Опубліковано

Євген Єрмаков — один із засновників найбільшої української мережі АТБ. Він - гравець в тіні, але при цьому великий співучасник ринку рітейлу

Теги:
АТБ
розвиток ритейлу
Фото:
delo.ua

Євген Єрмаков народився в 1961 році в Дніпрі, у 1981 році закінчив Донецький інститут радянської торгівлі. У 1993 році став одним з співзасновників компанії Агротехбізнес, на базі якої через п'ять років буде створена мережа магазинів АТБ-маркет.

Його партнерами у цьому бізнесі стали Геннадій Буткевич, Сергій Тарасюк та Віктор Карачун. З часом Тарасюк вийшов зі складу акціонерів. У новоствореній компанії Єрмаков, який раніше був співвласником м'ясокомбінату, керував виробництвом.

Як і всі батьки-засновники найбільшої торгової мережі України, підприємець є вкрай непублічною людиною, дуже рідко дає інтерв'ю і коментарі пресі. Можливо, це допомагало на перших порах розвивати бізнес, не залучаючи до нього підвищеної уваги. Спочатку мережа розрізнених гастрономів трансформувалася в магазини самообслуговування. А в березні 2001 року магазини мережі АТБ змінили формат на «жорсткі» дискаунтери за прикладом німецьких Lidl і Aldi і почали впроваджувати єдиний фірмовий стиль. З часом, власники компанії врахували специфіку українського споживача і «пом'якшили» формат дискаунтера.

Криза 2008 року стала драйвером зростання для мережі, яка за наступні два роки відкрила більше 200 магазинів. У 2010 році виручка компанії склала 10,8 млрд гривень, а валовий прибуток зріс у 2,5 рази порівняно з 2008 роком.

На перших етапах розвитку АТБ Єрмаков з партнерами брали безпосередню участь у керівництві компанією. Проте з часом зосередилися на стратегічному управлінні. Вважається, що у Єрмакова, Буткевича і Карачуна рівне партнерство в корпорації АТБ.

Євген Єрмаков, співвласник АТБ (Фото: Латифундист)
Фото: https://latifundist.com

На початку 2019 року мережа АТБ налічувала 1077 магазинів у 274 містах України. За 2019 рік було відкрито ще 88 магазинів, переважно в західному і південному регіонах України. Самі власники компанії в інтерв'ю ZIK у 2018 році відзначали, що відкриття одного магазину обходиться компанії більш ніж в $1,5 млн, а термін повернення інвестицій може становити 10-12 років.

У 2020 році компанія має намір відкрити ще 100 магазинів, так як майданчики під них були куплені ще в 2019 році, до настання коронакризиса.

З урахуванням виробничої ролі Євгена Єрмакова, слід зазначити, що до складу групи компаній АТБ входять власні підприємства. Це кондитерська фабрика Квітень і м'ясна фабрика Фаворит плюс, на лініях яких випускають величезну кількість продукції власних торгових марок АТБ. Це, зокрема, дозволяє тримати низькі ціни.

Журнал Forbes Україна в 2020 році оцінив активи Єрмакова $410 млн.