Опубліковано

«Епіцентр Express» — як поєднати DIY та продовольчий ритейл в невеликому форматі

В компанії вирішили, що настав час випробувати новий формат — невеликих магазинів під брендом «Епіцентр Express»

Група компаній «Епіцентр К», заснована 20 років тому Олександром та Галиною Герегами, вже давно є найбільшим непродовольчим ритейлером України за обсягами продажів. Після того, як «Епіцентр» зайняв левову частку вітчизняного ринку DIY, поглинувши свого найбільшого конкурента — «Нову Лінію», власники та менеджмент компанії розпочали експериментувати з різноманітними форматами. В першу чергу була переглянута сама концепція мережі магазинів «Епіцентр» як виключно продавця товарів для дому, саду та ремонту — об’єкти компанії стали повноцінними торговельними центрами з максимально широким асортиментом різноманітних товарів — від продуктів харчування до спортивного інвентаря. При цьому товари для дому та ремонту продовжували залишатися ключовим напрямком роздрібної торгівлі «Епіцентр».

І ось в компанії вирішили, що настав час випробувати новий формат — невеликих магазинів під брендом «Епіцентр Express». Відзначимо, що це ледь не перша спроба непродовольчого ритейлера в Україні вийти на ринок у форматі експрес-маркетів. Раніше з таким форматом експериментували лише продовольчі мережі великих форматів (Auchan, NOVUS тощо).

На сьогодні компанія відкрила вже два магазини нового формату «Епіцентр Express» — обидва знаходяться на лівому березі Києва за адресами: вул. Пластова, 2/вул. Празька, 3 та вул. Андрія Малишка, 4-Д.

Відзначимо, що розташування магазинів доволі зручне — «Епіцентр Express» на вулиці Пластовій розміщений на першому поверсі житлового будинку неподалік людної трамвайної зупинки. Епіцентр Express на вул. Малишка розташований неподалік метро Дарниця, навпроти популярного ТЦ «Дитячий світ».

Що представляють нові магазини Епіцентр Express?

Це невеликі за площею об’єкти (300 кв. м та 350 кв. м відповідно) з доволі широким асортиментом товарів, при цьому найбільше площі в них виділено під непродовольчу секцію товарів.

Втім, значну частину «класичного» асортименту DIY-ритейлерів тут не знайти — таких, як сантехніка, гвіздки, шпалери тощо. Зате є секції автотоварів, посуду, текстилю, освітлення, декоративних товарів для дому та будівельних інструментів, у тому числі й електроінструментів. Окремо варто відзначити секцію товарів для дітей. Крім того, незначне місце виділено і для дитячого харчування.

В обох магазинах розміщення секцій товарів є ідентичним. Працює одна каса, що розташована біля входу, також є кавомашина, де відвідувачі можуть обрати каву, яка їм смакує, і розрахуватися через термінал. Найближче до каси розташована секція продовольчих товарів, а також алкогольних напоїв.

Стосовно асортименту продуктів харчування та напоїв, то він доволі різноманітний, як для такої обмеженої торгової площі. В магазинах можна вибрати снеки, чипси, сухі ковбасні вироби, кондитерські вироби та інші продукти тривалого зберігання. Слабоалкогольні та міцні алкогольні напої також представлені доволі широко.

Крім того, окреме місце відведене для охолодженої продукції — напоїв (слабоалкогольні, вода, солодкі газовані напої, енергетики) і продуктів харчування нетривалого зберігання — як ковбасні вироби, сири, молочна продукція, яйця, десерти, кондитерські вироби, рибні пресерви.

В цілому можна сказати, що «Епіцентр» у своєму новому проєкті спробував поєднати «класичний» продовольчий експрес-маркет з невеликим магазином DIY. І це виглядає доволі незвично.

Стосовно цінової політики відзначимо, що вартість продуктів харчування в Епіцентр Express в середньому на 5-10% вища, ніж в традиційних супермаркетах, і суттєво вища, ніж в дискаунтерах, таких, як «АТБ-Маркет». Вартість товарів непродовольчої групи в цілому відповідає цінам у класичних «Епіцентрах» та в онлайн-магазині компанії.

Поки складно прогнозувати, наскільки успішним стане для «Епіцентра» проєкт експрес-маркетів. Якщо такий формат зацікавить споживачів, і обороти магазинів будуть достатньо значними, можна очікувати подальшого масштабування як у Києві (ймовірно, в спальних районах та в людних локаціях), так і в інших регіонах.