Опубліковано

Як автоматизація мерчандайзингу впливає на показники роздрібного бізнесу: кейс «Файно маркет»

Мета будь-якого бізнесу – розвиток і одержання прибутку. У щоденній діяльності ритейлери зустрічаються з безліччю питань. Їх вирішення призводить або до збільшення обсягу продажів і розширення мережі, або до нескінченної боротьби з конкурентами за сегмент ринку.

Попереду йдуть компанії, які тримають руку на пульсі інновацій і швидко адаптують рутинні процеси до нової реальності. Це особливо актуально в кризовий час, коли змінюються споживчі звички та кон’юнктура ринку.

Одним з подібних ритейлерів є роздрібна мережа «Файно маркет», яка знаходиться в Центральній Україні. Вона є лідером за кількістю торгових об’єктів в Кропивницькій області. Компанія нараховує понад 90 магазинів, до яких входять: дискаунтери, магазини біля будинку, стріт ритейл, соціальні магазини та алкомаркет.

Мережа «Файно маркет» має високий рівень лояльності своїх покупців, про що свідчать нагороди «Народний бренд 2019», "Найкращий представник торгової галузі в м. Кропивницькому«.

З пункту А до пункту Б. Передумови до змін

Менеджмент «Файно маркет» проаналізував ключові показники своєї ефективності та зіткнувся з низкою невирішених питань:

- ручне управління викладкою товарів

- побудова планограм в Excel, у складі яких з’являється неактуальний асортимент

- відсутня комунікація між співробітниками магазинів та центральним офісом

- відсутній контроль актуальності викладки й оцінки її ефективності. Це призводить до формування надлишків і втрачених продажів.

Так роздрібна мережа вирішила переглянути підхід до одного з ключових бізнес-процесів ритейлу — мерчандайзингу. Спочатку необхідно було налаштувати регулярне системне розміщення актуального асортименту, навчитися будувати планограми для кожного магазину, контролювати їх виконання і аналізувати результати з подальшим коригуванням.

Від проблем до рішень: дії та результати

Менеджмент мережі «Файно Маркет» комплексно підійшов до розв’язання проблеми, запровадивши автоматизовану систему ABM Shelf.

Система дозволяє працювати з базою даних магазинів в онлайн режимі, мінімізувати трудовитрати на побудову планограм, розробляти автоматичну викладку та у режимі реального часу стежити за актуальністю асортименту.

Як змінилася робота мережі «Файно Маркет»:

  • управління процесами здійснюється у віддаленому режимі: співробітники магазинів за допомогою мобільного додатку ABM Shelf тримають зв’язок з центральним офісом.

Підключившись до інтернету з будь-якого пристрою, вони відразу отримують актуальні планограми, оперативно дізнаються про будь-які зміни асортименту і відправляють результати викладки у вигляді фотозвітів

  • система управління торговим залом стала автоматизованою: створена єдина база торгового обладнання для різних форматів магазинів, а простір поділений на зони для ефективного управління викладкою
  • процес побудови планограм став простішим: співробітники мережі навчилися будувати детальні схеми викладки товарів для кожного формату торгових точок по категоріях основних груп товарів. Автоматизація істотно скоротила час на роботу з планограмами

Побудова плану залу у системі ABM Shelf

За словами менеджменту роздрібної мережі, автоматизація системи управління мерчандайзингом значно збільшила показники продажів і оборотності, допомогла відстежити ситуацію з товарами, уникаючи формування надлишків або дефіциту товарів.

Автоматизація мерчандайзингу дає помітні результати вже в короткій перспективі. Завантажте чек-лист та дізнайтеся, як управління викладкою товарів збільшує продажі у ваших торгових точках.

Завантажити чек-лист: https://bit.ly/2FxfF8s