Опубліковано

Експансія у Європі: 7-Eleven вийде на 10 нових ринків

Найбільша мережа магазинів convenience 7-Eleven оприлюднила стратегію міжнародної експансії до 2030 року. Бренд має вийти на понад 10 нових ринків і одним з пріоритетних напрямків є Європа.

Власник мережі Seven & I Holdings оголосив, що хоче вийти в більш ніж 10 нових країн або регіонів до кінця цього десятиліття. Акцент буде зроблено на експансії в Європі та Латинській Америці. У Європі ритейлера цікавлять Німеччина, Велика Британія, Франція, Іспанія, Італія, Швейцарія та Австрія. Однак стратегія розвитку 7-Eleven на найближчі роки передбачає відкриття магазинів не тільки в Європі, але і в Латинській Америці, на Близькому Сході та в Африці.

Зараз мережа магазинів 7-Eleven працює на 19 ринках. Найбільше роздрібних точок під цим брендом існує в Японії, США, звідки і походить мережа, Таїланді та Південній Кореї. В Європі бренд присутній лише в Данії, Норвегії та Швеції. Раніше магазини 7-Eleven також працювали у Великобританії, але мережа пішла з ринку в 1997 році.

У всьому світі налічується майже 85 000 магазинів 7-Eleven. Мета Seven & I Holdings — збільшити це число до 100 000 в перспективі до 2030 р. Нові ринки мають стати рушійною силою збільшення кількості магазинів.

За даними Better Retailing, 7-Eleven розглядає 20 країн, з яких вибере 10. Розвивати мережу 7-Eleven повністю з нуля — не варіант. Власник бренду шукає в Європі партнерів, які вже мають власну логістику і навіть можливість виробляти продукти харчування. У попередніх звітах говорилося про пошук бізнес-партнерів з досвідом у гастрономії.

Розширення 7-Eleven в Європі в найближчі роки буде здійснено двома моделями. Перша — знайти франчайзі, які відповідатимуть за розвиток бренду на конкретних ринках і самостійно шукатимуть франчайзі для ведення магазинів. Друга модель — це спільні проєкт та поглинання.

Якщо розглядати польський ринок, американський фонд CVC Capital Partners рано чи пізно вийде з інвестицій Żabka. Тому потенційно може продати його Seven & I Holdings. Альтернативою є придбання меншого гравця, наприклад мережі Carrefour Express. Однак тоді наздогнати лідера ринку у 7-Eleven не буде шансів, оскільки Польща не вмістить ще 10 тис. магазинів convenience.

Мережа 7-Eleven працює вже майже 100 років. Перший магазин було відкрито в 1927 році в Далласі, штат Техас, США. У 1991 році 70% акції мережі придбали японці, врятувавши 7-Eleven від ймовірного банкрутства. Компанії вдалося повернутися на правильний шлях і потім почала стрімке розширення.