Колаборація двох ритейлерів: як SPAR співпрацює з «Гостинним домом» на Івано-Франківщині
На початку липня у Калуші Івано-Франківської області, по вул. Василя Стуса 32-В, відбулося відкриття нового супермаркету європейської франчайзингової мережі SPAR.
У магазині з торговою площею 355 кв.м представлений широкий асортимент товарів: свіже м’ясо, випічка з власної пекарні, готові страви. Також тут можна замовити піцу. Крім того, у пропозиції SPAR багато ексклюзивних товарів власного імпорту та власної торговельної марки.
Цікаво, що вказаний супермаркет — це спільний проєкт SPAR та локальної торгової мережі «Гостинний дім», яка на кінець 2023 року нараховувала 6 магазинів у Івано-Франківській області. Саме в цій локації до недавніх пір розташовувався один із супермаркетів «Гостинний дім».
Про суть такої колаборації ми поговорили з Андрієм Терещенком, керівником департаменту розвитку франчайзингової мережі SPAR.
Для українського ринку це досить поодинокий випадок, коли власники вже готової мережі переводять магазин працювати під інший бренд. Які аргументи ви навели для них?
У нас є чимало успішних кейсів, коли партнери, які до співпраці з франшизою вже мали попередній досвід торговельного бізнесу. Але вони або не виходили за рамки своєї операційної роботи, або не знали, як далі розвиватися і модернізувати процеси — і це стимулювало їх доєднатися до відомого міжнародного бренду. І співпраця та переформатування магазину «Гостинний дім» у SPAR — це один з таких випадків.
Ключовим аргументом при переговорах є показники діяльності магазину до та після переформатування, які ми наводимо як приклад вже з реалізованих проєктів.
Головне у співпраці за системою франчайзингу — це обмін досвідом. Ми систематично ділимося зі всіма франчайзі своїми напрацюваннями, надаючи, таким чином, можливість вести бізнес успішно та ефективно. Ми відстежуємо інновації, обмінюємося досвідом зі SPAR International і відкриваємо магазини вже з урахуванням сучасних концепцій та форматів.
Окрім того, в нас є широка лінійка товарів власної торгової марки (ВТМ) різних товарних груп. Саме товари ВТМ — це не лише приваблива ціна, товар більшої прибутковості, але й надання унікальної пропозиції або створення можливості швидкого реагування на нові тенденції ринку, що сприяє лояльності покупців. Власний бренд сприймається як фірмовий продукт, який формує імідж супермаркету.
Які Ваші умови співпраці з партнером? Чи отримав «Гостинний дім» якісь інші додаткові переваги в порівнянні з традиційними франчайзі SPAR?
Ми забезпечуємо підтримку, аналіз, надаємо рекомендації впродовж усієї роботи магазину для всіх наших партнерів франчайзі. При цьому, ми прозорі та відкриті для партнерів, тому надаємо однакові умови співпраці для всіх без виключення франчайзі.
Перевагою є не тільки комерційні національні умови, які SPAR транслює на партнерів (конкурентоспроможні вхідні ціни, відтермінування, бонуси), а й мережеві знижки на технологічне, холодильне та IT-обладнання.
Ваша співпраця стосуватиметься лише одного магазину «Гостинний дім» чи інших їхніх об’єктів теж?
Це вже не перший досвід нашої співпраці з мережею «Гостинний дім». На сьогодні разом ми вже відкрили два сучасних супермаркети під брендом SPAR, які знаходяться у місті Калуш. Перший об’єкт ми запустили у червні 2022 року, це був новий магазин, а в липні 2024 року здійснили ребрендинг діючого закладу.
Така співпраця із вже досвідченими партнерами для нас дуже цінна та важлива, ми систематично комунікуємо, маємо наміри та плани подальшого розвитку.
Приклад переформатування «Гостинного дому» в SPAR не поодинокий, до кінця року ми проведемо ребрендинг ще декількох діючих магазинів місцевих мереж. Така співпраця — це хороший кейс для розвитку мережі в цілому.