Delicate по-хмельницьки: інноваційний підхід до дизайну, обладнання та співпраці з партнерами
Відкриття нових магазинів, продовження розвитку бренду та орієнтація на потреби місцевих покупців — основні засади розвитку Delicate. Засновник компанії «Галапрод» Юрій Чупров поділився стратегіями та ключовими аспектами розвитку мережі, що дозволяють адаптуватися до змін на ринку та зміцнювати позиції серед конкурентів.
Засновник компанії «Галапрод» Юрій Чупров
Мережа супермаркетів Delicate розпочала свій шлях у 2012 році з двох магазинів у Хмельницькому та області, а у 2015 році відкрила перший супермаркет у концепції комфорту для покупців. На початку поточного року компанія відкрила вже п’ятий магазин, впровадивши нову концепцію зонування товарних груп та нестандартне обладнання.
Доброго дня. Розкажіть, будь ласка, про історію створення Вашої мережі магазинів. Чому вона отримала таку назву?
Перший магазин майбутньої мережі був відкритий у Шепетівці у 2012 році, потім ще один, того ж року, у Хмельницькому. Вони називалися «Щедрослав». В 2015 р. ми відкрили перший супермаркет Delicate, а у 2018 р. — другий. 2025 року відкрився п’ятий Delicate. Назва «Делікат» означає «приємний, ввічливий». Для нас дуже важливо, щоб покупцю було комфортно, зручно, щоб відвідування магазину нашої мережі викликало приємні емоції.
До речі, Вас не бентежить співзвучність назви з ще однією мережею магазинів у Черкасах?
Абсолютно не турбує. Торгова марка Delicate була офіційно зареєстрована у 2015 році.
Як Ви позиціонуєте формат, у якому працює Ваша мережа?
Наша мережа працює у форматі супермаркету — це повноцінний магазин сімейної покупки.
У зв’язку з цим, кого Ви вважаєте своїм ключовим конкурентом у Хмельницькому?
Продовольчі магазини та супермаркети, які знаходяться поряд з нашими локаціями — вони і є нашими прямими конкурентами.
Нещодавно Ви відкрили новий магазин. Яка його площа? Чим він відрізняється від своїх "попередників«?
Торгова площа нового супермаркету складає 1000 кв.м. Він відрізняється розширеним асортиментом — ще більшим, ніж в інших магазинах нашої мережі. Також збільшено частку представленості продукції власного виробництва — це м’ясні, рибні, кондитерські, хлібобулочні вироби. Є також відмінності у дизайні: це єдиний магазин, де впроваджено концепцію зонування.
Хто брав участь у розробці дизайну та концепції нового магазину? Які ідеї та підходи Ви використовували при проектуванні простору та оформленні інтер’єру?
Ідея проекту дуже проста — все має бути логічно, гармонійно, душевно, як удома. З іншого боку — практично, функціонально, максимально зрозуміло та зручно для покупця. Звичайно, мені допоміг мій колектив — у нас команда досвідчених професіоналів, і кожен категорійний менеджер добре знає особливості продажу своїх товарних груп. Кожен зробив свій внесок, а я об’єднав це у єдине ціле, доповнив, удосконалив. Так і з’явився цей проект.
У магазині впроваджена нова концепція зонування товарних груп, де м’ясо, кулінарія та молочні продукти представлені в окремих торгових просторах, що створюють ефект «магазину в магазині». Яку мету переслідує ця концепція?
Ідея «магазину в магазині» має на увазі фокус на кожен відділ супермаркету. Це дає можливість покупцю побачити весь асортимент групи товару і зробити свій вибір не поспішаючи, відповідно до своїх бажань і смакових уподобань. «Магазин у магазині» — це обмежений простір, в якому максимально представлений продукт тієї чи іншої групи.
