Опубліковано

Інфографіка Zakaz.ua: скільки українці витрачають на домашніх улюбленців

Фахівці Всеукраїнського сервісу доставки Zakaz.ua проаналізували витрати українців на товари для тварин в популярних супермаркетах та дізналися, скільки коштів в середньому йде на харчування домашніх тварин.

Фахівці Zakaz.ua з’ясували, скільки коштує тримати вдома «братів менших» і на які товари для тварин найбільше витрачають гроші користувачі онлайн-сервісу. Співпраця з такими мережами як-от: METRO Cash&Carry, NOVUS, МегаМаркет, WINETIME, VARUS, Auchan, Таврія В, Восторг, ULTRAMARKET, КОСМОС, ЕКО маркет та супермаркет «Харків» дозволила аналітикам компанії дослідити річний попит, популярні категорії та товарні позиції, які найбільше купують українці для пухнастиків в супермаркетах.

З’ясувалося, що в провідних мережах ритейлерів товари для тварин найчастіше купують саме власники котів, частка продажів яких у 2023 році складає 82,3%. На другому місті товари для собак — частка 16,9%. Що стосується попиту товарів для гризунів, риб та птахів — доля продажів не сягає й 1%.

Тож невже кошатників в Україні більше ніж собачників? Цікаво зазначити, що нещодавно один із найбільших виробників кормів для домашніх тварин Mars Petcare оприлюднив статистику утримання найпопулярніших домашніх тварин у світі. Згідно неї, людство утримує 522 млн собак і 399 млн котів. Виявилося, що майже скрізь собаки популярніші, ніж кішки. Загалом у світі в 33% сімей є собаки і лише у 23% — коти. В Україні через війну наразі отримати точну статистику неможливо. Але існують дані ще від 2019 року, що хатніх улюбленців утримують понад 60% населення нашої країни, що означає, що більш ніж в кожній другій сім’ї є домашні улюбленці. Своєю чергою, відсоток прихильників котів, на відміну від світу, в Україні суттєво більший — 22% проти 14%! Зокрема, за даними австралійської компанії Petsecure Україна у 2020 році увійшла до 20-ки країн з найбільшою популяцією домашніх котів (7,3 млн).

Що відбувається з попитом на товари для тварин в Україні? За даними Zakaz.ua, до 2022 року динаміка продажів стабільно зростала. Так, наприклад, у 2021 році попит зріс на 38% відносно 2020 року, через сервіс було продано 1 млн 118 тис. одиниць товарів для тварин. Проте з початком повномасштабної війни через міграцію та евакуацію великої кількості платоспроможних українців та їх хатніх улюбленців за кордон, динаміка попиту різко погіршилася — просіла у 2022 році на 86% відносно 2021.

Що стосується коштів: у 2021 році через Zakaz.ua було продано товарів для тварин на суму майже 36 млн гривень, тоді як у 2022 році — на суму понад 23 млн грн. Цьогоріч продажі вже перетнули відмітку у 22 млн гривень, при тому, що кількість проданих товарних позицій менша, ніж минулого року. Таке явище пов’язане зі значним зростанням цін в країні, адже лише тільки корм для тварин підскочив у ціні майже вдвічі.

Найбільше коштів на хатніх улюбленців витрачають онлайн-покупці Zakaz.ua у великих містах мільйонниках: Київ, Львів, Дніпро, Одеса та Харків.

Собаки проти котів: кого утримувати вигідніше?

У вічному суперництві між кішками та собаками останні виходять на перше місце, коли справа доходить до витрат на їх утримання. За даними сервісу Zakaz.ua, власники собак у 2023 році витрачають лише на харчування чотирилапих в середньому близько 1232 грн на місяць (щорічно 14 784 грн), у той час, як любителі котів — 975 грн (щорічно 11 700 грн). Ще менше коштів йде на утримання гризунів, птахів та риб — від 50 до 200 грн на місяць. Такі маленькі ссавці, як декоративні кролики, морські свинки, хом’яки та щури окрім спеціалізованого овочево-зернового корму можуть мати в раціоні також недорогі свіжі овочі або фрукти — яблука, моркву, капусту, буряк тощо. Коштом цього вони обходяться власникам значно дешевше, ніж утримувати пухнастих улюбленців собачникам та кошатникам.

Що стосується популярних товарів: за даними Zakaz.ua, серед кошатників найулюбленіші бренди корму для тварин — Клуб 4 Лапи, Whiskas, Kitekat, Friskies та Мяу!, а з більш преміального сегмента виділяється Gourmet та Purina. Серед собачників провідними є наступні торгові марки: Pedigree, Клуб 4 лапи, Friskies та Гав!. У сегменті дорожчих кормів перевагу надають Brit та Purina.

Отже, на сьогодні мінімальні щомісячні витрати українців на базові товари для котів та собак можна оцінити щонайменше у півтори тисячі гривень.

«Команда Zakaz.ua переймається долею братів наших менших й бажає, щоб кожен з чотирилапих мав прихисток та люблячу сім’ю. В нашому колективі чимало співробітників мають хатніх улюбленців і навіть іноді беруть їх з собою на роботу, адже в офісі Zakaz.ua діє pet-friendly культура. Також нагадуємо, що замовити корм, різноманітні аксесуари, товари для догляду за вашим хатнім улюбленцем та інші необхідні продукти для дому завжди можна онлайн через сайт або мобільний додаток Zakaz.ua. Формують замовлення професійні комплектувальники сервісу, які збирають все необхідне з полиць магазинів відповідно до побажань Клієнтів, своєю чергою кур’єри доставляють замовлення у зручний часовий проміжок на зазначену адресу», — зазначила Галина Телегей, директор HR департаменту компанії.