5 тенденцій доставки в e-commerce у 2022 році
Аналітики компанії McKinsey прогнозують, що до 2025 року чверть покупців інтернет-магазинів захочуть отримувати замовлені товари того ж дня. Клієнти стають більш вимогливими. Вже наступного року у сфері логістики та торгівлі деякі ритейлери практикуватимуть вечірні доставки та у вихідні. Q-commerce стане популярним не тільки в гастрономії, а компанії прагнутимуть автономії та незалежності від маркетплейсів.
«Торгові, ресторанні та продуктові мережі не ігнорують нові вподобання споживачів — вони шукають рішення, які виділять їх серед конкурентів і допомагають досягти більшої операційної ефективності. Ключовими щодо цього є рішення для доставки «останньої милі». Що відбудеться на цьому ринку наступного року, — пише портал wiadomoscihandlowe.pl.
Основні тенденції, визначені компанією Stuart:
Quick-commerce не лише у продовольчій сфері
Аналітики McKinsey повідомляють, що клієнти, особливо міленіали, готові платити на 30% більше за доставку того ж дня. Очікується, що до 2025 року цей вид доставки охопить 25% частки ринку. Забезпечення такого формату на потрібному рівні стане ключовим для високого прибутку.
Останні місяці показали, наскільки популярною стала півгодинна доставка відповідно до тенденції швидких покупок та q-commerce. Тенденція, яку ринок активніше просуватиме найближчими місяцями полягає в тому, що послугу «останньої милі» пропонуватиме вся роздрібна торгівля та електронна комерція. Незабаром клієнти захочуть, щоб до їхніх дверей через пів години були доставлені не тільки предмети першої необхідності, а й пакет із курткою, книгою або новими гардинами для вітальні. У боротьбі за увагу клієнта виділятимуться компанії, які зможуть вчасно запропонувати традиційні послуги, але у новій версії та у ширшому масштабі.
Доставка з інтернет-магазинів у вечірній час та вихідні дні
Вечірні та вихідні доставки стануть трендом, що відповідає вимогам клієнтів. Споживачі ведуть спосіб життя, який не обовʼязково відповідає режиму роботи курʼєрів (особливо якщо доставка здійснюється вдень, коли люди знаходяться в офісах).
Досі рішенням цієї проблеми були пункти прийому, що дозволяють забрати посилку будь-коли. Однак, забезпечення зручності всього процесу означає необхідність гнучкості та адаптації до потреб клієнта, який оцінить можливість планування доставки «за запитом» або зміни часу доставки в останній момент.
Геотрекінг у курʼєрських службах
Швидка доставка увечері та у вихідні дні буде з додатковою технологією геотрекінгу курʼєрської служби, відомою у сфері таксі або доставки готових страв. Це дозволяє визначити точне розташування та маршрут посилки, що стане новинкою для сектора роздрібної торгівлі. Інтерес до покупок в інтернеті для продавців означає високі очікування клієнтів щодо термінів доставки та прозорості її реалізації. Незначний збій у процесі доставки може призвести до повної втрати лояльності клієнтів.
У 2022 році увага торгового світу буде зосереджена на постачальниках, які забезпечують ефективність парку транспортних засобів, що використовуються курʼєрами. Всі дії — на алгоритмах у реальному часі: обрати конкретний транспортний засіб з урахуванням поточних погодних умов, інтенсивності руху або перешкод на шляху до місця призначення.
Логістичні компанії дбають про довкілля
Тенденція, до якої може звернутися бізнес-спільнота — рух у бік зеленого споживання. Стурбованість зміною клімату стала проблемою, тому компанії тепер приділяють більше уваги екологічній стійкості, а клієнти хочуть знати, як їхні гроші сприяють побудові екологічного майбутнього. Вони звертають увагу на бренди, яким небайдужі проблеми довкілля. Рішення, засновані на екологічній доставці, стануть більш актуальними.
Як приклад, Monoprix — перший французький продуктовий магазин, що забезпечує 100% доставок додому до Парижа та Тулузи менш ніж за 1 годину, використовуючи лише екологічно чистий вид транспорту. Або проект компанії Nespresso, що називається Fast & Green — екологічна служба доставки в той же день із магазинів у Франції та Великобританії.
Незалежність від маркетплейсів
Цікавим явищем, яке скоро зможемо спостерігати, буде бажання компаній стати автономними. Одна з найбільш обтяжливих проблем для компаній, що співпрацюють з торговими майданчиками, які доставляють їжу — залежність від іншого гравця. Це стосується високих комісій, стратегій просування чи доступу до актуальних даних. Наприклад, про неможливість виконати замовлення. Наступного року компанії зосередяться на розвитку власних каналів доставки, щоб розробити ефективну бізнес-модель.