Опубліковано

АТБ і КОЛО: з якою динамікою розвиваються найактивніші рітейлери країни?

Почнемо з того, чому ми взагалі вирішили порівняти між собою дві зовсім різні за концептом рітейл-мережі.

По-перше, в кулуарах ринку подейкують, що у мереж КОЛО і АТБ один власник. По-друге, згідно з нашим моніторингом щомісячних відкриттів нових магазинів майже завжди лідерські позиції — як раз у КОЛО і АТБ.

У порівнянні з дискаунтерами АТБ, які на роздрібному ринку присутні з 2001 року, мережу мінімаркетів КОЛО можна назвати юніором (старт її діяльності припадає на 2017 рік).

Трирічне перебування КОЛО в роздрібних колах не завадило мережі вже обзавестися 193 магазинами (станом на вересень поточного року), розташованих, правда, поки тільки в двох регіонах — Києві (включаючи Київську область) і Одесі.

В кінці червня цього року керуюча компанія «Арітейл» повідомила про наполеонівські плани відкрити 3500 магазинів КОЛО по всій Україні. Для цього рітейлер активно шукає підходящі під формат магазинів біля дому торгові майданчики, а також розглядає можливість розвитку франчайзингового напряму.

Після зміцнення своїх позицій в столичному регіоні, в поточному році торгова мережа КОЛО «увірвалася» в Одесу, і вже на вересень 2020-го р. в цьому мегаполісі значилося 13 магазинів рітейлера. Своїми оперативними відкриттями компанія «Арітейл» лише підтверджує серйозність намірів зробити КОЛО мережею національного масштабу. Звичайно, до масштабів АТБ їй ще дуже далеко, але якщо проаналізувати динаміку відкриттів з січня по вересень 2020 року, то тут КОЛО — явний лідер.

Наведена карта ще раз підтверджує статус повноцінної «національності» мережі АТБ, при цьому КОЛО поки що можна назвати регіональним торговим оператором.

Кількісна динаміка відкриття нових магазинів демонструє нам темпи розвитку двох аналізованих нами мереж в поточному році. Тут варто зазначити, що для мережі КОЛО коронавірусний 2020-ий рік став вкрай плідним на нові відкриття. При цьому, мережа АТБ не дуже відстала по темпах експансії — за останні три роки динаміка АТБ не просіла.

З огляду на той факт, що мережа КОЛО з кожним роком все активніше завойовує ринок роздрібної торгівлі України, набуття нею статусу національного оператора — це, скоріше, лише питання часу.