У проекті використано велику кількість нестандартного обладнання. Які основні фактори вплинули на вибір таких технічних рішень? Як змінився бюджет проекту через використання нестандартної техніки, яка зазвичай є дорожчою? І чи виправдовує вона себе з точки зору ефективності?
Використання нестандартного обладнання зумовлене тим, що у нас нестандартна торгова площа — перший поверх житлового будинку. Тому важливо було обіграти маршрут руху покупця шляхом використання нестандартних рішень як у підборі обладнання, так і у дизайні. Таким чином, бюджет проекту збільшився приблизно на 20%.
А щодо ефективності — не все вимірюється грошима (посміхається — All Retail).
У магазині встановлено холодопостачання «під ключ», реалізоване українською компанією «Айсберг». Які переваги та особливості такого обладнання відіграли ключову роль у виборі цього партнера?
Це був наш перший спільний проект із компанією «Айсберг», власником якої є Олег Антоненко. Компанія «Айсберг» надала весь спектр послуг як виробник торгового обладнання для супермаркетів. Вони допомогли нам у розстановці та підборі обладнання; ми високо оцінили їх нестандартний підхід до дизайну, енергоефективність рішень, новаторські інженерні рішення з охолодження продуктів. При цьому робота обладнання моніториться виробником. Наше замовлення було виконано та доставлено точно у встановлені терміни. Приємно працювати з компетентними людьми, професіоналами.
До речі, Ви практикуєте оренду чи купівлю нерухомості під Ваші магазини?
Ми практикуємо виключно купівлю нерухомості.
Наскільки нам відомо, у Вашому портфелі ще є бренд магазинів «Щедрослав». У чому їх особливість?
Ребрендинг магазинів «Щедрослав» відбувся у 2016 році, тепер це теж магазини Delicate.
Скільки SKU нараховує асортимент стандартного магазину Delicate?
Близько 15 000 SKU.
Інформацію про мережу Delicate досить важко знайти в Інтернеті — наскільки нам відомо, у вас немає ані сайту, ані сторінки в соцмережах. Це свідома політика компанії?
До 2025 року це була наша свідома політика. Зараз ми співпрацюємо з компанією Google в Україні і ведемо сторінку в Інстаграм.
Інфляція, ріст цін на енергоресурси, відтік населення та інші фактори сьогодні з’їдають левову частку доходів мереж. Як виживати ритейлерам в таких умовах? Які головні принципи успішного фінансового менеджменту в умовах війни?
Так, я згоден, за таких умов працювати непросто. Але рішення є. Оскільки мережа у нас невелика, її роботу можна контролювати не умовно, а фактично. Запорука успіху — швидке реагування на попит. Асортимент кожного супермаркету різний, він залежить від переваг нашого покупця, ми не маємо шаблонів і стандартів. Ми продаємо товари не лише відомих торгових марок, а й фермерську продукцію, продукцію місцевого виробника, невеликих виробництв інших регіонів. Основне правило успіху — в магазині повинен бути високооборотний товар. Простими словами — те, за що готовий платити гроші наш покупець.
Експерти ринку вважають, що в найближчі роки невеликі торгові мережі — аби вижити — будуть змушені об’єднуватись одна з одною задля створення більш потужних закупівельних альянсів. Що Ви думаєте на рахунок таких колаборацій?
Я відношусь до цього негативно. Це не наш шлях. Ми маємо достатньо знань, досвіду, ідей та ресурсів для роботи. Як у будь-якій компанії, у нас є помилки росту. Головне — бачити ці помилки та вчасно реагувати.
Які ключові задачі стоять перед командою Delicate на 2025-ий рік?
Наше постійне завдання (і не тільки на 2025-ий рік) — щоб покупець був задоволений, щасливий, отримував позитивні емоції в наших магазинах. Найвища оцінка нашої роботи — коли покупець вдячний, коли він каже «дякую!», «молодці!», «клас!» Тоді ми розуміємо, що робимо все ПРАВИЛЬНО!