«Бабак» — нова українська мережа «біля дому», яка переймає польський досвід
У Львові почали роботу перші магазини convenience-мережі «Бабак». Ініціатива цікава не лише українським споживачам, адже серед співвласників — поляк із багаторічним досвідом роботи у найбільших польських ритейлерів таких як Lidl, Biedronka та Żabka.
За даними «Опендатабот», ТОВ «БАБАК УКРАЇНА» було засноване у жовтні 2024 року. Директором компанії є Олексій Житкевич. У структурі власності — польське ТОВ Babak Poland (25%) та український венчурний фонд «Енерго-Хаб» (75%) з Івано-Франківська. Кінцевими бенефіціарами виступають Єнджей Сольніцкі (Польща), а також Андрій Панас, Василь Новак і Роман Паськович (Україна).
Єнджей Солніцький — не новачок у ритейлі. У 2000-х роках він відповідав за розвиток Lidl у Польщі, понад десятиліття працював у мережі Biedronka, а згодом у Żabka, де також займався експансією.
Згідно з даними порталу Wiadomości Handlowe, інвестори вже мають ресурси на масштабування у Львові до принаймні 100 магазинів «Бабак». Це дало б бренду місце серед ТОП-20 гравців ринку за кількістю торгових точок в Україні.
Знайомий формат з новим обличчям
Два пілотних магазини мережі відкрилися у 2025 році та працюють у Львові за адресами просп. Чорновола, 103 та вул. Бандери, 31.
За форматом «Бабак» — це класичний магазин біля дому з широким асортиментом продуктів на щодень: снеки, напої, готові страви та продукція сегмента to go. У продажу — як локальна продукція, так і міжнародні бренди Coca-Cola, Lion, Sante тощо. У кожному магазині є фуд-корнер з гарячими снеками, пончиками, боулами та кавою.
За словами представників бренду, «Бабак» — це магазин продуктів з великим вибором продукції to-go для тих, хто цінує час, смак і трохи гумору: «Що в нас буде? Їжа, яку ти захочеш прихопити з собою на роботу, додому чи навіть на прогулянку з друзями. Бо Бабак — це твій новий улюблений фуд-хаб».
Потенціал та розвиток convenience-сегмента в Україні
Ринок магазинів у форматі convenience в Україні ще не сформувався повністю. Для порівняння, найбільший оператор такого типу мережа «Сімі» має близько 350 магазинів. Наприклад, польська мережа Żabka відкриває стільки за кілька місяців. Тож потенціал зростання — величезний.
«Бабаку» доведеться змагатися не лише з «Сімі», але й з іншими локальними гравцями: «Близенько», «Рукавичка», SPAR, «Файно Маркет», «КОЛО», а також мережами на базі АЗС OKKO, WOG та UPG.
Використано матеріали порталу Wiadomosci Handlowe.