Опубліковано

Масштабна аналітика ринку автозаправних станцій від Ukrainian Business Award та LOOQME

Теги:
АЗС

Пальне — запорука руху автомобіля, а комунікації — це пальне для розвитку компаній. Українські АЗС достатньо активні у комунікаціях, тож LOOQME спільно з Ukrainian Business Award дослідили, що і як говорили ЗМІ про найбільші українські паливні компанії. Аналізували такі компанії: ОККО, WOG, Ukrnafta, SOCAR, SHELL, БРСМ, UPG, KLO, AMIC, Parallel.

Аналітики Ukrainian Business Award вивчали медіаактивність десяти українських АЗС протягом липня-вересня 2023 року у всеукраїнській і регіональній пресі, інтернеті, на телебаченні, радіо та в інформагентствах. Усього проаналізовано майже 20 тисяч згадувань із загальним охопленням понад 30 мільйонів.

Про кого говорили найбільше

П’ятірка лідерів за кількістю згадувань виглядає так:

1. ОККО

2. WOG

3. Ukrnafta

4. SOCAR

5. SHELL

Втім те, що про компанію найбільше говорять, не гарантує найвищого охоплення. Так, лідер за кількістю згадувань — ОККО — при понад 4 тисячах згадок майже на 3 мільйони поступається в потенційному охопленні Ukrnafta, яка має 3,3 тисячі згадок, а також KLO з 1 тис. згадок. До того ж в Укрнафти — найвищий показник якості публікацій.

Значна кількість згадок компанії ОККО зумовлена тим, що вона згадувалася не лише у матеріалах на загальні теми щодо якості пального та цін. ОККО активно розміщувала власні прес-релізи. Зокрема, медіа публікували інформацію про спільний збір на розвідувальні комплекси «Shark» спільно з фондом «Повернись живим» та інші акції, спрямовані на підтримку армії.

Аналогічна ситуація з компанією WOG — вона публікувала пресрелізи про свої акції, коштом яких і отримала велику кількість згадувань у медіа.

Високі ж охоплення компаній Ukrnafta (10, 2 млн) та KLO (8,9 млн) пояснюються великою кількістю згадувань у сюжетах на телебаченні. Телеканали все ще мають найбільше охоплення серед української аудиторії.

Вищі ціни — більше згадок

Пік згадувань усіх АЗС припав на липень та серпень. Це зумовлено поверненням акцизу на пальне, а відповідно — й підвищенням цін, про яке писали медіа впродовж двох місяців. Цікаво, що навіть компанії з невеликою кількістю згадок в серпні наростили присутність у медіа за рахунок ситуації на ринку. Так, БРСМ та AMIC у серпні мали вдвічі більше згадок ніж у липні.

Команда Ukrainian Business Award провела глибокий аналіз українських автозаправних станцій (АЗС), використовуючи комплексний підхід оцінки за ключовими показниками:

  1. Цінність пропозиції: Відсоток позитивних відгуків, кількість АЗС, кількість видів пального, наявність маркету та фуд-корту, акції та спеціальні пропозиції (активність), програма лояльності, додаткові послуги (мийка, підпомповування коліс і т.д.), років на ринку, ЕКО та соціальні ініціативи.
  2. Позитивний імідж: Вивчалася репутація компаній серед споживачів та в медіапросторі, знання ТМ (кількість брендових пошукових запитів Google), наявність нагород чи призів. Особлива увага приділялася аналізу соціальних мереж, публікацій в ЗМІ та PR-активностей компаній.

3. Фінансові показники: Оцінювалися доходи, динаміка зростання, кредиторська заборгованість та інші ключові фінансові показники.

Аналітика дозволила визначити не тільки лідерів ринку за традиційними бізнес-показниками, але й компанії, які мають значний вплив на соціальний та екологічний розвиток країни, а також позитивно сприймаються споживачами.