Опубліковано

Франчайзинг в Україні втрачає динаміку: кількість нових бізнесів знизилася в п’ять разів

Кількість нових франчайзингових бізнесів, відкритих у 2024-му, суттєво зменшилася порівняно з попереднім роком.

Якщо у 2023 році було запущено майже 7500 таких проєктів, то у 2024 році цей показник склав лише близько 1500.

«Підприємці обережніше підходять до інвестицій, відкладаючи запуск нових бізнесів на пів року або навіть рік», — зазначає PR-директорка компанії Franchise Group Анастасія Саракуз.

Про такі ж негативні тенденції говорять і в компанії FRANCH, яка надає послуги з консультації по запуску та розвитку бізнесу на франшизах.

«Частина наших клієнтів мають вже упаковані франшизи, але не анонсують їх або ставлять процес масштабування на паузу», — говорить CPO компанії FRANCH Марія Дорош.

За її словами, причинами є ускладнення кадрової ситуації через мобілізацію, нестабільна ситуація з енергосистемою та, в загальному, складна ситуація у країні.

Всього в Україні близько 600 компаній продають свої франшизи. Станом на початок 2023 року в Україні діяло приблизно 550 компаній, що розвивали свої мережі за франчайзинговою моделлю. У 2022 році в Україні працювало 592 компанії-франчайзери.

Найбільшими гравцями ринку франшиз в Україні є:

  • «Нова пошта» — 2 100 відділень, 18 000 поштоматів лише в Україні.
  • ROZETKA — станом на жовтень 2024 року мережа в Україні налічувала 500 магазинів.
  • «Галя Балувана» — станом на травень 2024 року мережа налічувала понад 950 магазинів в Україні та 172 франчайзі.
  • Dnipro M — 604 салонів в Україні, з яких 277 власних та 327 франчайзингових.