Тепер без монет: про що свідчать зміни брендингу мережі «Копійочка» ?
- Фото:
- kamin.rayon.in.ua
Працюючий з 2010 року торговий оператор «Копійочка» здійснив ребрендинг.
21 квітня на сторінці в Facebook мережі «Копійочка» зʼявився оновлений логотип.
При цьому, зміни брендингу цього рітейлера можна простежити не тільки в канонічному дизайні слова «Копійочка», а й в самому логотипі.
Якщо раніше це була монетка, яка свідчить про концепцію магазинів, де покупець може заощадити, то зараз це знак оклику — саме такий символ стоїть на аватарці рітейлера в Instagram, а також присутній в самій назві мережі «Копійочка».
Чи можуть говорити дані метаморфози про те, що рітейлер планує змінити концепцію мережі, або ж оновлений дизайн — це усвідомлений крок до омолодження бренду?
Як ребрендинг може вплинути на подальшу долю мережі? Чому важливо робити це грамотно? З якою метою відбуваються перевтілення і чи можливий успішний результат, якщо зміни будуть стосуватися лише дизайну логотипу?
На наші запитання крізь призму кейса мережі «Копійочка» відповів Микола Жичук, директор по маркетингу креативного агентства PaRtyzan.
«Зміни бренду, як правило, пов’язані з вирішенням певних бізнес-задач. Оскільки спеціалізацією нашої агенції PaRtyzan є розробка рітейл-концптів, то в таких проектах рішення бувають різні. Це може бути зміна стратегії та філософії бренду, диференціація на ринку, адаптація до нового конкурентного середовища та ін.
В кейсі із компанією «Копійочка» ми бачимо швидше ребрендинг, а не рестайлінг. Так як окрім візуальної ідентифікації змінюються основні «точки контакту» бренду – офлайнові магазини мереж.
Мережа магазинів "Копійочка" — один з провідних операторів сегмента дрогері-рітейлу України. На кінець 2020 р обʼєднувала близько 250 магазинів, розташованих в 12 областях.
Попередній брендинг мережі «Копійочка» об’єктивно застарів, але в ньому була логіка – орієнтація на сегмент «економ», апеляція до ощадливості, попадання через атрибути бренду в ядро своєї цільової аудиторії.
Оновлений фірмовий стиль, швидше за все, покликаний розширити цільову аудиторію, збільшити продажі шляхом розширення асортименту, підвищити імідж магазинів. В процесі ребрендингу важко спрогнозувати 100%-ний результат, тому підсумки можна буде оцінити згодом.
З точки зору візуальної ідентифікації виникають питання: Куди зникла «крапка над «і»? Чому «й» перетворилося в «и»? Чому знак оклику ставить наголос в дивному місці? А дескріптор «те що треба» в фейсбук-акаунті «Копійочки» занадто схожий на «щоразу що треба» від Rozetka. А от на корпоративному сайті мережа позиціонує себе як магазин потрібних речей.
В сьогоднішніх умовах концепція магазину втрачає свою актуальність протягом 3-6 років в залежності від формату та асортименту. Тому зміни – це відповідь присутнім викликам. Наша агенція завжди рекомендує при ребрендингу не креативити заради креативу, а використовувати знання маркетингу, брендингу, дизайну, ергономіки магазину, мерчандайзингу, психології споживача для вирішення конкретних бізнес-задач. Наприклад, підвищення обороту з квадратного метра торгової площі, збільшення середнього чека чи кількості позицій в ньому, ріст трафіку, зміна ядра цільової аудиторії.
Тому ребрендинг та рітейл-концепт – це частина маркетинг-міксу ефективного магазину. Будемо з цікавістю слідкувати за тим, як за оновлений рітейл-концепт мережі «Копійочка» в майбутньому проголосують своєю «копійочкою» споживачі».