Опубліковано

20-а річниця розвитку мережі VARUS в Україні. Плани на майбутнє

Теги:
VARUS

У поточному році мережа супермаркетів VARUS відзначає 20-річчя своєї діяльності – мало кому із вітчизняних ритейлерів вдалось пройти такий довгий і тернистий шлях. Втім, компанії не до гучних святкувань – в умовах війни на першому плані зовсім інші пріоритети. Про це та багато іншого ми поговорили з Наталією Азюковською, СЕО мережі VARUS.

Доброго дня. У цьому році Ваша компанія відзначатиме 20-річний ювілей. Очевидно, що в умовах війни мережа не організовуватиме класичних святкувань. Як плануєте відзначити 20-річчя VARUS?

Так, цього року мережа VARUS відзначає свою 20-ту річницю. Щодня наша команда робить все можливе, щоб виконати найголовніше своє призначення — забезпечити клієнтів усім необхідним, випереджаючи їхні очікування. Саме цим ми покращуємо життя українців і робимо їх трішки щасливішими.

За цей останній рік VARUS адаптувався до нових воєнних реалій. Ми згуртувались та продовжували свою щоденну роботу навіть у дуже складний період, а ще ми запустили нові послуги, відкрили нові магазини та покращували сервіс для наших клієнтів.

День народження компанії і тим більше така визначна дата 20 років — це чудова нагода ще раз подякувати нашій команді за відданість, сміливість та роботу в надскладних умовах. Ми підтримуємо один одного і завдяки цьому успішно долаємо всі труднощі. 20 років — це тільки початок. Ми обов’язково відсвяткуємо ще не одну нашу річницю, але вже в мирній Україні.

Наталія Азюковська, СЕО мережі VARUS

У період листопада-грудня 2022 р. спостерігалася найбільш активна експансія Вашої мережі за минулий рік. Зокрема, було відкрито кілька супермаркетів у Києві та Кривому Розі, на початку цього року було відновлено роботу одного з торгових об’єктів на Дніпропетровщині. Так чи інакше, війна скоротила мережу VARUS. Які у Вас плани щодо експансії у 2023 р.? Плануєте зосередитись на відкритті нових супермаркетів чи на відновленні роботи тих, де це можливо?

Від початку повномасштабного вторгнення мережа VARUS вимушена була тимчасово припинити роботу частини своїх об’єктів, більшість із яких розташовані на окупованих територіях чи недалеко від лінії фронту (10 магазинів). Сьогодні наші магазини не працюють в Донецькій області (7 об’єктів), в Енергодарі та ще у кількох населених пунктах, які знаходяться в наближеній до бойових дій зоні.

Безумовно, ми збираємось відновлювати роботу наших магазинів, які були вимушено закриті. Однак нам дуже важлива безпека наших співробітників. Тому як тільки ми будемо розуміти, що це безпечно для них, ми поновимо роботу цих об’єктів. В цьому році ми вже відновили роботу нашого магазину в смт Покровське та плануємо у березні відкрити ще один маркет, який був закритий через активні військові дії поряд.

Так, у 2022 році ми втратили частину наших об’єктів, але продовжили роботу і реалізували плани по відкриттю. Свої двері для покупців відкрили три нові сучасні магазини у Києві та один магазин у Кривому Розі. І ми дуже раді, що не дивлячись на всю складність ведення бізнесу зараз, наша мережа продовжує свій розвиток і поповнюється новими об’єктами.

Що для команди VARUS є основним викликом для повноцінної роботи у теперішніх умовах? Повітряні тривоги, відключення електроенергії, мобілізація працівників — з чим справлятись найважче? Як у Вашій мережі сьогодні справляються з відключеннями електроенергії?

З початком атак на українську енергосистему наша компанія посилила свою програму енергозбереження. У всіх супермаркетах VARUS ми скоротили споживання електроенергії: вимкнули яскраві вивіски, відмовились від використання відеостін та зменшили освітлення залів і підсобних приміщень.

Скажу, що ми робимо все можливе, щоб магазини працювали навіть за відсутності централізованого електропостачання, щоб наші клієнти та працівники не відчували незручностей. Частину супермаркетів ми забезпечили генераторами та ще продовжуємо їх встановлювати. Всього вже працює більше 80 генераторів і найближчим часом ще очікуємо запуск нових. Зазначу, що магазини з генераторами часто використовуються нашими працівниками як коворкінг, де вони можуть працювати у випадку відключення світла вдома. У наших працівників офісу є можливість працювати віддалено, тому хтось працює вдома, знаходячись зі своїми близькими. Але є багато і тих, хто обирає офіс, де є світло, зв’язок та жива комунікація з командою.

