Опубліковано

За результатами 2024 р. шість операторів зі списку ТОП-10 food-ритейлерів України за показником сумарної торгової площі, збільшили обсяги своїх торгових площ. Такі дані приводить дослідницька компанія GT Partners Ukraine. Решта 4 компанії або скоротили цей показник, або залишили його на рівні 2023 р.

Ритейл вже четвертий рік поспіль адаптується до умов війни в нашій державі. Багато компаній були змушені скоригувати свої стратегії, зосередившись на ефективності, зменшенні витрат і забезпеченні безперервності постачання товарів для споживачів. Тим не менше, основні гравці роздрібного сектору України вже адаптувались до функціонування в умовах невизначеності і навіть нарощують свої ринкові частки, відкриваючи нові точки і збільшуючи показник сумарної торгової площі.

Як і у попередні роки, лідером роздрібного ринку України за показником сумарної торгової площі продовжує залишатися мультиформатний холдинг Fozzy Group (Київ). Ця компанія, що управляє мережами супермаркетів «Сільпо», cash&carry Fozzy, магазинів біля дому та супермаркетів «Фора», маркетів Thrash! та преміум-об’єктів Le Silpo та Favore за 12 місяців 2024 року (в порівнянні з даними на кінець 2023 р.) збільшила свою сумарну площу на 4% — до 713 600 кв.м. Нагадаємо, що на кінець 2024 р. на підконтрольній українській владі території функціонувало 826 торгових точок Fozzy Group (10% від загальної кількості всіх сучасних продуктових маркетів у країні).

Другу позицію рейтингу, як і раніше, посідає мережа м’яких дискаунтерів АТБ (Дніпро). У 2024 році цей ритейлер наростив свої площі більш ніж на 4%, досягнувши загального показника у 589 000 кв.м. Нагадаємо, що в результаті воєнних дій мережа АТБ втратила понад 160 торгових точок (57 із них постраждали від руйнувань, ще 106 залишилися на окупованих територіях). Загалом станом на кінець грудня 2024 р. під вивіскою «АТБ» функціонувало 1257 торгових об’єктів, розташованих у 22 областях України.

На третій позиції рейтингу провідних food-ритейлерів України за сумарною торговою площею утримується німецький оператор METRO, трохи випереджаючи мережу NOVUS. Сумарна торгова площа магазинів METRO сьогодні становить 167,7 тис. кв.м, у NOVUS — 165 тис. кв.м.

Варто також зазначити, що на 10 провідних food-ритейлерів припадає сьогодні 67% усіх площ, зайнятих під сучасні FMCG маркети України.