Опубліковано

Дискаунтер Norma в Німеччині — поза конкуренцією, але в центрі уваги

Гіганти-дискаунтери Lidl та Aldi не кинули тінь на сімейну компанію з Баварії, яка змогла стабільно зростати. Акцент на регіональних особливостях та на якості власних торгових марок допомагають цьому ритейлеру зберігати свою позицію на висококонкурентному німецькому ринку.

«Kenn ich, mag ich, kauf ich!» (Я знаю це, мені це подобається, я це купую) – гасло німецького жорсткого дискаунтера Norma. Концепція ритейлера ґрунтується на продуктах від відомих регіональних брендів і широкому асортименті ВТМ, більшість з яких сертифіковані некомерційною організацією DLG (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft). Особливу роль відіграють органічні продукти, понад 220 з яких отримали знак якості DLG.

Norma працює у концепті жорсткого дискаунтера no-frills («без надмірностей») із торговими площами від 700 до 1 200 квадратних метрів. Почавши з баварського регіону Франконія, мережа Norma, розширилася всією Німеччиною та налічує 1 350 магазинів. Більшість з них розташовані в містах з населенням понад 2 500 осіб.

Згідно з фінансовими звітами за 2022 рік, Norma отримала 4,5 мільярда євро обороту, що на 3,6% більше порівняно з попереднім періодом. Оборот на один магазин складає 3,4 мільйона євро — це найнижчий рівень серед усіх німецьких дискаунтерів. Для порівняння, цифри для Lidl та Aldi Süd, з середнім розміром магазинів близько 1 100 квадратних метрів, складають понад 9 мільйонів євро чистого доходу.

Norma не бере участі в цінових війнах німецького роздрібного ринку, але регулярно займає провідні позиції завдяки чіткій стратегії "ціна-якість«.

Попри мінімалістичну концепцію магазинів, ритейлер також розвиває онлайн-продажі. Мережа пропонує 60 000 SKU, здебільшого непродовольчі товари, вино та корм для тварин.

При вході до магазину Norma демонструє традиційні німецькі сніданкові категорії: кава, хлібні намазки та випічка.

В порівнянні з лідерами формату, відділ випічки пропонує значно менше продуктів — близько 20 одиниць.

У відділі з щотижневими та сезонними акціями на товари стоять на палетах або столах. На чверть-піддонах представлені товари постачальників.

Для зручності, асортимент «сухих» продуктів представлений на трьох рівнях, що на один менше, ніж в інших дискаунтерів. Кожен товар представлений у готовій до продажу упаковці. Міжрегіональні бренди та власні марки складають 90% постійного асортименту.

Попри мінімалістичний дизайн, Norma постійно підкреслює якість товарів. Нагороди DLG і сертифікації Fairtrade демонструються на полицях (як, наприклад, для молочного шоколаду приватної марки Excelsior).

У винному відділі жодна пляшка не коштує більш як 5 євро. Більш преміальні вина продаються як окремі пляшки, решта — у коробках. «Вина місяця» розташовані в проходах і мають ціну вище стандартної.

Асортимент спиртних напоїв переважно складається з регіональних брендів, які не представлені іншими дискаунтерами. Міжнародні бренди в асортименті відсутні.

Сезонні товари з високим попитом просуваються за допомогою цінників з фото та знаком нагород DLG і сертифікацій Fair Trade.

В першій половині задньої зони магазину Norma презентує акції на непродовольчі та продовольчі товари на столах. Друковані плакати щотижневих акцій допомагають орієнтуватися покупцям.

Друга частина задньої зони магазину відведена під холодильні та морозильні продукти.

Охолоджені продукти включають десятки товарів convenience з акцентом на традиційні смаки та рецепти.

У відповідь на прискорену інфляцію, в середині 2022 року Norma запустила лінійку товарів власної торгової марки My Smile у категорії м’ясних виробів.

Проходи достатньо широкі.

Стандартні асортиментні групи в центральному проході пропонують широкий вибір товарів для випічки та приготування їжі.

Відділ фруктів та овочів розташований безпосередньо перед касами. Асортимент включає багато органічних продуктів.