Будь-які проблеми та незручності, з якими зіштовхуються цивільні — це все не порівняти з тим, в якому пеклі щоденно знаходяться наші захисники. Серед таких героїв є понад 200 працівників VARUS, які щосекунди відчайдушно виборюють свободу для нашої України. Зі своєї сторони ми намагаємось бути з ними на зв’язку, підтримувати їх та їхні родини.

Яка зараз ситуація з торговим центром «Аврора» у Запоріжжі, який постраждав від обстрілу? Чи працює там VARUS?

Перед початком повномасштабного вторгнення наш магазин в ТЦ «Аврора» був зачинений, ми займались його реконструкцією. На той день, коли власне і відбувся обстріл міста і постраждав ТЦ «Аврора», майже всі роботи в магазині VARUS були завершені і ми готувались його відкрити.

На сьогодні ТЦ «Аврора» не працює, він ще не відбудований після обстрілу. Наша мережа готова відновити магазин VARUS і відкрити його двері для мешканців Запоріжжя. Тому як тільки власники «Аврори» будуть готові розпочати відновлювальні роботи і відчинити ТЦ, ми їх підтримаємо.

Чи не найбільш згадуване сьогодні місто в Україні — це Бахмут. Коли Ви зрозуміли, що супермаркет VARUS у Бахмуті пора тимчасово закривати?

Коли була оголошена евакуація з прифронтових міст Бахмут, Краматорськ та інших, ми відразу зв’язалися зі своїми працівниками там. І коли вони підтвердили готовність виїхати, то ми організували евакуацію всіх, хто виявив таке бажання. Також компанія забезпечила всіх цих працівників житлом і роботою.

Чи є у компанії зв’язок із магазинами, які залишились на окупованій території (Енергодар, Світлодарськ)?

З магазинами, які зараз під окупацією, ми не маємо зв’язку. За можливості ми контактуємо із нашими співробітниками, які залишилися на тій території. Наша команда намагається якось їх підтримувати.

Як змінився товарообіг мережі у минулому році? Показник відвідуваності магазинів збільшився чи зменшився?

Сам 2022 рік ми розпочали із 5,6%-ним ростом чеків щодо минулого року. Лютий місяць ми пройшли рівно. Але з березня — зі зрозумілих всім нам причин — почала катастрофічно подати кількість чеків. Падіння сягнуло 30%. Це обумовлено тим, що ми закрили частину наших магазинів, клієнти виїздили за кордон або в ті регіони, де наша мережа не представлена. Сьогодні відмічаємо рівень падіння чеків близько 10-12%. Дійсно, ми ще не набрали бажану кількість відвідуваності, але цей показник поступово відновлюється.

Як змінився асортимент товарів у Ваших супермаркетах з початком війни, враховуючи окупацію та призупинення ряду українських виробництв? Чи збільшилась частка локальних продуктів в асортименті? Як ідуть справи з імпортом?

Мережа VARUS працює з більшістю постачальників, з якими працювала і до початку повномасштабної війни. Наш асортимент товарів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року суттєво не змінився.

Звісно, у перші місяці повномасштабного вторгнення багато підприємств частково припинили свою роботу або взагалі закрились, тому в той час ми зіштовхнулись із проблемами в поставках деяких товарів. Але наша команда зробила все можливе, щоб наш клієнт не відчув дефіциту. Ми замінювали деяку продукцію імпортними товарами чи домовлялись з іншими постачальниками.

Зараз ситуація покращується з кожним днем. Багато компаній перенесли свої виробництва в інші регіони подалі від лінії фронту та налагодили процеси постачання. Ми бачимо незламність українського бізнесу і сьогодні на полицях наших магазинів представлено більшість українських виробників.

Спеціалісти прогнозують, що попереду рік високої ринкової нестабільності та геополітичної турбулентності. Які коротко- та довгострокові цілі VARUS ставить перед собою, враховуючи нові ринкові та соціально-політичні умови?

Основне наше бажання, напевно, одне на всіх — якнайшвидша перемога та відновлення повноцінної роботи наших магазинів, які зараз недоступні.

Наша ціль — щодня дбати про безперебійні поставки продукції у магазини мережі, щоб наші клієнти не відчували ніяких незручностей. Ми продовжимо покращувати роботу нашого мобільного застосунку, сервісу для зручних покупок Scan&Go, доставки товарів та інших напрямів. Для цього ми робимо все можливе і наша команда працює щоденно за будь-яких умов. Враховуючи всі обставини, довгострокові плани поки важко будувати, але ми точно знаємо, що в цьому році на мапі українських міст з’явиться ще не один магазин VARUS.