Опубліковано

Mashket: новий бренд на ринку франчайзингу

Ринок демонструє зростання попиту на ефективні бізнес-моделі, що дозволяють підприємцям розвиватись та на рівних конкурувати з великими гравцями. Нова вінницька мережа Mashket вирізняється своїм підходом до масштабування через франчайзинг. Хоча український ринок часто не довіряє цій моделі, Mashket доводить, що може бути інакше. Як народилась ідея створення мережі, як у компанії співпрацюють з франчайзі та скільки потрібно інвестицій на відкриття магазину, розповіла керівник маркетингового офісу Наталія Варшавська.

Наталія Варшавська, керівник маркетингового офісу

Доброго дня. Розкажіть, будь-ласка, про історію становлення бренду Mashket. Чому виникла ідея і розуміння того, що слід спробувати себе у напрямку франчайзингу?

Mashket — це сучасна ідея об’єднання ритейлу і форма масштабування через франшизу. Така ідея виникла від запиту ринку і бажання поодиноких підприємців відкривати продуктові магазини. Без приєднання до франшизи це призводило до неконкурентоспроможності перед більшими гравцями. Тому Mashket — це про розвиток, про спільну силу та динамічність.

Які основні тренди та закономірності сучасного українського ринку франчайзингу Ви б виділили? Які його основні недоліки?

Розпочнемо з недоліків: як не крути, ринок франчайзингу в цій сфері в Україні все ще формується, тому тут зберігається певний рівень недовіри. Крім того, спостерігається упереджене ставлення з боку деяких франчайзі, які мали попередній негативний досвід. Недоліком також назву довгий шлях до прийняття рішення.

Щодо трендів та закономірностей, то першочергове — це поява у людей культури опиратись на уже успішну бізнес-модель. Бажання навчатись, розвиватись, шукати сильні та успішні проєкти і в них інвестувати.

Чому нова мережа отримала саме таку назву — Mashket?

Ми шукали унікальну і оригінальну назву — так народився Mashket.

На сьогоднішній день найбільшими франчайзинговими операторами в сфері продуктового ритейлу в Україні є компанії Volwest Group (мережі «Наш Край» та SPAR) і МХП («М’ясомаркет»). Як Ви плануєте диференціюватись на їх фоні?

У нас різні умови, інший формат та підхід до франчайзі. Mashket — це сучасні магазини формату біля дому, з широким, але неглибоким асортиментом. Наш гість знайде все необхідне по дорозі додому, поспішаючи на роботу чи прогулянку. Маємо інтегровані блоки власної випічки, зони фаст-фуду. Щодо інших франчайзингових компаній — ми більш мобільні, швидше працюємо та відповідаємо потенційним франчайзі.

Наскільки важко умовного власника прилавкового гастроному переконати сьогодні перейти на сучасну франчайзингову модель торгівлі? Які відмовки у потенційних франчайзі є найпопулярнішими? Якими аргументами Ви їх переконуєте?

Це питання часу: або власник прилавкового магазину уже зараз сам це розуміє і отримує вирішення своїх проблем, або ж іще тягне із рішеннями, втрачаючи конкурентоспроможність.

Найчастіше підприємці оперують ностальгією і ми розуміємо їх внутрішні страхи втратити контроль над процесами. Хоча насправді власник отримує контроль над торгівельною точкою, виражений у цифрах. Коли тільки цей аспект у голові власника розвіюється, співпраця іде швидко і можна побачити результат. Ми надсилаємо інформацію з нашого ютуб каналу, проводимо зустрічі з потенційними франчайзі і надаємо доступ до торгівельних об’єктів.

Найцікавіше, що цікавить потенційних франчайзі — який обсяг інвестицій потрібен для відкриття стандартного Mashket-у? Який термін окупності такого магазину є адекватним?

Щодо інвестицій — орієнтуємо на цифру від 22 000 доларів, хоча багато чого залежить від площі і стану приміщення, актуальності інтеграції блоків допікання, зони кафе, кавового острівця. Термін окупності також варіюється і залежить від вибору локації — від 6 до 18 місяців.

Станом на кінець першого півріччя 2024 р. вже працювало близько 40 точок Mashket. Яку кількість франчайзі вони об’єднують? Чи є серед них Ваші власні магазини?

Так, частина з них — це наші торгівельні точки, і 5 точок франчайзі.

Які канали комунікації Ви використовуєте для інформування про франшизу Mashket?

Ми використовуємо різні канали комунікації — серед них: соціальні мережі, телеграм канали, інтерв’ю у профільних каналах, виступи серед ритейлерів.

Які подальші плани компанії щодо розвитку франчайзингового напрямку?

Ми націлені на розвиток франшизи у різних регіонах України: Вінницька, Хмельницька, Чернівецька, Київська, Рівненська, Львівська області. Тому запрошуємо до співпраці та спільного розвитку ритейлу в Україні.