Правила утримання прилавка для овочів і фруктів
- Фото:
- All Retail
Як точно оцінити якість овочів і фруктів? Чому помідори краще виглядають поруч із зеленим або жовтим перцем? Чому для освітлення прилавка використовується тільки біле світло? Де розміщувати рекламні буклети? Які овочі та фрукти повинні сяяти, а які потрібно розрізати перед продажем? Чому варто складати огірки в ящики горизонтально?
Чому етилен смертельно небезпечний для деяких продуктів? Чому «велика кількість продає велику кількість» ? Коли найкраще зробити прибирання прилавка? Які продукти потрібно помістити в холодильник на ніч? Чи варто мити земляні овочі? Коли знадобляться пластикові макети фруктів і овочів?
Щоб овочі та фрукти добре виглядали і продавалися, вони повинні бути здоровими і свіжими. Першим кроком до забезпечення відповідної якості цих продуктів є належна доставка. Якщо співробітник не проявляє старанності в даном випадку, то це може з самого початку піддати магазин ризику.
Навіть найменші пошкодження і удари прискорюють процес дозрівання овочів і фруктів, що призводить до більш швидкого гниття і скорочують термін їх зберігання. Крім того, якщо зіпсований товар присутній серед бездоганної продукції, це негативно вплине всю партію. В результаті чого, все що знаходяться поблизу продукти — будь це яблука чи помідори — псуються швидше.
Критерії оцінки якості
Виділяють чотири основних критерії оцінки якості:
- зовнішній вигляд (оцінюють колір і форму, типову для продукту або категорії);
- бездоганність (наявність вмʼятин і тріщин, видимих ознак хвороби і старіння);
- однорідність (однорідний колір, розмір і форма);
- зрілість (колір, соковитість і твердість).
При цьому оглядається не тільки верхня частина коробки, але і всі сторони упаковки, адже часто в самому низу нас чекають «сюрпризи».
Контроль кількості
Це наступний етап; його виконують в присутності постачальника, відзначаючи будь-яку невідповідність в замовленні або в іншому, спеціально підготовленому документі. Якщо товар вже прийнятий відповідно до регламенту, слід подбати про те, щоб він зберігався належним чином (це збільшує термін його корисного використання). Особливу увагу варто звернути на ті продукти, які виробляють етилен. Овочі або фрукти, чутливі до цього вуглеводню, не повинні знаходитися в безпосередній близькості від продуктів, які його виробляють. Ще один важливий фактор продовження терміну зберігання продукції — дбайливе поводження з асортиментом.
Завдання для персоналу
Якщо магазин невеликий, а в будь-якому відділі немає співробітників, тоді керівник повинен кожен день призначати людину, яка буде відповідати за прилавок з овочами і фруктами. Такий співробітник повинен постійно контролювати відділ. Важливо обприскувати продукти чистою водою, підтримувати порядок, перевіряти та оновлювати маркування цін, перевіряти свіжість і відбирати асортимент, на який поширюється знижка.
У разі нестачі товару необхідно якомога швидше заповнити дефіцит. Коли на складі більше немає даного товару, потрібно переставити ящики так, щоб не залишалося порожніх місць. Також слід постійно поповнювати запас пакетів для пакування овочів та фруктів, клієнт завжди повинен мати до них вільний доступ. Не менш важливо підтримувати чистоту навколо ваг. Навряд чи хтось зважиться на покупку, якщо доведеться зважувати продукт на брудному устаткуванні.
Зберігання
Умови зберігання продуктів мають ключове значення для підтримки їх якості. Готуючи прилавок в кінці дня, варто починати з перенесення в холодильник делікатних овочів: салату, китайської та італійської капусти, броколі, цвітної капусти, моркви і грибів. Також не можна залишати в торговому залі розрізані продукти. При необхідності варто доповнювати вітрину найбільш довговічним асортиментом: картоплею, цитрусовими, яблуками і білокачанною капустою.
Ті продукти, що залишилися на полицях, потрібно застеляти підготовленою для цього чорною фольгою або щільним папером. Це стосується картоплі (щоб вона не позеленіла), а також цибулі і бананів (щоб не втрачали вологу). Збирання в відділі важливо починати тільки після того, як магазин закрився і пішов останній покупець. Неприпустимо, щоб відвідувач не міг купити товар, який присутній на складі.
