Опубліковано

Nielsen Україна: як пандемія прискорила зростання сучасних форматів

Теги:
FMCG
супермаркет
гіпермаркет
e-commerce
Фото:
epravda.com.ua

Генеральний директор Nielsen Україна і Білорусь Анна Ільчук про те, як змінився продуктовий ритейл після двох локдаунів.

Згідно з дослідженням Nielsen, за перший рік пандемії продуктовий ритейл в Україні просів на 5%, після зростання на 2% в 2019 році і на 14% — в 2018-м. Обсяг ринку перевищив показники до пандемії тільки в квітні 2021 року.

Частка продовольчих товарів в кошику споживачів під час пандемії збільшилася на 3,9%. Зростання також показала категорія міцного алкоголю — на 10,9%.

У той же час падіння відбулося в категоріях безалкогольних напоїв (-5,6%), пива (-1%), непродовольчих товарів (-3,2%), сигарет (-2,4%).

Пандемія прискорила зростання сучасних форматів. На 10,4% зросла роль гіпер- і супермаркетів, які тепер займають 61% ринку. На 81,7% зросли онлайн-продажі, хоча їх частка досі становить близько 1% всіх FMCG-продажу на ринку.

Найбільше падіння продемонстрували ринки під відкритим небом (-27,8%) при 3% -ній частці ринку продуктового рітейлу, продовольчі магазини (-18,3%) при 15% -ній частці ринку.