Опубліковано

5 порад крафтяру-новачку: з чого почати та як правильно розвивати свій бренд?

Олена Сініціна, засновниця Favorite Food & Drinks, Recycling &Waste Expo Ukraine, розповіла на що звертати увагу під час розвитку крафтового бізнесу.

Продукція крафтового виробництва переживає свій бум. І це не тільки данина модній течії. Частка малого бізнесу суттєво зростає з року в рік. Щобільше, ми спостерігаємо численні приклади того як український малий бізнес розвивається, міцніє, стає потужним та виходить на міжнародні ринки, просуваючи не лише якісну харчову продукцію, а й бренд України. 

1. Важливо дотримуватись стабільної якості харчової продукції. Коли споживач придбав у вас напій чи інший смаколик і йому сподобалось, то він очікує наступного разу отримати таку саму якість. При чому щоб знайти, та головне, залучити свою цільову аудиторію, зміцнити її прихильність, вкрай необхідно провести позиціювання свого продукту та наповнити його сенсами, історіями. 

2. Провадження бізнесу на засадах сталості, циркулярної економіки, етичних принципах — є безумовною вимогою сучасного споживача, як і дотримання високої якості самої продукції. Розповідайте їм зі сторінок вашого сайту, соціальних мереж про те, як саме ви піклуєтесь про зовнішнє середовище, спільноту, людей. Не забувайте розмістити на пакованні відповідні піктограми, сюжети.

3. Розвиток кількох каналів збуту. Пропонуйте свою продукцію ритейлу, багато хто з них приділяє велику увагу залученню у мережі саме локальних виробників. Відкривайте власні фірмову торгівлю, ecommerce. Вступайте в колаборацію з іншими брендами: сир з вином, фруктові смаколики з дитячими книжками, цукерки з канцелярським приладдям тощо. Пропонуйте крафтові харчові продукти як корпоративні подарунки. Озирніться навколо та запропонуйте тим, з ким ви можете це реалізувати.

4. Не бійтесь, не чекайте, а презентуйте свою продукцію на місцевих ринках, тематичних ярмарках, дегустаційних конкурсах. Збирайте та аналізуйте зворотний зв’язок від споживачів та партнерів, підвищуйте якість продукції. Шукайте галузеві об’єднання, грантові програми, що сприяють навчанню, розвитку виробництва, виходу крафтовому виробнику на міжнародні ринки.

5. Реєстрація торговельної марки захистить крафтяра від неправомірного використання третіми особами його знаку без дозволу. І це варто зробити до виводу продукту на ринок.