Опубліковано

Обсяг ринку продовольчого food-ритейлу України досяг майже 18 млрд доларів

Загальний обсяг ринку роздрібної торгівлі FMCG товарами через сучасні канали продажів у 2023 році склав 653 млрд грн (17,8 млрд доларів). Цей показник на 24% більший за аналогічний індекс 2022 року у гривневому еквіваленті (524,7 млрд грн у 2022 р.) та на 11% — у доларовому.

Такі дані наводяться у новому звіті «ТОП 50 FMCG ритейлерів України за обсягом товарообороту, 2023 р. Фінансові підсумки розвитку ринку продовольчого ритейлу України в 2023 р.», підготовленому компанією GT Partners Ukraine.

Експерти відзначають, що з 2015 по 2021 рр. спостерігався позитивний показник динаміки росту ринку food-ритейлу в Україні в іноземній валюті, у 2022 р. (після повномасштабного вторгнення військ РФ в Україну) цей показник провалився на 19% і лише минулого року знову пішов вверх.

Загалом, як і раніше, український ринок продовольчого ритейлу характеризується порівняно низьким рівнем консолідації. Ця тенденція пояснюється наявністю в нашій країні понад 180 великих та дрібних продовольчих операторів — тому така велика кількість гравців ринку сильно фрагментує вітчизняний ринок ритейлу. Сумарна частка ТОП-10 продовольчих ритейлерів України у 2023 році склала 42,3% від загального обсягу роздрібних продажів підприємств-юросіб країни (роком раніше цей показник становив 43,1%) та 80% від сумарних продажів в усіх сучасних форматах FMCG торгівлі (як і роком раніше).

Примітно також, що за підсумками 2023 р. частка мережевих продовольчих ритейлерів у загальному обсязі роздрібного товарообігу підприємств країни склала 53,2%, тоді як рік до цього цей показник становив 53,9%.

У 2023 р. найпопулярнішим сегментом сучасної роздрібної торгівлі продовольчими товарами в Україні продовжували бути дискаунтери. За даними GT Partners Ukraine, частка продажів через дискаунтери у загальному товарообороті сучасного мережевого food-ритейлу України у 2023 році склала 34,98%.

Другу позицію у рейтингу найпопулярніших роздрібних форматів утримують незмінні лідери періоду 2010-2018 рр. — супермаркети. За підсумками 2023 р. на них припадає 31,7% від сумарного роздрібного товарообігу мережевого FMCG ритейлу України.

Другий рік поспіль концепт магазинів біля дому і мінімаркетів посів третє місце у структурі продажів, остаточно витіснивши при цьому формат гіпермаркетів.