Опубліковано

Креатив для малого бізнесу: як придумувати ідеї

Теги:
ProCheese
Фото:
All Retail

Креатив, ідеї, кампанії, реклама, продакшн, брейншторм — ці слова вже неодноразово чув кожен, навіть підприємець-початківець.

Те, що потрібно відрізнятися від своїх конкурентів, щоб завоювати любов споживача, — знає кожен. Але як придумувати незвичайні ідеї самостійно і як креатив допоможе продавати свій продукт дорожче?

Ми — спільнота поціновувачів сиру ProCheese — у рамках підготовки до Національного конкурсу і фестивалю ProCheese Awards 2021, який проведемо 22–23 травня у КВЦ «Парковий», попросили наших партнерів із креативного агентства I am IDEA відповісти на часті запитання про ідеї та креатив.

На запитання відповідають Ігор Фінашкін (креативний директор / CEO) і Арам Сімонян (стратег / COO) — спікери бізнес-зони з лекціями на ProCheese Awards 2021.

Що таке креатив?

— Ми розуміємо, що креатив — це про привабливу назву для бренду, рекламу, що запам'ятовується, незвичайне упаковування або унікальну подачу. Як ви визначаєте це поняття і що означає креатив для бізнесу?

 Ігор: Креатив — це паливо. Саме він допомагає розвиватися всьому, що нас оточує. Адже це нові нестандартні рішення, спрямовані на поліпшення чогось, що вже існує. Чим вони сміливіші, тим ефективніші.

 Арам: Креатив — розв'язання задач тим способом, який не був застосований раніше. Завдання рекламного креативу — розповісти про продукт так, як ніби це щось нове. Це творчий незвичайний підхід до вирішення бізнес-завдань.

Як придумувати ідеї?

— Із креативом розібралися. Більшість власників невеликого бізнесу, наприклад, крафтової сироварні, є одночасно і керівниками, і маркетологами, і виробниками продукції. Які поради ви можете дати тим, хто не має штату креативників, але хоче створити креатив самостійно?

 Ігор: Перше і, на мою думку, найголовніше — вимкнути внутрішній саботаж і не паритися. Дуже багато крутих ідей так і не були втілені просто через думки «це не спрацює, швидше за все, вже десь було!». Друга порада — надихайтеся. Розширюйте кругозір, дивіться на всі боки, вивчайте ринок і закордонну практику. Надихнутися можна чим завгодно: навіть красивою картиною або телепередачею. Наш мозок подібний до холодильника: чим більше продуктів ми в нього покладемо, тим крутішою вийде страва.

 Арам: Багато чого дійсно вже було придумано. Щоб створити щось нове, іноді досить з'єднати речі, які раніше не були поєднані.

Практичні поради

— У вас в агентстві є чек-лист або інструкція про те, із чого почати придумувати креативні ідеї? Найбільш популярною методикою є мозковий штурм. Що ви використовуєте?

 Ігор: Ми не використовуємо якісь певні методики. Керуємося правилом — не вигадувати ідей для маркетинг-директорів, а рішення, які будуть корисні реальним людям. Створювати бренд, його ім'я, сенси, рекламні кампанії необхідно для головної людини, яка буде це купувати та використовувати. Щоб краще зрозуміти цю людину, необхідно піти та запитати у неї, чого ж вона хоче. Потім — обов'язково проаналізувати, що зараз актуально.

 Арам: Генрі Форд, власник заводів по виробництву автомобілів по всьому світу, говорив: «Якби я запитав людей, чого вони хочуть, вони б попросили швидшого коня». Тобто перш ніж щось створювати, потрібно не просто запитати людину, а зрозуміти її потреби та глибинні мотиви.

Популярність без вкладень

Чи можна зробити бренд популярним і змусити людей говорити про нього без величезних вкладень?

 Арам: Креатив — це те, що допоможе виділити продукт серед конкурентів і зробити так, щоб про нього говорили. Ви можете запам'ятатися людям навіть своїм яскравим ім’ям. Воно допоможе ефективніше продавати вашу продукцію.

 Ігор: Ще один класний інструмент — людина, яка є обличчям бренду. У малому бізнесі, на прикладі тих же крафтових сироварень, добре працює персональна комунікація з людьми. Необхідно транслювати бізнес у своїх соціальних мережах, особисто брати участь у різних тематичних заходах у своїй сфері діяльності, пропонувати свій продукт постачальникам і рестораторам.

 Арам: На рівні продукту важливо не забувати про клієнтський сервіс і позитивний досвід людей. Люди будуть ділитися враженнями про продукт і запустять своєрідне «сарафанне радіо», яке сприятиме популярності вашого бренду. Також це стосується і роботи з негативом.

 Ігор: У продажах круто працює інструмент «сторітелінг». Це створення і трансляція історій про продукт, бренд, компанію і т.д. Адже коли ти дізнаєшся, скільки праці стоїть за цією голівкою сиру, цікаві факти про виробника, які тобі відгукуються, тобі вже набагато цікавіше це спробувати.

 Ще більше рекомендацій для бізнесу Ігор Фінашкін та Арам Сімонян нададуть на виступі у бізнес-зоні фестивалю ProCheese Awards 2021. Вони поділяться власним досвідом і на прикладі реальних проєктів розкажуть про те, як:

 ● тренувати вміння перемикатися;

●  об'єднувати ідеї;

за допомогою креативності запускати кампанії для бізнесу з обмеженим бюджетом, не задіюючи величезного ресурсу.

Щоб дізнатися більше про захід і взяти в ньому участь, перейдіть за посиланням: https://proawards.procheese.ua