Опубліковано

Продажі товарів власних торгових марок в Україні перевищили довоєнні показники

Обсяги продажів мережами товарів під власними торговельними марками (private label) в Україні в 2023 році перевищили довоєнні показники.

Згідно з результатами дослідження компанії NielsenIQ, Україна залишається одним зі світових лідерів по обсягам споживання товарів власних торгових марок, які не потребують додаткового рекламного просування, а отже — мають нижчу собівартість.

Станом на серпень 2023 року частка продажів таких брендів на ринку досягла 36%, перевищивши показник аналогічного періоду 2021 року в 33%, тоді як в 2022 році цей показник скоротився до 9%.

Зростання частки товарів ВТМ відбулось у багатьох категоріях, а саме:

При цьому для продовольчого ритейлу зростання частки товарів private label у чеках є скоріше негативним, оскільки не призводить до зростання середнього чеку і прибутків магазинів.

У дослідженні зазначається, що під час повномасштабної війни 90% українців відмітили ріст цін на продукти щоденного вжитку, ті ж 90% споживачів почали економити на покупках в тій чи іншій мірі.

Категорія private label зростає, оскільки дає змогу споживачам задовольняти свої потреби в умовах зниження купівельної спроможності.

Ще однією перевагою приватних торгових марок є вища мобільність та гнучкість таких товарів щодо кон’юнктури ринку. Особливо це стосується сегменту продовольчих товарів.

Кілька власних брендів має майже кожен український ритейлер, здебільшого під ними продаються продуктові товари, засоби для догляду та гігієни, аптечний асортимент (чаї та БАДи), побутова та будівельна техніка, корм для тварин, тощо.