Опубліковано

NeuCurrent про рекомендаційні системи для онлайн рітейлерів

Теги:
e-commerce
Фото:
All Retail

Досвід впровадження і типові проблеми

Листопад-грудень – гарячі місяці для рітейлерів у всьому світі. Цей рік не став виключенням, але у зв’язку з глобальним карантином рітейлери значно більше орієнтуються на продажі онлайн. 

Широкий асортимент - це добре, але в часи онлайн шопінгу дуже важливим стало те, чи може клієнт швидко знайти на сайті необхідні йому товари. В онлайні цю роль виконують рекомендації. Все більше рітейлерів намагаються удосконалити свої рекомендаційні системи, щоб запропонувати своїм клієнтам найбільш релевантні для них товари.

Українці все частіше звертаються до іноземних інтернет магазинів. Зарубіжні інтернет магазини пропонують більший вибір і більші знижки порівняно з пропозиціями локальних рітейлерів, особливо на товари преміум брендів. До того ж доставка з-за кордону стає доступнішою і простішою.

Період активних продаж дає гарну нагоду проаналізувати досвід зарубіжних рітейлерів у впровадженні рекомендаційних систем. Ми проаналізували рекомендаційні системи двох популярних серед українських споживачів іноземних рітейлерів. До нашого аналізу увійшли: https://www.6pm.com/ (Сполучені Штати), https://www.zalando.com/ (Європа).

Аналіз відбувався по двох ключових напрямках: 

  1. Наявність персоналізованих рекомендацій на ключових етапах клієнтського шляху
  2. Якість кожного рекомендаційного блоку

В результаті ми виявили типові недоліки в рекомендаційних системах рітейлерів і сформували список кроків, які дозволяють їх уникати. 

Розширений аналіз в блозі NeuCurrent.

https://neucurrent.com/retail_recommendations

Висновки

Незважаючи на популярність, широкий ассортимент і очікувані високі продажі, у рітейлерів, яких ми проаналізували, є значний потенціал для удосконалення рекомендаційних систем, і, як результат, збільшення конверсії і середнього чеку. 

До основних недоліків належать:

  1. Відсутність рекомендацій на головній сторінці рітейлера, або обмежена проникність товарного каталогу в рекомендаціях на головній сторінці, що не покриває інтереси всіх відвідувачів сайту. 
  2. У всіх рітейлерів, які потрапили до нашого аналізу, не використовується потенціал персоналізації категорійної видачі.
  3. Наявні доволі стандартні проблеми з рекомендаціями в картці товару, а саме - невикористання всієї наявної інформації про товари. Це приводить до доволі серйозних проблем з релевантністю рекомендацій.
  4. Не всі рітейлери використовують потенціал кросс селл рекомендацій в корзині, а це втрачені можливості збільшення середнього чеку. 

Виявлені недоліки дуже поширені і серед українських онлайн рітейлерів.

Як NeuCurrent працює з рітейлерами для персоналізації веб сайту?

Для того, щоб впровадити рекомендаційну систему для збільшення продажів, потрібно зробити три основні кроки:

  1. Побудувати правильну Customer Journey. Важливо, щоб Customer Journey включала не тільки етапи клієнтського шляху, його мотивації і бар’єри, а також дані про клієнта, які доступні на даний момент.
  2. Збирати і використовувати всі наявні товарні атрибути, в тому числі назву, текстовий опис, можливо зображення товару.
  3. Збирати і регулярно оновлювати всі дані про клієнта і його взаємодію з рітейлером.

Результати роботи рекомендаційних систем NeuCurrent

За допомогою NeuCurrent український рітейлер, з середньомісячним трафіком у 2.5 мільйони клієнтів, за допомогою рекомендацій на сайті генерує 10-15% продажів. Інший наш клієнт, Будинок Іграшок, сайт якого щомісячно відвідують понад 500 000 клієнтів, за допомогою рекомендаційної системи NeuCurrent здійснює від 10% продажів на сайті.

Створити якісну систему, яка генерує релевантні рекомендації, вчасно надсилає цікаві пропозиції для кожного клієнта, значно легше, ніж раніше. Кількість даних про клієнтів, які отримують рітейлери, збільшується з кожним днем. Як і збільшується різниця між прибутковістю і популярністю сайтів, які створюють по справжньому персональний досвід покупок і тими, які зволікають.