Опубліковано

Спроба №2: чи зуміє російська мережа MERE «двічі увійти в одну річку» ?

Теги:
AR ексклюзив
експансія
MERE
Фото:
All Retail

Як же насичений наш роздрібний ринок. На території України функціонують локальні, регіональні, національні та міжнародні мережі — і ми охоче відвідуємо їх магазини.

Якщо одним покупцям подобаються вітчизняні «Сільпо» або АТБ, то іншим цікавіші литовський NOVUS або французький «АШАН».

Але далеко не всіх закордонних рітейлерів в силу різних обставин раді бачити в Україні. Таким ось «гостем» виявилася російська мережа дискаунтерів MERE (більш відома в РФ під брендом «Світлофор»). Імʼя цього рітейлера вже встигло неодноразово прогриміти в українських ЗМІ, а пристрасті навколо нього продовжують кипіти.

У березні поточного року на нашому порталі була опублікована авторська стаття Олександра Мілянчука про можливий вихід російської мережі дискаунтерів MERE на ринок України та тими викликами, які постануть перед нею в нашій країні

Тому тут ми аж ніяк не маємо наміру повторюватися і ще раз розповідати про акціонерів MERE, її успіхи в різних країнах і т.д. Йтиметься про інше.

Деякий час по тому, в середині червня, видання Retailers.ua з посиланням на директора з розвитку MERE в Україні Артем Хоменка, повідомило, що до кінця поточного року рітейлер має намір відкрити в нашій країні до 40 дискаунтерів. Були названі навіть деякі локації — Чернівці, Біла Церква, ряд міст Дніпропетровської області, а також відновлення роботи раніше закрився магазина в Миколаєві.

Судячи з усього, за експансією торгових операторів в Україні стежать навіть перші особи держави. Так чи інакше, через кілька днів на пресконференції під час форуму «Україна 30» секретар РНБО Олексій Данилов грізно заявив: «Робота російської мережі магазинів в Україні неможлива. Інформація про вихід на український ринок мережі MERE не відповідає дійсності». І додав, що якщо місцева буде давати преференції російському бізнесу, то до них «швидко будуть застосовані заходи».

Ми вирішили залучити лояльних людей в тих регіонах, де вже повинні були б відкритися дискаунтери російського рітейлера. Звертаємо увагу читачів, що інформація була актуальною на момент підготовки цього матеріалу.

У Миколаєві в торговому центрі «Амстор», розташованому на просп. Героїв Сталінграда, магазин MERE повторно так і не відкрився. Нагадаємо, що цей дискаунтер був запущений тут ще в другій половині минулого року, але потім його закрили (офіційна версія — «на даному етапі він зазнає труднощів з товарами»). Зараз це приміщення продовжує пустувати.

У Білій Церкві, за чутками, MERE повинен був відкритися на місці супермаркету «Фуршет» по вулиці Митрофанова. Зараз — це приміщення не зайняв жоден продовольчий рітейлер — навіть «Сільпо», який раніше відкрив свій магазин замість «Фуршету», що закрився цьому місті.

Інформація про прийдешнє відкриття MERE в Павлограді Дніпропетровської області навіть просочилася в місцеві інтернет-видання. Обʼєкт повинен був відкритися в торговому центрі «Гулівер». На картах Google Maps зʼявилася відповідна позначка з цієї локацією. Але за фактом магазин російської мережі там поки так і не відкрився. В адміністрації самого ТЦ нам лаконічно повідомили: «Поки ведуться переговори й договір не підписаний, ми не можемо розголошувати таку інформацію. Як тільки підпишемо угоду — запустимо промо. Після відкриття Ви знайдете відповідні фото на наших сторінках в соцмережах». Виходить, немає диму без вогню і MERE дійсно планував відкриватися в цій локації ...

Найбільше нам «пощастило» в Нікополі. Тут, по вул. Патріотів України, 175-А, дискаунтер MERE дійсно відкрився. При цьому, рітейлер вибрав локацію у віддаленому районі міста, розташованому в промзоні колишнього мʼясокомбінату. Як можна зрозуміти з фото, сучасний ремонт приміщення не було пріоритетним завданням для оператора. Як і у випадку з магазинами MERE в інших країнах більшість товару лежить прямо на підлозі або на піддонах — економія витрат є основним кредо рітейлера. Магазин працює в режимі 8: 00-20:00, а його керуючою юрособою є ТОВ «Альянстрейдсервіс».

І що з цього? Російська мережа, нехай дуже повільно, з повторними спробами, але все ж пробує увійти в український рітейл. Але в цьому проєкті поки що більше запитань, ніж відповідей. Як на це ще раз відреагує українська влада? Чи довго протримається на плаву магазин в Нікополі? Чи буде продовжена експансія?

Ми у свою чергу будемо продовжувати відстежувати роботу гучного російського оператора в Україні.

Думка експерта

Денис Піддубський

  Денис Піддубський, співзасновник «Служби розвитку рітейлу»:

- Я не бачу серйозних перспектив розвитку проєкту MERE в Україні. У нього дуже серйозні проблеми у сфері кадрів, закупівель і бізнес-моделі в цілому, які вже тривалий час не дозволяють запустити магазини в нашій країні. Зараз до всього цього додалася і принципова позиція глави РНБО.

Водночас вважаю, що ніша жорстких дискаунтерів з урахуванням соціально-економічної ситуації в країні буде поступово розвиватися за допомогою місцевих гравців, які вже запустили свої проєкти в регіонах.