Опубліковано

«Файно маркет»: як не втратити операційну ефективність при постійному зростанні

При стрімкому масштабуванні бізнесу як ніколи важливо зберігати операційну ефективність, щоб підтримувати стабільність і конкурентоспроможність. Компанії стикаються з численними викликами: від управління масштабованими системами до адаптації до зовнішніх змін.

У цьому контексті ключовими факторами є стратегічний підхід, системність, централізоване управління, інноваційні технології та людський фактор. Про це розповів Руслан Мудрак, операційний директор мережі магазинів «Файно маркет».

Як зберігати керованість системи при швидкому масштабуванні?

Централізоване управління асортиментом, запасами та ціноутворенням:

  • формування асортименту та ціноутворення для магазинів відбувається за затвердженими матрицями, що дозволяє нам бути гнучкими та оперативно реагувати на зміни зовнішніх обставин та потреби клієнтів;
  • сучасні автоматизовані системи управління допомагають оптимізувати запаси, передбачати потреби ринку і регулювати ціни в режимі реального часу;
  • кожен процес управління ми постійно вдосконалюємо та, із залученням зовнішніх експертів та технологій, мінімізуємо відсоток відхилень від оптимальних результатів.

Власна логістика та сервісна служба:

Наявність власної логістики та сервісної служби забезпечує контроль над якістю і зменшує залежність від зовнішніх постачальників. Це також дозволяє швидко реагувати на зміни й розв’язувати проблеми на місці.

Побудова процесів чіткої комунікації та покроковий план дій

Чіткі комунікаційні канали й визначені алгоритми дій для різних ситуацій допомагають зберегти злагодженість у команді та швидко вирішувати виникаючі проблеми.

Єдина база знань та швидкий доступ до інформації

Центральна база даних, що включає інформацію про процеси, продукти й клієнтів, забезпечує оперативний доступ до необхідної інформації та підвищує ефективність роботи кожного співробітника компанії. Крім цього, ця база знань і програма наставництва допомагає швидше адаптуватись новому співробітнику, що впливає на зменшення плинності кадрів в перші місяці роботи.

Побудова KPI відповідно до впливу на показник кожного співробітника

Правильне визначення та моніторинг ключових показників ефективності допомагає зберігати фокус на досягненні бізнес-цілей і мотивувати співробітників до досягнення високих результатів. Кожен співробітник знає, що саме він має зробити та як його результативність впливає на спільний результат.

Як реагувати на непередбачувані зовнішні зміни?

У сучасному бізнес-середовищі непередбачувані зовнішні зміни можуть мати значний вплив. Для ефективного управління такими змінами ми використовуємо:

  • Інструменти для бізнес-аналізу. Ми використовуємо єдину аналітичну платформу в компанії для прогнозування, аналізу продажів, залишків, акцій, фінансів і касових операцій, якості виконання операційних процесів та рівня сервісу обслуговування на касі тощо. Побудова дашбордів по KPI дозволяє оперативно виявляти тренди та коригувати стратегії.
  • Проактивний підхід. Замість того, щоб лише реагувати на зміни, ми активно створюємо та продумуємо потенційні виклики, що дозволяє нам зберігати конкурентні переваги.
  • Режим on-line. Еволюція від аналізу фінансових результатів в кінці місяця до розуміння ситуації в режимі on-line допомагає оперативно реагувати на зміни й приймати обґрунтовані рішення.

Як знайти баланс між задоволеністю та ефективністю співробітника?

  • Бізнес з людським обличчям. Сприяння позитивному робочому середовищу і задоволеності співробітників є важливим аспектом для нас для підвищення продуктивності. Надання можливостей для розвитку, гнучкість у робочих умовах, різноманітні програми та курси підвищення кваліфікації, підтримка психологічного стану співробітників допомагають зберегти мотивацію і лояльність.
  • Спрощення роботи співробітників. Зменшення рутинних навантажень і автоматизація процесів дозволяє зосередитися на стратегічних завданнях і підвищити ефективність. Керівники особисто перевіряють на місцях всі побудовані процеси та працюють у взаємодії з іншими підрозділами з метою їх оптимізації.
  • Підіймання над процесом і ставлення під сумнів ідеальних рішень. Регулярний перегляд і вдосконалення процесів дозволяє знаходити нові способи підвищення ефективності та уникати застою.

Як працювати з постійним ростом фіксованих витрат?

  • Інвестиції в автоматизацію та технології. Автоматизація рутинних завдань (від спрощення роботи з ООS до системи оповіщення про наявність черги на касі) і впровадження нових технологій дозволяє зменшити витрати та підвищити продуктивність.
  • Постійне вдосконалення процесів. Регулярне вдосконалення та оптимізація бізнес-процесів допомагають зменшити витрати й підтримувати ефективність.
  • Управління людьми та процесами. Ефективне управління командами й процесами дозволяє контролювати витрати та забезпечувати високі результати.

Як операційний директор, я твердо переконаний, що успіх масштабування бізнесу залежить від балансу між технологіями та людським підходом. «Файно Маркет» — це не лише про цифри та показники. Це, в першу чергу, про людей: наших співробітників, клієнтів та партнерів. Наша сила в тому, що ми вміємо ефективно поєднувати інновації з традиційними цінностями, де кожен процес орієнтований на результат, а кожне рішення — на покращення досвіду.