Опубліковано

Майже 300 магазинів Żabka — під керівництвом іноземців. Найбільше з них українців

Майже 300 підприємців, які керують магазинами мережі Żabka — це вихідці з-поза Польщі. Найчисленнішою групою серед них є громадяни України. Багато продавців мережі - також українці.

За словами Пшемислава Кієвського, операційного директора Żabka Polska, понад 260 українців ведуть бізнес у співпраці з мережею Żabka. На його думку, така велика частка іноземних франчайзі мережі пояснюється культурною та мовною близькістю, завдяки якій громадяни України легко інтегруються і комфортно почуваються в Польщі.

До того ж, вони дуже добре ведуть бізнес у якості франчайзі. Цьому сприяє підтримка мережі, яка створює для іноземців оптимальні умови для започаткування та розвитку власного бізнесу. Також сприяє чинне законодавство Польщі, яке відкрило ринок праці для працівників зі Сходу.

Крім того, має значення й інший фактор. Пшемислав Кієвський підкреслює, що понад 70% франчайзі з України співпрацюють з мережею за рекомендацією підприємців, які вже вели свій бізнес з Żabka раніше.

Найбільша кількість громадян України керує франчайзинговими магазинами під брендом Żabka у Варшаві та Вроцлаві. Далі йдуть інші великі міста — Краків та Познань. Однак українці також керують магазинами в менших містах, таких, наприклад, як Тшебниця і Бистра у південно-західній Польщі або Чапури на заході. Серед керівників магазинів є підприємці з вищою, середньою та професійно-технічною освітою.

Хто і за яких умов може розпочати співпрацю з Żabka?

Кандидат у франчайзі мережі повинен пройти процес відбору, який передбачає навчання, і відповідати формальним умовам. У випадку підприємців, які не мають польського громадянства, необхідно скласти іспит польської мови на рівні не нижче B2.

Іншим важливим аспектом є наявність поручителів. Усі заявники з та поза країн ЄС, які проживають у Польщі менш як два роки, повинні мати двох поручителів з польським громадянством. Альтернативно — одного поручителя та депозит у розмірі 25 тис. злотих.

У випадку осіб, які проживають у Польщі щонайменше два роки, необхідний вексель з одним поручителем з польським громадянством або тільки вексель і застава в розмірі 20 тис. злотих. У цьому випадку необхідно пред’явити документи, що підтверджують легальне перебування в Польщі протягом останніх 24 місяців (паспорт з візою або карту побуту).

Усі франчайзі Żabka, незалежно від їхнього походження, повинні внести стартовий внесок у розмірі 5 тис. злотих і зареєструвати підприємницьку діяльність.

Майже 2 роки тому Żabka почала пошук франчайзі з України, Білорусі та інших країн для подальшого прискорення свого розвитку в Польщі. Це елемент мережевої стратегії, згідно з якою франчайзі може стати практично будь-яка людина, яка бажає керувати магазином і відповідає основним вимогам щодо підбору персоналу.