Опубліковано

VARUS в Одесі: «Нові житлові комплекси часто стають оптимальними локаціями для наших супермаркетів»

Як VARUS адаптується до потреб споживачів і конкурентного середовища, де домінують місцеві ритейлери? Про це та інше розповіла Анна Луганська, CMO мережі VARUS.

Одеса – місто, де завжди був попит на сучасні торгові формати. Тому логічно, що для мережі VARUS відкриття супермаркетів в Південній Пальмірі стало логічним кроком. Після пандемії та в умовах війни компанія нарешті змогла реалізувати свій план і представити одеситам новий рівень шопінгу. Які особливості місцевого ринку стали визначальними при прийнятті цього рішення?

Анна Луганська, CMO мережі VARUS

Доброго дня. Чому і коли було прийнято рішення, що мережі VARUS вже пора «завойовувати» Одесу?

Насправді відкриття супермаркету VARUS в Одесі було у планах ще до початку пандемії COVID-19. Під час досліджень місцевого ринку ми побачили, що в одеситів є запит на сучасні супермаркети з якісними товарами та вигідними пропозиціями.

Проте розширення географії на цей регіон довго доводилось відкладати — спочатку через виклики коронавірусного періоду та карантин, потім — через повномасштабне вторгнення. Врешті-решт, у 2023 році ми зрозуміли, що вже готові знайомити Одесу з мережею VARUS та відкрили свій перший супермаркет на проспекті Добровольського.

Так, почнемо саме з нього. Ваш перший супермаркет в Одесі – на просп. Добровольського – відкрився у місці, де раніше розташовувався магазин BILLA. Чому саме з цієї локації Ви вирішили починати розвиватись в Одесі? І чи можна очікувати, що і на місці іншої одеської «Білли» (по вул. Корольова) теж незабаром відкриється VARUS?

Перший супермаркет VARUS в Одесі дійсно відкрився у приміщенні, де колись давно працював супермаркет BILLA. Однак це приміщення вже було порожнім та належало новому власнику.

За нашими розрахунками, ця локація мала високий потенціал завдяки своєму розташуванню та активному потоку клієнтів. Крім того, саме тут ми змогли розмістити й наш регіональний офіс.

Щодо приміщення на вулиці Академіка Корольова, де раніше також працювала BILLA, зараз воно належить корпорації АТБ, яка викупила цей об’єкт. Тому відкриття VARUS у цьому конкретному приміщенні не планується. Проте ми розглядаємо інші перспективні локації для відкриття майбутніх супермаркетів.

Ряд Ваших об’єктів також відкрилось у нових житлових комплексах. Чому Ви практикуєте саме такий підхід до вибору локацій?

Ми ретельно підходимо до вибору локації для відкриття нових магазинів, орієнтуючись на дані геомаркетингових досліджень та аналітику відкритих джерел. Пріоритетні зони визначаються на основі кількох ключових факторів: щільність населення в зоні охоплення, наявність транспортної інфраструктури, автомобільний та пішохідний трафік. Саме тому нові житлові комплекси часто стають оптимальними локаціями для наших супермаркетів — вони поєднують високу концентрацію мешканців та активний рух, що забезпечує стабільний потік клієнтів.

Які ресурси – власні кадри чи зовнішніх консультантів – Ви залучаєте для пошуку привабливих приміщень для відкриття своїх магазинів в Одесі?

Ми у VARUS дуже з великою увагою підходимо до вибору локації та формату нових магазинів. Недостатньо просто знайти привабливе місце та відповідне за розмірами приміщення: потрібно також проаналізувати потенційну відвідуваність, цільову аудиторію, скласти її портрет.

Крім того, при аналізі враховуються і такі фактори як середня відвідуваність локації, наявність конкурентів поруч, вартість та умови оренди й комунальних послуг, витрати на ремонт та багато іншого. Для такого комплексного аналізу у VARUS залучають власних спеціалістів, а за потреби можемо звертатись і до зовнішніх консультантів.

Одеса – традиційна територія місцевих ритейлерів («Таврія В», «Копійка», «Обжора» та ін.). Як Ви плануєте виділятися на їхньому фоні?

Мережа супермаркетів VARUS має ряд унікальних переваг, завдяки яким наші магазини швидко завойовують популярність місцевих жителів. Нові супермаркети VARUS в Одесі вже встигли це довести.

