Опубліковано

Fozzy Group може стати потенційним покупцем бізнесу Carrefour у Польщі: шанс на масштабну експансію

Зараз у Fozzy Group є шанс на поглинання частини бізнесу Carrefour у Польщі. Відомо, що французька компанія планує продати тут свої активи, і ця можливість може стати стратегічно вигідною для «Сільпо».

Fozzy Group вже володіє 90% акцій компанії IDKFA IDCLIP, яка на умовах франшизи управляє одним магазином Carrefour у Познані. Завдяки цьому Fozzy отримала важливу інформацію про реалії діяльності Carrefour у Польщі, зокрема щодо франчайзингової частини бізнесу французької компанії.

У вересні цього року французьке видання La Lettre розкрило інформацію, що Carrefour готується до продажу своїх активів у Польщі. Французька група разом з JP Morgan підготувала так звану data room, тобто середовище, в якому потенційні інвестори можуть ознайомитися з конфіденційною інформацією про компанію та її активи.

«На півдорозі реалізації стратегії Carrefour 2026 та у відповідь на зміну ринкових умов Група Carrefour розпочала перегляд свого бізнес-портфеля, який охоплює всі напрями діяльності та організаційні моделі. У зв’язку з триваючим процесом ми не коментуємо ринкові чутки», — повідомили у пресслужбі Carrefour Polska.

Для «Сільпо» бізнес Carrefour в Польщі може стати вигідним придбанням і ринковою можливістю, яка навряд чи скоро повториться. Супермаркети «Сільпо» мають площу від 1,5 до 2,5 тис. м². У портфелі Fozzy Group також є дискаунтери, cash&carry та магазини біля дому. Уся структура Fozzy Group виглядає схоже на ситуацію з Carrefour у Польщі, що має магазини різних форматів.

На кінець другого кварталу цього року у Carrefour в Польщі було 768 магазинів, серед яких 95 гіпермаркетів, 148 супермаркетів, 7 дискаунтерів Supeco та 518 магазинів convenience формату Carrefour Express. Французька мережа також володіє 40 торговими центрами. Згідно з даними GT Partners Ukraine, станом на кінець червня 2025 року Fozzy Group мала 840 магазинів під брендами «Сільпо», Fora, Thrash!, Fozzy, Le Silpo, Favore та Foodpod. Таким чином, Carrefour має в Польщі менше магазинів, ніж Fozzy в Україні.

За рівнем цінового позиціонування мережа «Сільпо» близька до магазинів французької ритейлера на польському ринку. Продажі Fozzy Group минулого року склали 139,6 млрд грн. Це більше, ніж доходи Carrefour Polska, які склали близько 90 млрд грн (в перерахунку на нашу валюту).

«Якщо «Сільпо» увійде до Польщі, я думаю, що це буде лише часткове поглинання магазинів Carrefour українською мережею, тобто «Сільпо» займе окремі локації. Крім того, важливі висновки будуть зроблені на основі успіху чи невдачі пілотного франчайзингового проєкту у Познані. Компанії також доведеться ретельно дослідити, які міста та воєводства мають найбільшу концентрацію її цільової аудиторії — українців», — прокоментував Ігор Гугля, директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine.

На думку директора GT Partners Ukraine, теоретично «Сільпо» може спробувати свої сили й в інших країнах, таких як Угорщина чи Румунія.

Чому «Сільпо» має шанси вийти на польський ринок

«Головною перевагою потенційного входу «Сільпо» в Польщу є велика кількість українців, що там проживають — близько 1,5 мільйона осіб. Мережа добре знає своїх клієнтів, їхні уподобання, і може ефективно адаптувати асортимент до їхніх потреб.

Однак побудова системного бізнесу на конкурентному польському ринку буде для «Сільпо» складною. Основною перешкодою є логістика: досі невідомо, як компанія побудує свою логістичну інфраструктуру в Польщі, якщо вона серйозно розглядає цей ринок. Найближчий розподільчий центр «Сільпо» знаходиться у Львові, що більше ніж за 200 км від Любліна та понад 300 км від Кракова. Без власного центру дистрибуції в Польщі обслуговування великої кількості супермаркетів буде ускладнене. За нашими оцінками, навіть для обслуговування лише українців у Польщі, необхідна буде мережа з мінімум 150-200 магазинів», — додав Ігор Гугля, директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine.

Загалом експерт зауважив, що є не так багато успішних кейсів виходу українських продуктових мереж на міжнародні ринки. До прикладу, ефективно розвивалися лише мережі «Фуршет» і «Велика Кишеня» (Green Hills) у Молдові.

Чому Fozzy Group?

Carrefour може бути готовий продати свій бізнес у Польщі компанії Fozzy Group через те, що вона тільки виходить на польський ринок. Це означає, що згода від UOKiK (Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів Польщі, — ред.) на таку угоду буде майже автоматичною, оскільки не буде ризику обмеження конкуренції. Якби в купівлі брала участь компанія, яка вже працює в Польщі, процес міг би затягнутися на роки через можливе блокування угоди.

Ще одна проблема — це поділ активів Carrefour при продажу. Місцеві ритейлери, такі як Biedronka, Netto, Aldi чи Eurocash, ймовірно, намагатимуться купити лише ті частини бізнесу, що підходять до їхніх форматів. Наприклад, хтось може зацікавитися лише кількома магазинами, хтось — магазинами типу convenience, а інші — супермаркетами чи гіпермаркетами.

Проте знайти покупців на весь бізнес може бути складно. Можливо, Carrefour Польща, зі своєю різноманітною структурою, потребуватиме реструктуризації, як це сталося кілька років тому з Tesco (зменшення площі гіпермаркетів, закриття частини магазинів тощо).

Fozzy Group поки не коментує можливу покупку бізнесу Carrefour у Польщі.