Опубліковано

Використання штучного інтелекту у просуванні інтернет-магазинів

Інтерес до digital інструментів на основі штучного інтелекту зростає. Їх застосування постійно розширюється. І цілком логічно постало питання, як використати ШІ в оптимізації та просуванні інтернет-магазинів.

Команда Shop-Express розкаже про свій досвід у використанні штучного інтелекту для пошукової оптимізації інтернет-магазинів.

Чи зможе ШІ повністю замінити людину в оптимізації інтернет-магазинів

Підприємці мислять максимально прагматично і шукають кожну можливість збільшити прибутки, зменшити витрати і при цьому зберегти якість послуги, продукції чи інструменту. Саме тому виникла ідея замінити роботу SEO спеціаліста інструментами на штучному інтелекті. Наскільки це вигідно?

Дослідження 2020 року від Statista показало, що приблизно 30% компаній у сфері маркетингу та продажів, які впроваджували інструменти на базі штучного інтелекту, показали зростання прибутковості на 6 — 10%. За даними ж Accenture 12% компаній, що впроваджували ШІ, зростали на 50% швидше за інших.

Однак прогнози про те, що штучний інтелект повністю замінить людину у копірайтингу, пошуковій оптимізації, виявились передчасними.

Чим обмежено використання штучного інтелекту в SEO оптимізації інтернет-магазинів і де він буде максимально продуктивний? Про це далі.

Обмеження штучного інтелекту 

В чому основні складності та обмеження штучного інтелекту? Їх кілька:

  • Обмежені дані. Наприклад, Chat GPT при генерації відповідей опирається на закладену в нього базу і результати навчання моделі, фідбеку від користувачів. А це означає, що інформація іноді може бути неповною, неточною чи застарілою. Тому згенерований контент доводиться перевіряти.
  • Залежність від формулювання запиту. Щоб отримати контент, оптимальний для конкретної задачі, необхідно вводити досить детальні запити. При цьому не завжди ясно, які саме уточнення мають бути в запиті.
  • Контент іноді містить висловлювання, що можуть розцінити як образливі або недостовірні.
  • В багатьох випадках необхідні навички програмування чи налаштування складних digital інструментів, щоб інтегрувати штучний інтелект у вже існуючий робочий процес.
  • Для деяких задач доведеться використовувати інструменти з ШІ та інші інструменти без інтеграцій.

Тому ефективне використання ШІ в SEO оптимізації інтернет-магазинів вимагає комбінування кількох інструментів та навичок роботи з ними.

Які задачі в SEO інтернет-магазинів вирішить ШІ 

Поглянемо на те, які саме задачі в SEO можна вирішувати з допомогою штучного інтелекту.

Генерувати ідеї для пошукових запитів

Генерація варіантів пошукових запитів та LSI фраз — одна з задач, у вирішенні якої штучний інтелект буде найбільш ефективним. Зверніть увагу! Згенеровані пошукові запити варто перевірити на частотність та рівень конкуренції. Ми не радимо використовувати згенеровану семантику без аналізу результатів. Це збільшує ризик того, що інтернет-магазин буде просуватись за не перспективними запитами.

Згенерувати варіанти запитів з ChatGPT досить просто.

Згенеровані варіанти можна перевірити на частотність в Google Keyword Planer, Serpstat, Ahrefs та аналогічних інструментів.

Оптимізувати сторінку під пошуковий інтент користувача

Пошуковий інтент — це намір і потреба, які пов’язані з певним пошуковим запитом. Наприклад, вводячи запит «кращі бренди взуття», людина хоче обрати марку, взуттям якої користуватиметься. А для цього їй необхідно знати модельний ряд, матеріали та інші особливості. Дати саме ту інформацію, яку прагне отримати людина, і означає задовольнити пошуковий інтент.

У розв’язанні задачі допоможе ChatGPT. Наприклад, вам треба написати максимально інформативний текст для категорії товарів. Для цього попросіть ChatGPT скласти план:

Маючи план та необхідні пошукові запити, можна поставити задачу копірайтеру чи згенерувати текст фрагмент за фрагментом.

Створити метатеги для сторінок

Title та description на сторінці важливі для її ранжування в Google. Від них також залежить, скільки кліків отримає сторінка, яка вже відображається на першій сторінці видачі.

Штучний інтелект досить ефективний у створенні метатегів для сторінок. Цю задачу можна вирішити кількома способами:

  • З допомогою ChatGPT. Недолік такого рішення в тому, що треба писати дуже детальні запити, які за обсягом можуть бути більше генерованих метатегів.
  • З допомогою модулів обраної CMS. У більшості платформ вже є модулі, які дозволяють згенерувати метатеги для обраних сторінок.

Нещодавно, розробники Shop-Express презентували модуль для генерації тегів на сторінках інтернет-магазина. Він дозволяє в один клік згенерувати теги для всіх мовних версій сторінки.

Згенерувати контент для сторінок

Найбільш очевидний варіант застосування штучного інтелекту в SEO оптимізації. ChatGPT, Jasper.ai, інструмент генерації статей від Serpstat дозволяють створювати тексти для інтернет-магазину.

Якість контенту відрізняється, можливості цих інструментів також. Одні дозволяють створювати тексти на різних мовах. Інші — лише тексти англійською. Кожен може обирати інструмент для генерації текстів в залежності від специфіки задачі та можливостей. В будь-якому випадку ми радимо дуже уважно перевіряти та редагувати згенерований контент.

Висновки

Отже, штучний інтелект поки не може замінити людину в оптимізації інтернет-магазинів. Однак, вже зараз інструменти на його основі дозволяють суттєво збільшити продуктивність роботи SEO спеціаліста та маркетолога. Серед задач, в яких штучний інтелект найефективніший:

  • генерація контенту,
  • генерація ідей для семантики,
  • написання метатегів для сторінок.

На даному етапі розвитку, результати роботи штучного інтелекту має перевіряти людина, щоб гарантувати якість контенту.