Принципи експозиції
Ще один аспект, який істотно впливає на збільшення виручки — це правильна експозиція. Однак варто памʼятати, що покупець, якого «спокусив» несвіжий, але красиво виставлений товар — буде подвійно розчарований від відвідування магазину. По-перше, він відчує себе обдуреним, а по-друге, буде вважати, що і всі інші товари в даному закладі несвіжі. Ось чому так багато уваги має приділятися найвищій якості.
Чистота експозиції
Це один з основних принципів викладки. Особливо це стосується земляних овочів: картоплі, моркви, селери або петрушки. Щоб максимально продовжити термін їх зберігання, не потрібно мити таку продукцію. Але також слід памʼятати, що пісок і грудки грунту на овочах, також як і листя на полицях дуже негативно впливають на покупця. У рекламних брошурок також має бути своє окреме місце. А поліетиленові пакети, що лежать безпосередньо на товарі, не сприяють вчиненню покупок.
Як групувати?
Основне емпіричне правило для групування фруктів і овочів — «достаток свіжості». Товар потрібно розставити так, щоб він «кипів свіжістю». Ситуації, при яких на полицях зяють «дірки» — неприпустимі. Якщо товару більше немає в наявності, ящики слід негайно переставити, щоб все ще було видно достаток. Тому добре мати кілька наборів пластикових овочів і фруктів, з яких можна влаштувати цікаві експозиції, заповнюючи дефіцит товарів до наступної доставки.
Одне з кращих місць для викладення овочів і фруктів — зона прямо біля входу (це стосується магазинів самообслуговування або часткового самообслуговування). Створення такого відділу слід планувати ще на етапі проєктування самого магазину. Стелажі при цьому варто розташувати так, щоб покупець міг безперешкодно дотягтися до товарів, що його цікавлять. Це знизить втрати, оскільки гість не стане перекладати продукти.
Велике поле для демонстрації
Овочі і фрукти, завдяки різноманітності форм, кольорів і фактур, є прекрасним матеріалом для створення цікавих і ваблячих експонатів. Перш за все, слід підкреслити їх природність. Продукти з гладкою поверхнею (наприклад, помідори, огірки або перець) повинні сяяти. Кавуни та дині виглядають добре, якщо хоча б частково розрізати їх навпіл або четвертинками (поверхню мʼякоті слід захистити від висихання тонкої прозорої фольгою). З іншого боку, салат й інші листові продукти слід регулярно обприскувати, адже таким чином вони набувають вигляду свіжості «прямо з грядки». У свою чергу, огірки в ящиках слід розміщувати горизонтально, тому що тоді вони утворюють рівні ряди і виглядають дуже естетично.
Колір має значення
При складанні експозиції слід визначати колірну близькість товарів в межах даного виду, тобто від зеленого, через жовтий, до червоного (наприклад, перець, яблука). Потрібно також не забувати розділяти окремі види, щоб отримати різноманітність кольорів: наприклад, редис більш гармонійний з зеленим або жовтим перцем, ніж з червоним, а помідори краще виглядають з огірками. Також можна створювати цікаві та привабливі композиції з різних продуктів, наприклад, розташувавши поруч пучки редиски і качан салату.
Світло — твій союзник!
Світлові акценти грають дуже важливу роль в створенні привабливої експозиції. Вони використовуються для всієї категорії з найкращими результатами для товарів з гладкою і полірованою поверхнею (яблука, сливи, помідори, перець і т. д.). Єдиний світлий колір, який використовується для освітлення цієї категорії продукції — білий. Мета акцентного освітлення — підкреслити природний вид фруктів і овочів. Жовтий, червоний, зелений або синій світло можуть викривити зображення, створити неприродний вигляд і відлякати покупців.
Не менш важливим питанням є антураж прилавка, заснований на принципі взаємодоповнюваності потреб. Добрими сусідами для свіжих фруктів і овочів будуть, наприклад, консервовані овочі та фрукти або сушені продукти і спеції.
за матеріалами польського видання Wiadomosci Handlowe