Опубліковано

Black Friday на другому році повномасштабної війни — які настрої споживачів

За даними Kantar Україна, за два роки повномасштабної війни знання про різні розпродажі серед українців дещо знизилося.

Водночас «Black Friday/Чорна п’ятниця» залишається найвідомішим розпродажем серед респондентів — 85% опитаних знають про розпродаж «Чорна п’ятниця/ Black Friday». Значуще частіше про цей розпродаж знають респонденти з середнім доходом (89%) та вищою освітою (88%).

Серед обізнаних про розпродажі, 50% зазвичай купують під час Чорної п’ятниці. Частіше купує молодь у віці 18-29 років (60%) та люди у містах 500 тис.+ (57%).

У порівнянні з 2021 роком зменшилася частка тих, хто збирається купувати щось на чорну п’ятницю. Серед тих, хто знає про Black Friday, 57% висловили намір придбати які-небудь товари під час розпродажу (проти 64% у 2021 році). Відсоток тих, хто спланував покупки на розпродажі, значуще вищий серед молоді 18-29 років (66%) та людей з матеріальним станом вище середнього (64%).

Понад половина з тих, хто планує купувати на Black Friday, мають намір витратити до 3000 грн. У порівнянні з 2021 роком значимо зменшилась кількість тих, хто планує витратити на розпродажі понад 5000 грн: тоді третина респондентів були готові витратити понад 5000 грн під час Black Friday, а цього року — 26%.

Чому планують купувати на Black Friday:

  • Це нагода придбати щось за знижками — 48%
  • Можна придбати багато різних товарів разом за зниженою ціною — 37%
  • Я відклав/ла конкретні покупки, щоб придбати зі знижками — 19%
  • Хочу відволіктися, порадувати себе, отримати приємні емоції — 19%
  • Хочу закупитись на свята — 17%
  • Хочу підтримати українську економіку, українські бренди — 16%
  • Хочу закупитись перед можливими блекаутами — 13%
  • Купую, як і інші люди — 11%

Ті, хто зазвичай купують під час Чорної п’ятниці, але цього разу не планують покупку, прийняли таке рішення передусім через економію та прагнення менше купувати. У 2021 році основним бар’єром було переконання, що розпродаж — це обман.

«На другому році повномасштабної війни відбувається пожвавлення покупців у різних категоріях. Водночас ми спостерігаємо, що війна суттєво вплинула на купівельну поведінку українців: у порівнянні з 2021 роком, до повномасштабного вторгення, впав загальний попит та зменшився „купівельний кошик“. Чорна п’ятниця залишається найбільш популярним розпродажем і більшість українців збираються робити покупки під час нього, однак цього року українці особливо відчувають фінансові труднощі та обмеження. Нині попередній топ-бар’єр до покупки „Чорна п’ятниця — це обман“ втратив свою релевантність, а на перший план вийшов суто економійний параметр — бажання зекономити», — зауважив Кирило Єжов, Директор з розвитку бізнесу Kantar Україна.