Парадокси пандемії: роздрібна торгівля не втрачає позицій
Лідери сектора продовольчого ритейлу в нашій країні не зменшують обертів
Результати дослідження «Ритейл України: ТОП 180 торгових операторів FMCG за кількістю магазинів, третій квартал 2021 року», проведеного компанією GT Partners Ukraine, свідчать, що левова частка ритейлерів (43%), що діють в Україні, вже оговталися від наслідків пандемії та в змозі інвестувати у відкриття нових магазинів. Це стосується як провідних національних торговців, так і дрібних регіональних і локальних гравців, які управляють торговими мережами з 2-10 магазинів.
Загалом за перші 9 місяців 2021 року в Україні мережеві продовольчі оператори України відкрили близько 720 нових магазинів. Для порівняння зазначимо, що за аналогічний період 2020 року було відкрито 551 продуктовий маркет.
Цікаво, що найбільшою кількістю відкриттів нових магазинів за підсумками січня-вересня 2021 року серед продовольчих торгових операторів відзначилась компанія Fozzy Group (Київ).
За перші 9 місяців року цей ритейлер відкрив 74 обʼєкти, з них 43 супермаркети «Сільпо», 24 магазини мережі Thrash! та 7 супермаркетів «Фора». Особливість ситуації в тому, що Fozzy Group рідко коли була головним драйвером саме в плані відкриттів: останніми роками лідерами були «АТБ» і «КОЛО». Для порівняння зазначимо, що у січні-вересні минулого року Fozzy Group відкрила лише 31 новий супермаркет.
Ще один вагомий факт — другу позицію у рейтингу лідерів по відкриттях з початку поточного року (73 нових магазини) займає компанія «МХП» (Київ), яка управляє франчайзинговою мережею магазинів «Мʼясомаркет». Загалом трохи більше ніж за рік свого існування мережа «Мʼясомаркет» вже має у своєму управлінні понад 120 обʼєктів і входить до списку 10 найбільших food-ритейлерів України за цим показником.
69 нових магазинів за три квартали 2021 року відкрив лідер українського роздрібного ринку за величиною товарообігу та загальною кількістю торгових точок — компанія «АТБ-Маркет» (Дніпро). При цьому, у порівнянні з минулим роком, оператор дещо зменшив оберти: так, у січні-вересні 2020 року було відкрито 84 дискаунтери АТБ. У самій компанії запевняють, що надолужать втрачене за 3 місяці поточного року, що залишилися.
Ще один локомотив кількісного розвитку ринку продовольчого ритейлу України останніх років — компанія «Арітейл» — цього року також знизила динаміку експансії. Під вивіскою бренду «КОЛО», що розвивається нею, у січні-вересні 2021 року відкрилося 56 магазинів, тоді як за той же період минулого року — 90 маркетів.
До квінтету провідних food-ритейлерів країни за кількістю відкритих магазинів у січні-вересні 2021 р. увійшов також регіональний «Альянс підприємців «Основа» (Вінниця), що розвиває мережі магазинів «Домашній маркет», PRO та Osnova. У зазначений період цей оператор здав в експлуатацію 45 нових обʼєктів. Загалом станом на кінець вересня 2021 року під управлінням компанії знаходиться 73 торгові обʼєкти сучасного формату (крім цього, в портфелі компанії є також гастрономи прилавкового типу).
Пʼять згаданих ритейлерів (Fozzy Group, Мʼясомаркет, АТБ, КОЛО і Домашній маркет і) за три перші квартали 2021 року сумарно запустили 317 нових магазинів, що є меншою половиною від загальної кількості нових відкриттів усіма FMCG операторами країни (44%).
Автор: Ігор Гугля,
All Retail