Опубліковано

Як реконструкція торгової точки перетворює життя цілого мікрорайону: досвід RetailPro

У серпні поточного року по вулиці Данила Нечая в Дніпрі відкрився мікрорайонний торговий центр «Шинник». Ця локація має досить давню історію: ще в 2008 року тут почав свою роботу магазин торгової мережі «Брусниця».

У 2019 році цей рітейлер припинив своє існування, а левову частку його обʼєктів розділили між собою інші оператори. Згадане приміщення по вул. Нечая досить довгий час залишалося порожнім: за його капітальну реконструкцію взялися фахівці компанії Retail.Pro, що займається наданням послуг у сфері комерційної нерухомості. Що з цього вийшло, нам розповів Артем Ретин, керуючий партнер Retail.Pro.

Про те, чому вирішили взяти в розробку саме цю — на перший погляд, спірну — локацію

Є обʼєкти, в які треба просто повірити — і це як раз один з таких обʼєктів. При цьому, через невеликий потенціал житлового масиву більшість наших конкурентів відмовилися від покупки даного приміщення.

Ми з партнерами повірили в те, що зможемо створити торгову зону «з нуля» і залучити не тільки жителів масиву імені Кротова, а й сусідніх з ним житлових районів.

І у нас це вийшло! Зараз ТЦ «Шинник» обслуговує жителів Царського Села, селища Мирний і ще кількох сусідніх селищ. Після відкриття тут супермаркету VARUS потенціал локації почав відкриватися ще сильніше і кожен день ми бачимо збільшення трафіку по всіх орендарям.

Ми з партнерами любимо такі проєкти за те, що на їх прикладі можна продемонструвати чинній владі, що якщо не «вичавлювати» бізнес, то ми готові допомагати у розвитку району, робити його комфортнішим і красивішим.

Ну і «плюс» до карми ніхто не скасовував — стільки подяк в усній і письмовій формі ми ще не чули жодного разу! Як сказали мені жителі району в день відкриття — «у нас навіть квартири подорожчали» (сміється — All Retail). А таке завжди приємно чути — особливо, коли порівнюєш фінальний результат з першої фотографією на момент покупки.

Про стан обʼєкта на момент покупки та особливості його реконструкції

Стан приміщення був моторошним: довелося розібрати та заново зібрати всю будівлю і територію навколо комплексу. Приміщення дуже тривалий час не використовувалося за призначенням і логічно, що воно почало розвалюватися. В першу чергу, нам довелося зайнятися зміцненням несучих конструкцій.

По суті, в результаті від старої будівлі залишилися тільки несучі колони, фрагменти стін і дах. Ми повністю замінили фасад комплексу, провели нові комунікації, виконали внутрішній ремонт приміщень. Окремим пунктом я б виділив доброустрій території та підʼїзних шляхів.

Окремо розповім про найболючішу теми всіх реконструкцій. Після повного «розкриття» зʼясувалося, що у самої будівлі є кілька суттєвих недоліків, які сильно вплинули на реалізацію проєкту. Наприклад, одна з частин будівлі просіла практично на 300 мм.

Ще однією вагомою витратною статтею була реконструкція фасаду з використанням керамограніта компанії Intercerama і композитних панелей. Ми розуміли, що можна було значно заощадити на обробних матеріалах використовуючи профнастил, але прийняли вольове рішення не відходити від наших корпоративних стандартів і навіть додали кілька нових дизайнерських рішень в екстерʼєрі комплексу.

Про підбір орендарів

При підборі орендарів в «Шинник» ми керувалися двома принципами:

- дати жителям району можливість купити все необхідне біля дому;

- вийти при цьому на свої заплановані фінансові показники.

До відкриття комплексу жителям даного району доводилося заздалегідь виходити з маршрутки, робити покупки в сусідньому районі та вже з повними пакетами їхати додому, двічі сплачуючи за проїзд.

Мені здається, у нас вийшло досягти обидві мети й основні потреби району були закриті. Правда, з кількома «цікавими» орендарями домовитися не вийшло через розмір орендної плати. Після відкриття VARUS не поспішаємо вже ми — ситуація з трафіком значно покращилася, до того ж починається осінній сезон відкриття торгових точок у всіх рітейлерів.