Це і стильний інтер’єр — магазини в Одесі мають формат VARUS Home, який поєднує сучасність з домашнім затишком і робить процес покупок приємним та комфортним. І великий асортимент товарів українського та закордонного виробництва, у тому числі — понад 2000 позицій власних торгових марок VARUS.

Ще одна фішка наших магазинів — затишні VARUS CAFE, де можна не тільки купити якісні готові страви або улюблену випічку, але й провести час у приємній обстановці. Тут на гостей чекає величезний вибір готових страв: салатів, м’ясних та вегетаріанських наїдків, WOK-меню, фірмова піца та багато іншого.

Крім того, VARUS підкорює серця клієнтів зручними сервісами. Каси самообслуговування дозволяють заощадити час та не стояти у чергах, а з сервісом VARUS.UA можна взагалі не ходити за покупками, а замовляти їх з доставкою прямо додому.

Наостанок варто сказати про програму лояльності VARUS PERFECT, яка робить покупки більш вигідними. Учасники програми отримують 1% бонусів з кожної покупки або 2% за покупки від 5000 грн. Користуватись нею можна прямо у застосунку VARUS без необхідності носити з собою пластикову картку.

Це тільки частина унікальних фішок VARUS, ми постійно працюємо над новими рішеннями, щоб поліпшувати клієнтський досвід.

Середній чек і кількість позицій у чеку – чи відрізняються ці показники у VARUS в Одесі та, на приклад, в Дніпрі? В яку сторону?

Якщо порівнювати показники середнього чека у подібних за форматом супермаркетах Дніпра та Одеси, то в Одесі вони вищі. За кількістю чеків Дніпро переважає, але ми також продовжуємо активно популяризувати наш бренд в Одеському регіоні, інформуючи про наші переваги, щоб також збільшити цей показник. І після досягнення відповідного мінімуму за кількістю відкритих супермаркетів розширимо рекламну компанію на весь регіон та збалансуємо показники трафіку.

Які основні відмінності одеського клієнта від столичного і дніпровського Ви б виділили?

Одеська аудиторія має власні особливості, тому ще задовго до відкриття ми провели ґрунтовне дослідження потреб клієнтів. З основного — одесити мають унікальний гумор, а також полюбляють ринки.

Тож для взаємодії з місцевою аудиторією потрібно бути в курсі цих особливостей, говорити з клієнтом одною мовою, розуміти та використовувати цей неповторний гумор. Крім того, історична прихильність до ринків означає, що споживачі в Одесі ще не повною мірою ознайомились з усіма перевагами бонусних програм та мобільних додатків, отже в комунікації важливо робити більше акценту на ці напрямки.

Які канали маркетингових комунікацій з потенційними клієнтами Ви використовуєте в Одесі?

Ми завжди обираємо канали комунікації відповідно до мети. Замість того, щоб масово розповсюджувати рекламу, концентруємось на конкретних потребах та цільових аудиторіях.

Для першого відкриття ми обрали сімейну цільову аудиторію та створили зручний магазин біля дому з широким асортиментом товарів для щоденних закупів. Тому і в комунікації ми зосередились на районних каналах зі згуртованою аудиторією, яку зацікавив би саме обраний нами формат.

Ми розробили медіакампанію, орієнтовану на геолокацію в районі супермаркету, розраховану в першу чергу на Facebook, Telegram та Youtube. Також залучили реферальні програми та розсилки від партнерів, зокрема Київстар. Крім того, також розміщували промо на білбордах та листівках на дошках у ліфтах та під’їздах.

Ця стратегія чудово спрацювала. Завдяки діджитал-каналам у день відкриття супермаркету ми перевиконали добовий план у три рази. Також хороший результат дала кампанія з популяризації мобільного застосунку VARUS. Завдяки цьому ми ще до відкриття першого магазину отримали базу користувачів з Одеси, які завантажили додаток, та з якими ми могли комунікувати напряму.

Які подальші плани компанії щодо розвитку в Одесі?

Мережа VARUS планує продовжувати розвиток та експансію як в Одесі, так і в нових регіонах. Наприкінці року в Одесі відкрився вже шостий супермаркет VARUS, і у наших планах — тестувати нові формати. Багато деталей розповідати не буду, нехай це буде сюрпризом. Скажу тільки, що одна з ідей — відкрити магазин формату понад 2000 кв.м в Одесі. Це буде щось цілком нове та незвичне як для нас, так і для жителів Одеси.

Звісно, ми також продовжимо впроваджувати нові сервіси для того, щоб шопінг у VARUS ставав ще комфортнішим, а наші клієнти — ще щасливішими.