Тарас Завацкий: «Ми зберегли свою частку у продажах — 20% ринку всіх імпортних ігристих напоїв»
Ігристе — неодмінний атрибут новорічного столу, символ свята та важливих дат. Цього року в українців змінились причини для святкування — звільнені міста, довгоочікувана зустріч з рідними та друзями, побачення з чоловіком-військовим і нові позитивні цифри у ранкових зведеннях Генштабу. Про ринок ігристих напоїв та про те, як змінились вподобання українців під час війни, ми поговорили з Тарасом Завацким, директором з продажів компанії Regno.
— Як змінився ринок ігристих напоїв за час війни?
— Співвідношення продажів у категорії алкоголю дуже змінилося, ігристі вина показують найбільший відсоток падіння. З початку року він сягає близько 45-50% і це логічно, тому що основний споживач — це жінки, які у великій кількості виїхали з країни. До того ж ігристе завжди сприймається як «свято», а нам усім зараз не до святкувань. Набагато краще зараз почувається на ринку категорія міцних напоїв, особливо горілка, коньяк і віскі low-сегмента.
— Чи змінились вподобання покупців за час війни?
Компанія Regno — імпортер алкоголю та сирних і м’ясних делікатесів в Україну від таких світових брендів, як Toso, Fiorelli, Valdo, Dilmoor, Verga, Villa Clara, Landana, Käserei Champignon, Casaponsa, Duriber та інших. Компанія напряму співпрацює з виробниками та сектором HoReCa, має чітко налагоджену систему логістики та здійснює регулярні постачання продукції.
Завдяки діючим контрактам з національними та регіональними торговельними мережами, імпортовану компанією продукцію можна знайти на полицях найбільших маркетів в Україні.
— Ми чітко розуміємо і бачимо, куди «рухаються» продажі. Кардинальних змін у вподобаннях не відбулося, однак деякі зачепили середовище, кон’юнктуру ринку і частоту покупок алкоголю. Нашої цільової аудиторії стало в рази менше, святкувань та грошей у людей також, на жаль, менше. Безперечно тішить той факт, що ми й надалі займаємо вагому частку у продажах і вона не знизилась — на сьогодні це близько 20% ринку всіх імпортних ігристих напоїв.
Ми реагуємо на нові виклики та прагнемо бути гнучкими, тому під час війни ввели велику кількість нових позицій на полиці торговельних мереж та магазинів, а канал HoReCa вже впритул наближається до показників минулого року.
Зараз ми входимо у найважливіший часовий проміжок продажів — це новорічні свята. Зазвичай вони становлять близько 40% від річного обороту. І я сподіваюсь, що цьогоріч нічого не зміниться, оскільки вірю, що наші ЗСУ вже скоро зроблять так, щоб всі українці змогли підняти келих ігристого за нашу перемогу!
— Які ігристі новинки підготувало українцям Regno до новорічного столу?
— Нещодавно ми імпортували в Україну дві нові позиції італійського сухого ігристого вина від бренду Fiorelli — вишукане Brut та ніжне рожеве Brut Rose. На жаль, велика кількість покупців стереотипно звикли до того, що бренд Fiorelli — це майже синонім ягідного напою «фраголіно». Так, в асортименті бренду Fragolino є однією з найвідоміших позицій на ринку, але ми також розуміємо, що не всі полюбляють солодкі напої. Тому ми вирішили охопити ЦА поціновувачів класичного сухого ігристого, імпортувавши вина, які їм точно сподобаються.
— Як працює компанія під час війни?
— Часи змінились і ми, разом з партнерами адаптовуємось до нових реалій. Те, що ми працюємо — це вже достойний результат, велика подяка за це нашим ЗСУ. З початком повномасштабної війни ми евакуювали нашу команду з прифронтових територій у Львів, у головний офіс. Потім почали налагоджувати роботу, не звільнили жодного члена команди, а деяким колегам, які перебували в окупації, надавали ще й додаткову допомогу. Ми, як компанія-імпортер, мали ряд випробувань — здорожчання логістики, брак машин, ріст курсу валют, зміна цін виробника, відсутність тари та комплектуючих. Але ми вистояли! Ще декілька місяців тому я й не уявляв, що ми будемо думати про розвиток, виводити нові продукти на ринок чи наймати нових фахівців у свою команду, а зараз все це вже відбувається. До слова, більшість працівників нашої компанії залучені до волонтерства. Адже ще наприкінці лютого компанія Regno створила один з найбільших гуманітарних хабів в Україні — «Центр волонтерства та захисту». Працюємо для підтримки економіки і волонтеримо для наближення перемоги!