Опубліковано

Продовольчий ритейл Києва поповнився новими мережами дискаунтерів. Хто вони?

На столичному ринку продовольчого ритейлу з’явилися нові гравці. Хто вони і чи вдасться їм закріпитися в Києві? Про це – у матеріалі

Рулька

Відомий в Україні виробник м’ясної продукції «Салтівський м’ясокомбінат» вже має широку мережу фірмових торгових точок, де продаються м’ясні й ковбасні вироби. Також компанія розвиває інтернет-магазин cooker.net.ua.

Проте в компанії вирішили, що настав час розширити представництво в ритейлі — результатом чого стало відкриття магазинів під брендом "Рулька«.

Свідоцтво на торговельну марку «Рулька» було зареєстроване 10 травня 2023 року (подана заявка була ще у квітні 2021 року).

Магазин «Рулька», що відкрився у столиці, є четвертим об’єктом мережі та першим у Києві (інші три розташовані у Харківській області). Зазначимо, що перший магазин цього бренду було відкрито 24 грудня 2021 року в місті Первомайський.

Столична «Рулька» розташована на метро Лісовій (кінцева станція найбільш завантаженої червоної лінії). Слід відзначити дуже вдалий вибір локації — магазин знаходиться в лічених метрах від виходу зі станції метро, яка є однією з найбільш завантажених за трафіком станцій столичного метрополітену. Адреса магазину — вулиця Академіка Кухаря, 6. Вдалий вибір місця розташування магазину підтверджує і доволі велика відвідуваність. Компанія позиціонує «Рульку» як магазини оптових цін.

Магазин «Рулька» у Києві складається з двох залів — у більшому площею 150 кв.м розташовані товари бакалійної групи, напої, консерви, непродовольчі товари, м’ясний прилавок, хлібобулочні вироби та інша продукція. Другий зал площею 60 кв.м з низьким температурним режимом містить незначний асортимент молочної продукції, фруктів та овочів, яйця та пресерви, а також охолоджені м’ясні та ковбасні вироби.

За інтер’єром та розміщенням товару «Рулька» нагадує класичні жорсткі дискаунтери — вода в упаковках на підлозі, доволі багато круп, олії, незначна кількість непродовольчих товарів та кондитерських виробів. Відзначимо, що в київському магазині «Рулька» не продаються алкогольні та тютюнові вироби. Найбільш же широко тут представлений асортимент м’ясної продукції. В магазині працює три каси.

Стосовно цінового діапазону — в магазині можна знайти товари низького та середнього цінового сегмента. За цінами «Рулька» знаходиться на рівні «АТБ» та інших дискаунтерів, проте ціни тут не є «ексклюзивно низькими». Відзначимо також, що «Рулька» вже запустила додаток — програму лояльності для постійних покупців. Його можна завантажити в AppStore.

Чи стане успішним цей проєкт управляючої компанії «Салтівський мясокомбінат» — покаже час. Але вже зараз можна стверджувати, що з вибором локації для свого першого магазину у столиці компанія не помилилася.

Дісмарт

Ще один новачок на ринку столичного продовольчого ритейлу є проєктом власника мережі мінімаркетів «МіксМарт» київського підприємця Артема Штангєєва та його команди.

Перший «Дісмарт» був відкритий у квітні 2023 року неподалік метро «Нивки», за адресою вул. Щербаківського 32/38. Другий магазин було відкрито наприкінці травня в селищі Глеваха за адресою вул. Київська, 98.

Незабаром планується відкриття ще одного «Дісмарту» в столиці — за адресою бульвар Миколи Міхновського (колишній бульвар Дружби Народів), 4/6. Наразі в приміщенні ведуться ремонтні роботи, відкриття відбудеться вже восени.

Мережа позиціонує себе як магазин з дисконтними цінами. Разом з тим, хочеться відзначити якісний дизайн інтер’єру і в цілому доволі комфортну атмосферу для відвідувачів магазину.

Загальна площа магазину «Дісмарт» на Нивках — близько 170 кв.м. Цікаво, що, так само як і в «Рульці» та в новому проєкті NOVUS — «Хапайка» — в «Дісмарті» є окреме приміщення з низьким температурним режимом (площа — близько 30 кв.м), де розміщені молочні продукти, яйця, рибна продукція, ковбасні вироби, незначна кількість напоїв та алкоголю.

Відзначимо, що в порівнянні з «Рулькою» значно більший відсоток полиць у «Дісмарті» відведено кондитерським виробам. Також, крім доволі великої секції алкогольної продукції, є можливість придбати пиво на розлив, асортимент пива є доволі широким.

Рівень цін в магазині «Дісмарт» є дещо нижчим, ніж в середньому в магазинах формату «експрес-маркет» чи «магазин біля дому», але трохи вищим, ніж в дискаунтерах. В цілому асортимент є типовим для магазинів вищезазначених форматів, але з додатковою «фішкою» у вигляді розливного пива.

Стосовно вибору локацій в Києві — обидва магазини (і вже відкритий на Нивках, і той, що готується до відкриття) розташовані на першому поверсі п’ятиповерхівок — в районах старого житлового фонду. Судячи з формату та розташування, акцент робиться на мешканців прилеглих будинків.

Підбиваючи підсумок, зазначимо: поки рано прогнозувати, чи стануть проєкти під брендами «Рулька» та «Дісмарт» масштабними, але перші кроки зроблено і, судячи з усього, власники вважають їх вдалими. Сподіваємося, що київські споживачі лише виграють від цього, адже формат магазинів з дешевшими цінами за нинішніх обставин є доволі привабливим.

Микола Жичук, директор з маркетингу Partyzan Agency

«У команді Partyzan Agency ми вирішили не критикувати жоден ритейл-проект аж до перемоги. Ми розуміємо, що «триматися на плаву» у військовий час непросто для будь-якого бізнесу. Тому наші коментарі — у форматі загальних зауважень та пропозицій. Нагадаємо, що бренд-нейм в ритейлі виконує наступні задачі — відображає галузь або категорію, підкреслює унікальність, релевантний та зрозумілий цільовій аудиторії, легко запам’ятовується, спонукає до позитивних асоціацій та емоцій. Окрім цього, варто уникати повтору зареєстрованих торгових знаків та назв, особливо якщо реєструються по аналогічних індексах МКТП. Наприклад, в Україні можна знайти 5 зареєстрованих брендів зі словом «Рулька» і жодного зі словом «Дісмарт».

Згідно зі свіжими дослідженнями поведінки покупця, одним з основних факторів вибору товару є ціна. Тому не дивно, що обидва ритейлери коштом атрибутів бренду вказують відповідну направленість — дискаунтер. Якщо «Рулька» виглядає як хард-дискаунтер, то «Дісмарт» — це софт. Інтер’єри магазинів нагадують класичні європейські дискаунт-мережі Lidl та Aldi 80-их років минулого століття.

Успіх магазину залежить від багатьох факторів, включаючи якість товарів чи послуг, обслуговування клієнтів, ефективне управління. Однак важливу роль відіграє внутрішній та зовнішній вигляд, вивіска, світло, декор, навігація. Віримо, що ці аспекти не стануть другорядними та в перспективі будуть допрацьовані.

Існує думка, що мовчання іноді означає найсуворішу критику. Тому бажаємо як одній, так і іншій мережі стабільності, розвитку, високого середнього чека та головне безпеки для покупців та персоналу», — поділився думкою Микола Жичук, директор з маркетингу Partyzan Agency.