Опубліковано

Чемпіони дизайну: чому об’єкти «Сільпо» восьмий раз підряд входять до міжнародного рейтингу Europe’s Finest Store

Профільний журнал про роздрібну торгівлю European Supermarket Magazine (ESM) щороку складає список Europe’s Finest Store. Видання обирає найбільш вражаючі інноваційні дизайнерські концепції магазинів, які були відкриті або оновлені на європейському ринку ритейлу.

У 2024 році редакція ESM усього вибрала понад 30 магазинів з 19 країн Європи, а «Сільпо» став єдиним українським ритейлером, магазини якого потрапили до списку найкращих (інші українські оператори не подавали заявки на участь у конкурсі).

До Europe’s Finest Store 2024 потрапили такі три супермаркети «Сільпо»: 

«Сільпо» у стилі неофолк, відкритий у вересні 2023 року у Львові.

Візуальний стиль супермаркету базується на традиційній стилістиці, яка поєднана з цифровою естетикою. У магазині представлені різні елементи традиційного мистецтва — мотанки, ружі, свищик, а для побудови деяких композицій в інтер’єрі було використане українське традиційне бродівське письмо.

«Сільпо» у стилі «Гоблінкор», відкритий у жовтні 2023 року в Білогородці.

«Гоблінкор» – це культура про розумне споживання, яка прославляє красу природи. Інтер’єр магазину оформлено в природному стилі – деревина, зелені відтінки та рослини.

«Сільпо», присвячений гутництву, відкритий у листопаді 2023 року в Яворові.

Супермаркет став осередком мистецтва склодувів або гутництва. У торговому залі можна помітити склодува за роботою, ремісничі інструменти та навіть гутну піч – це в ній звичайний пісок перетворюється на кришталеву дивовижу. 

Відмітимо також, що крім супермаркетів «Сільпо» в новий рейтинг найбільш інноваційних магазинів Europe’s Finest Store 2024 увійшли, зокрема, такі об’єкти, як ALDI у Лейпцигу (Німеччина), Sainsbury’s Talbot Green в Уельсі (Великобританія), Kaufland у Софії (Болгарія), EUROSPAR у Данбойні (Ірландія) та цілий ряд інших маркетів.

Цікаво також, що European Supermarket Magazine включає «Сільпо» у Europe’s Finest Store вже восьмий рік поспіль.

Стівен Вінн-Джонс, головний редактор European Supermarket Magazine

Стівен Вінн-Джонс, головний редактор European Supermarket Magazine:

• Про те, чому були обрані саме вказані три супермаркети «Сільпо»

Команда ESM завжди захоплюється інноваційним дизайном і концепцією магазинів «Сільпо», а три магазини, які ми вибрали, представляють три різні підходи, кожен з яких привертає увагу. Сільпо Неофолк (Львів) поєднує українські традиції з футуристичними елементами; «Мистецтво скляного виробництва «Сільпо» (м. Яворів) бере просту концепцію виробництва скла та розширює її до калейдоскопічної барвистої вітрини; а «Сільпо Гоблінкор» (Білогородка) — це подорож у фантастичний світ.

Усі вони різні, але всі передають суть «Сільпо» — креативність ритейлера у поєднанні цих елементів дизайну з традиційним оформленням магазину завжди вражає.

• Про особливості дизайну магазинів в Україні від інших європейських супермаркетів

Перш за все, будь-який роздрібний оператор, у Європі чи за її межами, повинен переконатися, що його магазин є приємним місцем для покупок. Те, що робить «Сільпо» — і це стосується й інших українських ритейлерів, з якими я зустрічався, — це бере цю концепцію та розвиває її у справжній клієнтський досвід: грайливий, захоплюючий і такий, що точно запам’ятовується. Коли у 1960-х роках було відкрито перший гіпермаркет, це було «місце призначення»: люди хотіли поїхати туди, щоб відчути це. У минулі десятиліття роздрібні торговці більше зосереджувалися на цінності, якості, асортименті, рекламних акціях тощо, однак дуже мало магазинів мають саме таке відчуття «пункту призначення». І це сильна сторона українського ритейлу.