Black Friday — колись головні розпродажі року. А тепер?
Команда Picodi перевірила статистику пошуків знижкових пропозицій на Чорну п’ятницю в Україні та світі й проаналізувала показники продажів в окремі дні та години Black Friday і Black Week.
Чорна п’ятниця більше не приваблює покупців?
Щоб перевірити, як змінився інтерес до розпродажів на Чорну п’ятницю, було використано дані платформи Google Trends, взявши за пункт відліку передпандемічний 2019 рік. У більшості країн, що включені до рейтингу, кількість пов’язаних з Black Friday запитів зменшилася. В Україні інтерес покупців знизився на 43% (дані за 2021 р. в порівнянні з 2019 р.). Скоріше за все, це пов’язано не лише з пандемією та нестабільною фінансовою ситуацією, але й з надмірним використанням термінів «Black Friday» та «Black Week» для будь-яких розпродажів, крім основних наприкінці листопада. Однак є країни, в яких, попри пандемію, зацікавленість акціями та знижками на Чорну п’ятницю збільшилась. Це Чилі (+33%), Японія (+22) та Фінляндія (+1%).
Продажі в Black Friday залишаються високими
Хоч зараз інтерес до Чорної п’ятниці як ніколи низький, розпродажі наприкінці листопада — це досі найгарячіший час для української онлайн-торгівлі. 26 листопада 2021 року обсяг продажів збільшився на 101% в порівнянні зі звичайним днем, а в інші дні так званого чорноп’ятничного тижня цей показник вагався між 18% та 59%. Своєю чергою в країнах, де працює сервіс Picodi, в Чорну п’ятницю кількість продажів зросла в середньому на 320%.
Чорна п’ятниця в Україні
В українців, які робили покупки під час розпродажів наприкінці листопада 2021 р., найбільш популярними були наступні категорії: одяг і взуття, товари для дому, косметика, електроніка та побутова техніка, відпочинок/подорожі (квитки, готелі). При цьому середня вартість покупок дорівнювала 2 300 ₴, а розмір отриманої знижки — 39%, що дозволило покупцям заощадити 1 450 грн. Варто відзначити, що пропоновані магазинами знижки охоплювали обмежений асортимент і кількість товарів.
Якщо говорити про купівельну активність протягом доби, то українців, в більшості випадків, можна зарахувати до вечірніх покупців: години пік в інтернет-магазинах припадають на 21:00—22:00.
Методологія та джерела даних
Дані щодо інтересу до розпродажів Black Friday взяті з платформи Google Trends. Показники зростання продажів найпопулярніших товарів, а також середньої вартості покупок та знижок взяті зі статистики платформи Picodi.com і відносяться до періоду 22–28 листопада 2021 року.