Опубліковано

Сімейна компанія «Родинна ковбаска»: «Ми не просто великий ритейлер, ми — потужний виробник»

Працювати в багатозадачному режимі, розвивати бізнес та надавати робочі місця, дотримуючись стратегії — завдання на щодень для більшості компаній світу. Однак українські реалії вимагають надмірної гнучкості через ризики, які несе війна. Про результати роботи у 2023 році ми поговорили з Олегом Бараном, СЕО сімейної компанії «Барком», відомою своєю торговою маркою «Родинна ковбаска». Сьогодні «Барком» розвиває новий для себе напрям «Родинна пекарня», онлайн-продажі та активно займається франчайзингом. Тому головним завданням для компанії на 2024 рік є експансія мережі. Про те, як живе підприємство під час війни, зберігає маржинальність та що нового помічає у споживчій поведінці — читайте в інтерв’ю.

Олег Баран, СЕО сімейної компанії «Барком»

Доброго дня. Якщо допустити економічні та демографічні труднощі, з якими зіткнеться Україна після війни – чи змінює Ваша компанія вже сьогодні стратегію свого розвитку на найближчі роки?

Ми завжди намагалися диверсифікувати ризики для бізнесу, наскільки це можливо. Маємо кілька векторів на найближче майбутнє, але все, звичайно, дуже сильно залежатиме від перебігу війни.

А щодо демографічних труднощів, ми вже зараз активно працюємо в напрямку пошуку шляхів адаптації та залучення до роботи у нас ветеранів та людей з особливими потребами. Ці кроки робимо не самі, а цілою бізнес-спільнотою.

Чи змінилися за останні роки вподобання Ваших покупців? Наскільки, на Вашу думку, розвинена культура споживання м’яса та м’ясопродуктів в Україні? Чи відрізняються споживацька культура та інтереси українців від, наприклад, поляків?

Споживання м’яса та ковбас у нас в культурному коді, і це з нами точно залишиться надовго. Проте, варто зазначити, що останні роки ми бачимо великий тренд до збільшення покупок вже готових до вживання страв — ця європейська тенденція зачіпає і нашу країну, хоча і поки меншою мірою.

Також варто зауважити, що українці явно не багатіють, тож вибір усередненого споживача все більше прагне до низького цінового сегмента.

Щодо відмінностей від поляків — їх небагато, але є. В Польщі надають перевагу м’ясу та копченостям, менше їдять варених ковбас. І, як не дивно, ще більше, ніж українці, люблять економити.

Яка процентна частка припадає сьогодні на онлайн-продажі в загальній виручці Вашої мережі?

Цей напрямок у нас дуже молодий і фактично в нормальних умовах без економічних криз ще не мав змоги себе проявити. Проте, він показує дуже гарну динаміку та останні місяці регулярно перевиконує плани продажів, які перед ним ставляться. Тим не менш, це ще не той період його розвитку, щоб ми міряли ці результати відносно результатів півтори сотні магазинів. Ми вбачаємо в ньому майбутнє і активно інвестуємо в розробку спеціальних продуктів для доставки та популяризацію самого сервісу.

Інфляція сьогодні з’їдає левову частку доходів торгових мереж? Як виживати та зберігати маржинальність в таких умовах?

Ми не просто великий ритейлер, ми — потужний виробник, і це дозволяє нам контролювати маржинальність більш ефективно. Сьогодні ми вкладаємо у виробничі потужності та автоматизацію процесів, оптимізуємо витрати.

Як себе сьогодні почуває відносно молодий напрям компанії — «Родинна пекарня»?

Як виробник, «Родинна пекарня» постійно нарощує оберти, маючи велетенський асортимент продукції як для мережі «Родинна ковбаска», так і для іншого B2B-сектора. Також бренд розвивається у форматі самостійної мережі, що працює на міксі ритейлу та HoReCa: наразі вже працюють три такі заклади у Львові.

У Вашій мережі сьогодні близько 160 точок, скільки з них франчайзингових об’єктів? Скільки всього франчайзі серед Ваших партнерів? Скільки точок має найбільший франчайзі? Скільки франчайзингових точок з’явилось за роки війни?

Так, ми давно розвиваємо цей напрямок бізнесу, близько третини наших магазинів працюють за франшизою. Всього маємо зараз 12 франчайзі, найбільший з яких має 10 точок і працює з нами вже багато років.

Під час війни були закриття зі зрозумілих причин, а нових точок ми поки не запускали, хоча з осені 2023 маємо багато запитів на співпрацю по франшизі. Плануємо цього року якісно відновити цей напрямок.

Які канали комунікації зі споживачем Ви вважаєте сьогодні найефективнішими в Україні?

В цьому питанні, я думаю, ми не будемо унікальними — найефективнішими каналами комунікації є соціальні мережі та власна програма лояльності. Хоча ми використовуємо достатньо широкий маркетинг-мікс, щоб охопити якомога більше нашої цільової аудиторії.

Які основні пріоритети стоять перед компанією на 2024 рік?

1. Активна експансія власної та франчайзингової мереж.

2. Ще більший розвиток B2B-продажів як в Україні, так і на експорт.

3. Допомога ветеранам ЗСУ.