Опубліковано

Як найбільша drogerie-мережа України EVA адаптується до роботи в умовах війни

Теги:
EVA

Від самого початку війни мережа EVA не припиняла роботу, забезпечуючи покупців товарами першої необхідності та надаючи благодійну допомогу за численними запитами.

Як сьогодні бізнес пристосовується до воєнних умов, розповідає виконавча директорка ТОВ «РУШ» (керуючої компанії мережі EVA та EVA.UA) Ольга Шевченко:

Ольга Шевченко

"З 24 лютого, коли російські війська здійснили повномасштабне вторгнення в Україну, компанія опинилась у, м’яко кажучи, непростих умовах.

Основні проблеми, які ми долаємо сьогодні — обмежена кількість товарів першої необхідності на складах і в державі в цілому; нестача транспорту та водіїв; складна ситуація в регіонах; руйнування раніше напрацьованих логістичних ланцюгів та оперативна побудова нових, щоб запобігти дефіциту продукції сталого попиту.

Через загрозу для життя людей ми не можемо виводити працівників на ряд об’єктів — складів та магазинів. Ми щодня проводимо наради з регіональними директорами та керуючими, вирішуємо, які команди вийдуть або не вийдуть на роботу. Ситуація змінюється стрімко, при цьому необхідно враховувати усі ризики. Адже ми несемо відповідальність, як за персонал, так і за своїх клієнтів".

Робота магазинів EVA

"Магазини EVA працюють всюди, де це фізично можливо. Без перебільшення, наші співробітники — справжні герої. Всі команди без виключення супермотивовані, бо розуміють, наскільки важливо забезпечувати роботу магазинів, щоб люди просто мали доступ до продуктів першої необхідності — гігієна, пральні та мийні засоби, товари для дітей. Я пишаюся нашими працівниками. Їхня робота сьогодні — це щось неймовірне. Проте, на жаль, деякі фактори нам непідвладні. З більш як 1100 магазинів мережі понад 200 не працюють з різних причин. Актуальні дані про роботу EVA, зокрема про відкриті точки, ми щодня оновлюємо на сайті для зручності клієнтів, адже ситуація постійно змінюється.

Ми не можемо працювати там, де тривають обстріли. Кілька десятків магазинів внаслідок потраплянь наразі зруйновані або мають різні ступені пошкодження. Скільки таких, ми розуміємо лише приблизно, бо до деяких просто не маємо доступу. Наприклад, ніхто не може сказати, що з магазинами в Маріуполі та не тільки.

Частина магазинів EVA опинилася на територіях, які тимчасово окуповані та непідконтрольні державній владі України. Над ними зараз втрачено управління з нашого боку.

Перелік таких магазинів, що не працюють та не підконтрольні ТОВ «РУШ», є за посиланням.

Також близько 30% магазинів наразі відрізані від логістики — недоступні для постачання товарів. Частина з них продовжує працювати, розпродуючи наявні залишки, з надією на покращення ситуації".

Робота інтернет-магазину EVA.UA

"На сьогодні EVA.UA залишається чи не єдиним, або, принаймні, одним з небагатьох, онлайн-майданчиків у сегменті товарів краси та здоров’я, які стабільно працюють. Наші пріоритети в цьому напрямі — наявність товарів та якнайширша географія доставки. Загалом в інтернет-магазині наразі доступно до замовлення приблизно 50 % асортименту довоєнного часу. Разом із партнерами визначено області та міста, куди є змога доставляти замовлення. Оскільки ситуація може змінюватися, перевірити можливість доставлення в конкретному місті можна на сторінці. Дані щодо роботи точок видачі EVA.UA, відділень «Нова Пошта» та «Укрпошта» в кожному населеному пункті оновлюються щодня та показані на сторінці оформлення замовлення.

Важливо зазначити, що компанія зберегла усі варіанти розрахунку. Тобто для виконання замовлення товар не обов’язково попередньо оплачувати. Розрахуватись за придбане можна під час отримання.

Обробка замовлень, як і раніше, здійснюється протягом 1-2 днів з моменту надходження, але терміни доставки зросли. Причина, зокрема, в тому, що обробляти інтернет-замовлення на сьогодні може лише розподільчий центр у Львові. Другий склад онлайн-магазину у Броварах наразі не працює. Тому в західних областях орієнтовний час доставки складає 5 днів з моменту відправлення. До центральних та східних областей час доставки становить від 7 днів. Озвучені терміни стосуються усіх типів доставки. Фактична тривалість очікування залежить від оперативної ситуації в кожній окремій області".

Робота складів та логістика

"Логістика сьогодні дуже ускладнилась, уповільнилась та суттєво подорожчала. Машина за добу в середньому не проїжджає більше ніж 200 км, і це ще за відносно сприятливих умов. На дорогах працюють блокпости, введено комендантську годину. Цього не уникнути у воєнний час. Проте, туди, куди раніше товар можна було доставити за добу, тепер машина добирається 2-3 доби. Зокрема й через це знизилась частота поставок до магазинів. Найскладніше забезпечувати товарами торгові точки, що розташовані в зонах бойових дій або на прилеглих територіях.

