Куди рухається український маркетинг: 20 висновків за підсумками Ukrainian Marketing Forum
Ми живемо у фантастично сильній та витривалій країні, де на третьому році повномасштабної війни бізнес не просто вистояв, але й продовжує розвиватися та інвестувати в маркетинг. Цю тезу підтверджує і 17-ий Український маркетинг-форум, адже він став наймасштабнішим за кількістю учасників за усі роки свого існування! Це були 2 насичених корисним контентом дні, виступи понад 65 спікерів, 2 зали, понад 850 учасників офлайн і понад 300 учасників онлайн. І все це під гаслом «Живучі» та графічною символічною айдентикою з кактусами.
Володимир Поліщук, CMO з 12-річним досвідом в різних ритейл-мережах, co-founder Студії маркетингу та дизайну MUST, виділив 20 тез з форуму, що стануть у пригоді маркетологам в ритейлі і не тільки.
Здавалося, що весь професійний ринок знаходиться в одному приміщенні — так багато знайомих облич я не бачив давненько.
Дуже гарним вийшов баланс по виступах спікерів: тут і власники великих брендів, і відомі CMO, і PR-лідери, і представники різнопрофільних агенцій.
Ритейл-брендів серед спікерів було багато: «Сільпо», «Епіцентр», МХП, EVA, «Нова пошта», Intertop, MAUDAU тощо. Серед агенцій найбільш цікавими мені видалися виступи Євгенії Близнюк (дослідницька агенція Gradus Research), Катерини Ільченко (нейромаркетингова агенція Neuro-knowledge) та Олексія Ляха (newage.digital agency).
Отож, ловіть 20 тез з форуму, що стануть у пригоді маркетологам в ритейлі і не тільки.
1. Важливість бренду для споживача зросла на 10% від попереднього року і становить 62% від опитаних. Причому це працює як для давно відомих брендів, так і для нових. Бренд стає острівцем безпеки для покупця.
2. Намітилася тенденція на збільшення покупок дорогих брендів, попит на низький ціновий сегмент стабільний останні два роки.
3. Українці хочуть жити «тут і зараз», але більшою мірою це стосується молоді з покоління Z.
4. Продовжується ріст попиту на товари українського виробництва як всередині країни, так і за її межами.
5. Онлайн зростає вдвічі швидше офлайну, а продажі в мобільних застосунках — вдвічі швидше за продажі з сайтів.
6. Найбільше споживачі схильні економити на одязі. Стало менше приводів мати ширший гардероб.
7. Старше покоління переважно поглинає новинний контент, юне покоління — музичний. А покоління 25-44 найбільше любить бренд-контент.
8. Стендап — нова шалена точка зростання уваги українців. Гостро, чесно, гумор для підтримки ментального стану.
9. Мобільний застосунок має бути потрібен клієнту часто, інакше велика вірогідність його потрапляння в uninstall. Тож постійно потрібно додавати йому корисних функцій.
10. Через перманентний стрес в українців на 15-20% просіли когнітивні функції, тому ми готові сприймати дуже спрощену інформацію, не варто ускладнювати комунікаційні меседжі.
11. У нашого споживача через війну катастрофічна «криза бажання», стоїть психологічний блок на покупки. Цей блок здатна зняти соціальна активність бренду, а не промо-активність.
12. Споживач потребує емоційної підтримки, а не знижки. Цінності зараз важливіші за ціни.
13. Якщо ви випадаєте з комунікації навіть на 2-3 місяці — вас забуде багато хто з клієнтів, тому що пам’ять під стресом слабшає.
14. Медіареклама не робить продажі напряму, але дуже сильно на них впливає через безкоштовні канали трафіку.
15. Колаборації брендів — символ єднання українського бізнесу для створення користі українцям.
16. Бізнесам не варто соромитись демонструвати свою неідеальність, зараз це може зробити ближчим до клієнта. Українці здебільшого розуміють, що ми всі «в одному човні».
17. Соціальна відповідальність брендів стала максимально впливовим фактором формування лояльності в умовах війни.
18. Штучний інтелект дуже швидко став буденним інструментом для маркетологів, не помінявши кардинально ринок праці в цій сфері.
19. Digital-доповнення все більше будуть проникати в офлайн-ритейл, що надаватиме клієнтам новий досвід, а бізнесу оцифровку їхніх відвідувачів.
20. Єдиний тренд в аналізі емоційного сприйняття — відсутність тренду. Людей штормить, настрої та емоції нестабільні.
Закінчити хочеться цитатою з виступу CMO Intertop, Марії Самплавської, про роботу українського бізнесу під час війни: «Раніше ми робили все, щоб наші компанії розвивалися, заробляли. А зараз — щоб виживали, підтримували та допомагали».