Опубліковано

Менше подорожей, більше онлайн-покупок: глобальне дослідження «Делойт» щодо ринку роздрібної торгівлі у новорічні свята 2020 року

Теги:
e-commerce
Deloitte

Компанія «Делойт» опублікувала результати 35-го щорічного глобального дослідження ринку роздрібної торгівлі у період новорічних свят.

Цього року складнощі зі здоров’ям та фінансові негаразди змінюють підхід покупців до сезону — багато хто планує скоротити витрати у ключових напрямках: сума покупок в магазинах, подорожі та час, витрачений на покупки. Незважаючи на те, що COVID-19 змінює святкові традиції, покупці все ще прагнуть підбадьорювати близьких і насолоджуватися святами вдома.

Deloitte («Делойт») — глобальна мережа компаній, що надають послуги з аудиту і консалтингу. Із сумою глобальних доходів у розмірі 46,2 мільярда доларів США за 2019 фінансовий рік компанія «Делойт» є найбільшою фірмою у світі з надання професійних послуг.

Понад 312 тисяч співробітників «Делойт» працюють в більш ніж 150 країнах світу. Українське представництво мережі входить в «Делойт СНД Холдінгз Лімітед» («Делойт», СНД).

Дослідження вивчає купівельну поведінку й уподобання 4012 американських споживачів. Нижче надаємо ключові висновки.

Занепокоєння, пов’язане з COVID-19, спонукає споживачів відмовлятися від покупок в офлайн-магазинах. 49% покупців зазначають, що повернуться до докарантинного шопінгу тільки після розробки вакцини від вірусу.

Більшість споживачів перебувають у такому ж або кращому фінансовому становищі порівняно з 2019 роком. Однак майже кожен третій респондент зазначає, що його фінансовий стан погіршився у порівнянні з минулим роком.

Споживачі скорочують кількість своїх подорожей і планують провести святкові дні в колі близьких удома. Тому вираз «святкувати вдома» отримує нове значення цього року. Для компаній роздрібної торгівлі цей сезон пройде під настроєм невизначеності, але, як ми вже спостерігали раніше, дестабілізація часто породжує інновації та можливості.

Поведінкові патерни святкових покупок змінюються по всьому світу. Середній бюджет на новорічні покупки цього сезону нижчий за попередній, і багато покупців (майже усіх поколінь) шукають безконтактні варіанти покупок. Ціна, продукція та зручність залишаються головними критеріями для споживачів.

Цього року спостерігається зростання святкових покупок у сфері персональної безпеки. Перехід на онлайн-покупки та безконтактну доставку стає важливим як ніколи. Фактично кількість покупців, які планують скористатися безконтактною доставкою, зросте більш ніж удвічі в порівнянні з минулим роком. Інтеграція онлайн-шопінгу та безконтактної доставки, найімовірніше, матиме вирішальну роль для забезпечення бездоганного досвіду обслуговування клієнтів.

Споживачі планують почати робити покупки в той же час, що і минулого року, але період покупок в середньому значно скоротиться — до 5,9 тижнів порівняно з 7,4 тижнями минулого року. Можливо, це пов’язано з перевагою шопінгу в інтернеті та ближче до оселі. Крім того, 47% покупців не планують робити покупки у дні ключових знижок (на кшталт Чорної п’ятниці).

"Цього року наші уявлення про традиції змінюються. Сімейний бюджет, заощаджений для подорожей на новорічні свята, тепер буде спрямований на святкування вдома. 38% споживачів планують витратити на святкування менше цього року в порівнянні з попередніми через занепокоєння макроекономічною ситуацією. Ще одним цікавим спостереженням є те, що під час пандемії більше сімей заводять домашніх тварин, тому товари для улюбленців стали популярними серед покупців. Це означає, що роздрібні магазини мають можливість отримати прибуток від іграшок, їжі та іншої продукції для домашніх тварин«, — коментує результати дослідження Олександр Ямпольський, керівник групи з надання послуг компаніям роздрібної та оптової дистрибуції компанії «Делойт» в Україні.

Про адаптацію компаній сектору роздрібної торгівлі до очікуваних змін у зв’язку з COVID-19 та підготовку до сезону новорічних покупок читайте у повній версії дослідження за посиланням.