З перших днів війни два склади компанії (у Броварах та Харкові) опинились в зоні бойових дій. Наразі РЦ у Броварах розпочав роботу, але в обмеженому режимі. Навантаження перейняли на себе розподільчі центри (РЦ) в Дніпрі, Львові й Одесі, які в нинішніх умовах можуть приймати та відвантажувати лише в одну зміну, перериваючись на повітряні тривоги.

Частину працівників броварського складу (тих, хто виявив бажання і має змогу) компанія переводить для роботи на РЦ Львів. На території складу для них облаштовано місця тимчасового проживання, на кшталт невеликого хостелу. Це, звичайно, не є повноцінним вирішенням питання перевантаженості львівського складу, але принаймні так ми можемо забезпечити певній кількості наших людей відносно безпечні та комфортні умови.

Внаслідок призупинення роботи РЦ у Харкові та Броварах компанія зіштовхнулася не тільки з посиленим навантаженням на працюючі об’єкти, але і з нестачею доступних складських площ. Крім того, бракує транспорту та водіїв, адже немало людей вступили до лав ЗСУ та територіальної оборони. Це — наші герої, але і ті робітники складів, які зараз працюють на межі можливостей, ті водії, які, ризикуючи життям, продовжують доставляти товари, теж викликають у мене справжній захват".

Робота з постачальниками

"Попри всі складнощі, компанія продовжує співпрацю з вітчизняними та закордонними партнерами. На жаль, виробничі потужності та склади деяких наших великих українських постачальників опинились в зоні бойових дій, оскільки базувались у Київській і Харківській областях. Дехто з виробників має проблеми з сировиною і працює на залишках. Ніхто з існуючих партнерів поки не заявляв про остаточне припинення діяльності та вихід з ринку. Але поки вони відновлять роботу, знайдуть рішення проблем з виробництвом, логістикою та персоналом, ми шукаємо альтернативні джерела постачання. Спеціалісти EVA у посиленому режимі налагоджують нові контакти, збільшують відсоток імпорту, щоб забезпечити людей базовими товарами сталого попиту, не допустити спустіння полиць і дефіциту. Закордонні постачальники, звісно, не мають проблем з продукцією, але доставити її до магазинів через проблеми логістики все одно непросто".

Клієнти та попит

"Ситуація в країні підштовхнула кілка мільйонів людей тимчасово виїхати за кордон. І переважно мова йде про жінок, мам з дітьми, що є нашою цільовою аудиторією. Тому кількість клієнтів EVA в онлайні та офлайні відчутно зменшилася. Наприклад, обсяг замовлень в інтернет-магазині EVA.UA зараз складає приблизно 40% від довоєнної кількості. Хоча в останні тижні ми відзначаємо поступове зростання цього показника.

Міграція людей всередині країни призвела до суттєвого перерозподілу попиту в регіонах. На заході України він зріс, але при цьому дуже впав у тих областях, звідки люди масово виїхали.

Цілком передбачувано, найбільшим попит маєть товари першої необхідності: підгузки, побутова хімія, гігієнічна продукція. Проте в цілому продажі є в усіх представлених категоріях".

Благодійність

«На початку війни EVA спільно з мережею VARUS перерахувала 5 млн грн до благодійної організації «Міжнародний благодійний фонд „Повернись живим“». В компанії було створено оперативний штаб, який протягом лютого-березня обробив та вдовольнив близько 300 запитів з усіх областей від ЗСУ, ТРО, благодійних організацій, волонтерів, лікарень, перинатальних центрів, пологових будинків, інтернатів тощо. Загалом це десятки тисяч товарів першої необхідності. Спочатку вони просто списувалися з магазинів, але наразі наявні залишки вже не дозволяють продовжувати роботу за цим принципом. Інакше для клієнтів просто не залишиться найнеобхіднішого. Тому ми пропрацьовуємо інші механіки, надаємо спеціальні знижки за запитами волонтерам, намагаємось домовитись про гуманітарну допомогу для наших благодійних партнерів з постачальниками з-за кордону".

Плани та розвиток

"Звичайно, нам би хотілося якнайшвидше відновити зруйновані магазини. Принаймні там, де є, що відновлювати. Проте, на жаль, до перемоги це неможливо і недоцільно зі зрозумілих причин.

В мирні часи мережа активно розвивалася, реалізовувала десятки амбітних проєктів. Зараз ми не маємо для цього ані ресурсів, ані потрібного рівня стабільності. Пріоритети зовсім інші, і вони не про розвиток, а про збереження. Головне для нас сьогодні — підтримувати відкритими наявні магазини; відновлювати роботу там, де з’являється можливість, і в цілому не допустити дефіциту найнеобхідніших товарів у містах присутності.

Проте у травні компанія все ж планує запустити 2 нових магазини — у Львові та Львівській області. Ці об’єкти, щоправда, ще до війни були майже готові. Зараз ми лише завершуємо ремонтні роботи, які ставили на паузу. Таке рішення було прийняте, оскільки саме Львівська область прихистила багато внутрішніх переселенців, і запит на товари першої необхідності там істотно зріс. Отже, відкриття додаткових магазинів дозволить певною мірою задовольнити першочергові потреби людей".