Опубліковано

Leroy Merlin відмовляється від формату стріт-рітейл

Французький DIY-рітейлер Leroy Merlin відмовився від розвитку невеликих магазинів в Москві: вже відкриті точки будуть закриті до кінця цього року. У компанії планують зосередитися на b2b-сегменті і розвитку онлайн-торгівлі.

Експерти вважають, що малий формат не виправдав очікування компанії по товарообігу, а складності з логістикою і доставкою генерували негативну реакцію споживачів — пише belretail.by

Тестувати малий формат Leroy Merlin почав в 2018 році. Тоді повідомлялося, що DIY-рітейлер відкриє до трьох майданчиків площею 1,5-2 тис. кв. метрів в Москві в межах МКАД. Планувалося, що точки будуть розташовуватися в районах з гарною транспортною доступністю, недалеко від метро і з високою щільністю житлової забудови. Асортимент пілотованих магазинів формувався з акцентом на товари для дому та дизайн інтерʼєру.

Подібні плани були і у конкурентів Leroy Merlin. Так, мережа OBI збиралася відкривати точки pop-up площею близько 150 кв. метрів кожна на території житлових комплексів в Москві. В кінцевому підсумку мережа відмовилася від розвитку проекту. Також невеликі дизайн-студії запускала IKEA, але призупинила проект на користь міських гіпермаркетів. Мережа Hoff відкривала магазини Hoff Mini, але ті виявилися менш ефективними, ніж основний формат. Компанія сьогодні розвиває формат компактних гіпермаркетів площею від 3 тис. кв. метрів, які є актуальними для середніх і малих міст. У містах-мільйонниках мережа відкриває звичні гіпермаркети.

Експерти вважають, що відмова від малих торгових точок в сегменті може відбуватися через спровоковане зростання онлайн-торгівлі пандемією. Однак пандемія COVID-19 не тільки призвела до переходу споживача в онлайн, але і викликала падіння трафіку в торгових центрах в 2020 році на 20-30%, зробивши невеликі магазини сегмента DIY & Household в принципі незатребуваними.

Незважаючи на кризу через пандемію COVID-19, великі мережі товарів для дому і ремонту збільшили продажі за підсумками 2020 року. Оборот деяких гравців виріс більш ніж на 20% за рахунок попиту з боку покупців, які в умовах обмежень на подорожі та розваги зайнялися облаштуванням житла.

У Білорусі Leroy Merlin до осені минулого року планував відкрити перший гіпермаркет. Однак в листопаді компанія прийняла рішення про припинення на невизначений термін його будівництва. Судячи з усього цей бренд так і не зʼявиться в Білорусі.