Зростання товарообігу на 18% — VARUS підбив підсумки першого півріччя 2025 року
Мережа супермаркетів VARUS підбила підсумки першого півріччя 2025 року. У компанії зафіксували зростання за всіма ключовими показниками: від фінансових результатів до розширення мережі та соціальних проєктів.
Податки на мільярд: +21% внесок у держбюджет
За шість місяців 2025 року VARUS перерахував 1,049 млрд грн податків — на 20,97% більше ніж торік. Для порівняння: за весь 2024 рік компанія віддала державі 1,756 млрд грн. Нинішня динаміка показує, що річний показник може перевищити 2 млрд гривень.
Такі показники підтверджують статус VARUS як одного з найбільших платників податків серед українських ритейлерів і свідчать про стабільний розвиток компанії навіть у воєнних умовах.
«Зростання наших податкових платежів — це не лише показник успішного розвитку компанії, а й свідчення нашої незмінної відданості Україні. Ми пишаємося тим, що можемо робити ще більший внесок у зміцнення економіки нашої держави та підтримку її фінансової стабільності», — коментує Марина Паніна, CFO VARUS.
Товарообіг б’є рекорди: зростання на 18,1%
Фінансові показники VARUS демонструють потужну динаміку. Товарообіг мережі зріс на 18,1% порівняно з першим півріччям 2024 року. Таке зростання у воєнний час підтверджує не лише стійкість бізнес-моделі компанії, але й незмінну довіру споживачів до бренду.
Партнерство з ЄБРР: понад мільярд на розвиток
У липні VARUS отримав перший транш кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку — майже 630 млн гривень з загальної суми кредиту понад 1 млрд гривень. Решту коштів компанія отримає до кінця року в рамках проєкту з підвищення продовольчої безпеки вартістю 2,2 млрд гривень.
Отримані кошти спрямовуються на розширення мережі, підвищення стійкості бізнесу та впровадження енергоефективних рішень у рамках підходу Green Economy Transition (GET). VARUS планує встановити сонячні панелі, модернізувати освітлення, впровадити реверсивні спліт-системи кондиціонування та розвинути стабільну логістику.
Розширення мережі: три нові супермаркети
Перше півріччя ознаменувалося відкриттям трьох нових локацій, що довело загальну кількість магазинів мережі до 115 супермаркетів. Кожне відкриття стало подією для місцевих жителів.
28 березня в Одесі на Французькому бульварі, 22, розпочав роботу новий супермаркет з повним спектром сучасних сервісів. Особливістю локації стала затишне VARUS Cafe з барною стійкою та столиками для відпочинку.
28 червня у Києві за адресою вул. Тютюнника, 39А відкрився VARUS Home — друга локація столиці у форматі «біля дому». Цей магазин став справжнім острівцем зручності для швидких покупок.
4 липня у Києві відкрився ще один супермаркет у Софіївській Борщагівці за адресою вул. Лесі Українки, 30. Цей сучасний магазин вирізняється стильним інтер’єром та продуманим освітленням, що робить навігацію простою та інтуїтивно зрозумілою.
Власні торгові марки: 14 брендів на будь-який смак і гаманець
VARUS активно розвиває напрямок власних торгових марок, пропонуючи покупцям якісну альтернативу у широкому ціновому діапазоні. Наразі у мережі представлено 14 власних торгових марок, які охоплюють як продовольчі, так і непродовольчі категорії.
Власні торгові марки VARUS закривають потреби клієнтів від мінімального цінового сегмента до середнього плюс, пропонуючи продукти з високими якісними характеристиками. Частка ВТМ у загальному товарообігу мережі становить 10,5% і постійно зростає.
У 2025 році компанія запускає 4 нові фокусні торгові марки, а також розширює асортимент у категоріях, де вже присутні власні торгові марки. Серед найпопулярніших брендів — Varto та «Вигода», які завоювали довіру споживачів завдяки оптимальному співвідношенню ціни та якості.
Зелена енергетика: сонячні панелі на 21 супермаркеті
VARUS активно впроваджує проєкти енергоефективності. На 21 супермаркеті мережі встановлено сонячні панелі, що частково покривають енергетичні потреби магазинів.
Соціальна відповідальність: 7,7 мільйона гривень на підтримку
Соціальний складник залишається пріоритетом для VARUS. За перше півріччя на благодійну допомогу спрямовано близько 7,7 млн гривень.
Найбільш значущими проєктами стали:
- Передача 22 автомобілів для Збройних Сил України в рамках проєкту «Мчимо до перемоги разом».
- Підтримка 13 притулків для безпритульних тварин спеціальними аптечками першої необхідності в рамках проєкту «Доброгривня».
Розвиток персоналу: «Кухня талантів» та нові можливості для молоді
За перше півріччя команда поповнилася 2009 новими професіоналами, які вже вносять свій внесок у розвиток компанії.
Внутрішня програма «Кухня талантів», яка працює вже третій рік, показала рекордні результати. За пів року отримали 224 заявки, відібрали 220 учасників. З них 160 вже переведені на бажані посади, 15 очікують переведення, 35 проходять навчання. Програма перейшла на новий рівень автоматизації через чат-бот, що спрощує процес кар’єрного зростання.
Компанія активно розвиває команду через навчання — провели 61 внутрішній тренінг (включно з розробленим з нуля тренінгом з тактичної медицини) та 7 зовнішніх тренінгів для керівного складу.
Революційною ініціативою стало відкриття вакансій для молоді віком від 17 років. За липень частка прийнятих 17-річних співробітників вже складає 7% від загальної кількості прийомів у VARUS. Для них розроблено спеціальні позиції: збирач онлайн-замовлень та продавець торгівельної зали.
Особливу увагу компанія приділяє ментальному здоров’ю команди. У межах проєкту VARUSтійкість за пів року підготували та надіслали 30 практичних комунікацій з інструментами для збереження психологічної стійкості, що допомагають співробітникам справлятися зі стресом у непростих умовах.
Важливим кроком стало дослідження стану корпоративної культури в умовах війни — провели масштабну оцінку культури у всій мережі.
Погляд у майбутнє
Результати першого півріччя 2025 року підтверджують правильність обраної стратегії розвитку VARUS. Компанія продовжує укріплювати позиції на ринку, розвивати інноваційні сервіси та підтримувати українське суспільство.