Опубліковано

Часи сліпої експансії минули. За результатами Carrefour власні торгові марки вигідніші

Аналітик компанії Shore Capital Клайв Блек, коментуючи результати діяльності мережі Carrefour, зазначив: «Часи, коли найбільші міжнародні мережі хотіли вивішувати свої прапори по всьому світу, давно минули. Тепер зросла роль інших речей».

Джо Доусон, аналітик з питань роздрібної торгівлі в GlobalData, припустив, що фокус Carrefour на власних торгових марках окупився для ритейлера, оскільки мережа відзвітувала про зростання продажів на внутрішньому ринку на 4,7%. Аналітик зазначає, що продажі продуктів харчування в магазинах мережі у Франції зросли на 6% у 2023 році.

Це компенсувало зниження продажів товарів non-food, оскільки споживачі надавали пріоритет витратам на товари першої необхідності. Зростання продажів продуктів харчування у Carrefour значною мірою зумовлене інвестиціями у private labels. На цю категорію товарів сьогодні припадає 36% продажів компанії, порівняно з 33% на кінець 2022 року.

Одним з китів стратегії «Carrefour 2026» є досягнення 40% частки власних торгових марок в асортименті ритейлера до 2026 року. «Зосередження на ціновій конкурентоспроможності, забезпеченні найкращої цінності для клієнтів та вдосконалення цифрової стратегії — найбільше окупилися Carrefour. Завдяки високій інфляції на початку 2023 року, яка дещо знизилася протягом року, Carrefour входить у 2024 рік з хорошою базою, що генерує сильний грошовий потік і зростання дивідендів», — резюмує Джо Доусон.

Аналітик зауважив, що серед європейських країн, де присутня мережа Carrefour, виділяється Іспанія. Нещодавно Carrefour придбав там 47 супермаркетів El Corte Inglés, що підкреслює серйозні плани щодо подальшої експансії компанії у цьому регіоні.

Попри ринкові виклики, такі як інфляція, мережа Carrefour стала більш дисциплінованою в контексті управління капіталом, розумно розставляючи пріоритети. Часи, коли великі міжнародні food-ритейлери планували експансію по всьому світу, вже минули. «Тепер фокусом для таких компаній як Carrefour, Tesco і Walmart є конкурентоспроможність і видобуток грошових потоків на внутрішніх ринках», — стверджують експерти Shore Capital.