Опубліковано

За півроку Фокстрот видав 1 мільйон електронних чеків

Тим самим рітейлер суттєво зменшує рівень впливу бізнесу на навколишнє середовище, адже використання касової стрічки за цей час скоротилося на 137 км.

У червні 2021 року у Фокстрот оприлюднили результати роботи з електронними фіскальними чеками за перше півріччя впровадження пРРО. У звіті йдеться, що на 1 червня 2021 ритейлер видав майже 1 мільйон електронних фіскальних чеків. Це третина від загальної кількості чеків, які були надані покупцям у мережі за цей період.

Можливість видавати покупцям Фокстрот електронні чеки з'явилася у вересні 2020 року. Відзначимо, що компанія  першою серед ритейлерів електроніки і побутової техніки почала впроваджувати ПО РРО Checkbox (програмне забезпечення реєстраторів розрахункових операцій). У якості «полігону» було обрано магазини міста Києва – на вул. Мішуги, 4 і просп. С. Бандери, 23. А вже за два місяці Фокстрот розпочав масштабування програмної каси по всій мережі, у тому числі й власному інтернет-магазині FOXTROT.UA.

Наразі програмне РРО (каса у смартфоні) у магазинах торгової мережі працює паралельно зі стаціонарними касовими апаратами. Повна заміна паперових чеків електронними відбувається поступово.

Але у якій би формі не проходила фіксація розрахункових операцій – електронна чи паперова – покупець Фокстрот гарантовано отримує фіскальний чек у відповідності до постанови від 16 березня 2017 № 231 Кабінету міністрів України про обов'язкову видачу фіскального чека при торгівлі складною технікою на гарантії. 

– Права покупця у Foxtrot завжди будуть захищені видачою фіскального чека, незважаючи на спосіб реєстрації розрахункових операцій офлайн чи онлайн, – говорить Олексій Зозуля, виконавчий директор Фокстрот. – Адже фіскальний чек – формує довіру між компанією і покупцем, та забезпечує йому безпеку у пост-обслуговуванні. А саме лояльність покупців ми вважаємо однією зі своїх головних конкурентних переваг. 

У компанії повідомили, що всі електронні чеки зберігаються на фіскальному сервері податкової служби, в особистому кабінеті покупця та на e-mail. При бажанні покупець завжди може отримати свій чек, роздрукувавши на звичайному принтері.

Аби у разі чого реалізувати свої права покупця, людина повинна пред'явити фіскальний чек продавцю чи в сервісний центр. Саме цей розрахунковий документ містить встановлений державою обов'язковий перелік інформації про суб'єкта підприємницької діяльності і запобігає приховуванню необхідних для ідентифікації продавця даних.

Спеціалісти Фокстрот вбачають ще низку економічних вигод від запровадження в торгівлі електронного чека.

  1. Підприємець припиняє купувати «залізні» касові апарати, натомість може отримати безкоштовне (на сайті ДФС) чи сплатити за комерційне програмне забезпечення РРО. Оплата здійснюється за кількість проведених чеків, а не за обслуговування «залізної каси».
  2. Для програмного реєстратора, який забезпечує видачу електронних чеків, можна використовувати будь-які гаджети телефон, смартфон, планшет. При потребі їх легко замінити новим гаджетом, а ось ремонт «залізної каси» займає час та є витратною статтею бюджету.
  3. Кілька програмних кас в одному магазині можуть використовувати один термопринтер. Наразі електронні чеки у тих магазинах, що вже перейшли на ПРРО, друкуються кожною касою індивідуально на вимогу покупця.
  4. Програмній касі не потрібна окрема площа. Це скорочує витрати або дозволяє розмістити товар найкращим чином.

Крім того, електронні чеки мають екологічний зиск. За півроку Фокстрот не використав 137 км касової стрічки, чим суттєво зменшив рівень впливу бізнесу на навколишнє середовище.

Справа у тому, що більшість термо паперових касових стрічок містять бісфенол A (BPA) і його аналог бісфенол S (BPS) у різних концентраціях. Наразі у звичайній чековій стрічці вміст бісфенолу А становить 1-1,5%. Саме через вміст бісфенолу касові чеки не приймають у макулатуру, задля вторинної переробки, а контакт з чеками варто мінімізувати.