клієнтів, які цінують цей підхід. Тому нашими основними партнерами стають сучасні торгові мережі. Найбільшими посередниками є аптеки, мережі DIY та продуктові магазини. Для кожного з цих клієнтів ми створили спеціальний портфель продуктів і пропозицію для їхніх споживачів.
Ми орієнтуємося на сучасних клієнтів, які шукають простий спосіб розв’язання проблеми комах і знають, що хімічні продукти можуть бути шкідливими для дітей, домашніх тварин та навколишнього середовища.
Нашими споживачами є всі, хто турбується про власну безпеку здоров’я та цінує якість. Наші продукти містять сучасні інгредієнти, постійний контроль якості та представлені у доступному ціновому сегменті. Тож ми доступні для різних груп клієнтів та особливо пишаємось нашими юними споживачами, для яких ми розробили безпечні продукти захисту на відкритому просторі.
一 Ваш рідний ринок — польський. Яка сьогодні ринкова доля Вашої компанії в ключових сегментах цієї спеціалізації?
一 За останні роки ми стали гравцем № 2 у Польщі, обігнавши наших конкурентів, які мають 30+ років історії та величезне визнання своїх брендів. Нам вдалося цього досягти завдяки кільком факторам. По-перше, у нас найкраща команда у світі (або принаймні в Польщі) — уся наша команда віддана нашій справі. По-друге, ми є найбільш інноваційною компанією у своїй галузі, тоді як інші наші конкуренти перебувають у стагнації. По-третє — компанія VACO гнучка, а процес прийняття рішень тут дуже короткий і швидкий.
一 В яких країнах сьогодні ще продається продукція VACO?
一 Окрім Польщі, ми представлені в Україні, Румунії, Болгарії, Угорщині, Молдові, Казахстані, Узбекистані, Киргизстані та Таджикистані. Найбільші можливості для зростання ми спостерігаємо на українському ринку, тому половина нашої експортної команди — українці, і зараз це країна, що розвивається найшвидше для VACO.
一 VACO надає свої послуги навіть глобальній мережі фаст-фудів McDonald’s. В чому саме вони полягають?
一 Першою нашою діяльністю були послуги з боротьби зі шкідниками. Ми відповідаємо за гігієнічні стандарти в приміщеннях наших клієнтів. Нашими найбільшими клієнтами є мережі роздрібної торгівлі, склади та логістика, виробники продуктів харчування та мережі ресторанів (такі як McDonalds, KFC, PizzaHut, Starbucks і Burger King). Усі клієнти довірили нам розв’язання проблем з комахами в наші руки. Тож ми відповідаємо за створення індивідуальної системи боротьби зі шкідниками для кожної будівлі, в якій працюють або ведуть бізнес наші клієнти.
一 Як ви вже зазначили, VACO прийняло рішення вийти на ринок України. Чому саме зараз, у такий складний для країни час?
一 Так, як я вже зазначав, зараз Україна є для нас найважливішим і перспективним ринком. Ми хочемо підтримати Україну. Наші українські друзі з VACO Team показали мені можливість, створену в цей важкий час, оскільки глобальна кон’юнктура ринку сильно змінилася. Саме тому ми вирішили вийти на український ринок на початку 2023 року. Ми вдячні нашим українським партнерам, які підтримують нас і допомагають нам зрозуміти потреби клієнтів, які відрізняються від польських.
一 VACO в Україні буде працювати у колаборації з групою компаній «АФІНА». Чому було вибрано саме цього партнера?
一 Я думаю, що після нашої першої зустрічі ми знайшли взаєморозуміння та відчули спорідненість наших команд. Іноді ти просто відчуваєш це і рвешся вперед. «АФІНА» — одна з найбільших дистриб’юторських груп в Україні, тож для нас велика честь, що вони представляють наші інтереси. Керівник компанії «АФІНА Груп» Сергій Зайков має чітке бачення розвитку та розуміння поточної ситуації та динаміки ринку. Також надає впевненості той фактор, що цілі та пріоритети розвитку наших компаній здебільшого збігаються, а це дозволяє швидко приймати рішення, бути гнучким та результативним.
一 Які бренди із портфеля VACO будуть доступні українським споживачам?
一 З цього року українські покупці знайдуть:
· ECO VACO — екологічно чисті засоби від шкідників;
· VACO MAX — інсектициди максимальної дії;
· VACO Strong — найсильніші репеленти від комарів, кліщів та інших комах;
· VACO KIDS та Sensitive — засоби від комарів для маленьких дітей, від 6 місяців народження;
· і бренд EMU — засоби для догляду за взуттям та аксесуари.
一 Які канали продажу в Україні є для Вас пріоритетними?
一 В рамках вибраної стратегії Go-To-Market та з урахуванням поточної ситуації в Україні, ми будемо націлені на сучасні канали торгівлі: роздрібні мережі, аптеки, магазину біля дому та DIY. Але водночас ми подбаємо про традиційну торгівлю, засновану на класичній дистрибуції. Я думаю, що нам знадобиться щонайменше 1 рік, щоб ми могли адаптувати нашу стратегію для українського ринку на наступні 3 роки.
一 Чи працюєте Ви у напрямку private labels? Чому ритейл-мережам буде вигідно співпрацювати з Вами?
一 Звичайно! На всіх наших ринках ми спостерігаємо, що клієнти шукають можливість збільшити свою маржу, а не конкурувати безпосередньо з продуктами бренду А. Ми не тільки виробляємо продукцію власних торгових марок для наших клієнтів, але й допомагаємо їм вибрати правильну рецептуру, створити процес розробки та маркетингову стратегію.
Віримо, що якщо продукт private label буде виготовлено на замовлення, це буде вигідно для обох сторін і ефективно для створення довгострокового партнерства.
В цілому, ми здатні створити будь-який можливий продукт у категорії «комах/шкідників».
一 Як ви оцінюєте ємність та потенціал ринку України для свого розвитку тут?
一 Ми оцінюємо потенціал українського ринку на тому ж рівні, що й ринок Польщі. Ми все ще спостерігаємо відмінності в потребах і поведінці споживачів, тому нам постійно потрібно створювати спеціальний портфель продуктів для українського ринку, і ми раді це зробити. Особисто вважаю, що продукти від комах більш популярні в Україні, ніж у Польщі, тому навіть у ці важкі часи цей ринок створює величезні можливості та має потенціал.
На початку війни в Україні майже 70% ринку захисту від комах займали російські бренди. Зараз ситуація суттєво змінюється. Ми, як відповідальний виробник, надаємо найкращі продукти та забезпечуємо високий рівень сервісу на який заслуговує український споживач. Я сподіваюся, що наша продукція задовольнить їхні потреби, а впізнаваність нашого бренду буде асоціюватись з ефективністю, безпекою та високою якістю.