Опубліковано

Вантажні велосипеди як інновація у логістиці: у Мюнхені запустили новий хаб

У Мюнхені відкрили другий муніципальний логістичний центр, товари з якого будуть розвозити містом на спеціальних вантажних велосипедах.

Площа спеціалізованих складів в районі Paketposthalle складає 2 тисячі квадратних метрів. Тут обробляються вантажі на палетах, а також охолоджені та інші товари, включаючи фармацевтичні та медичні вироби.

Проте доставка клієнтам, серед яких є як фізичні особи, так і торгові точки, здійснюється виключно за допомогою вантажних велосипедів. Хаб ще знаходиться на стадії завершення будівництва, тому його потенціал буде повністю розкрито лише згодом.

Дворічний досвід роботи іншого велосипедного логістичного центру в Мюнхені виявився успішним, тому другий хаб планують зробити максимально ефективним. Вантажні велосипеди стали дуже зручними та вигідними у великих містах з інтенсивним дорожнім рухом, часто виконуючи доставки швидше, ніж звичайні фургони, навіть при середніх відстанях. Хоча велосипед і не може розвивати високу швидкість, він легко обходить затори та економить час на парковках.

У Німеччині обсяг продажів у сфері велосипедної логістики стабільно зростав останніми роками, досягнувши 190 мільйонів євро у 2024 році. Вантажні велосипеди пройшли 8,5 мільйона кілометрів, заощадивши 2200 тонн CO₂. Галузь в основному підтримує місцеві та регіональні компанії: 90% фірм працюють в межах одного міста чи регіону, тоді як лише 10% мають мережі, що охоплюють кілька регіонів або всю країну.

Муніципальний центр велосипедної логістики здійснює близько 260 000 доставок на рік, заощаджуючи близько 8000 годин порівняно з традиційними методами доставки. В середньому 15 вантажних велосипедів можуть замінити десять фургонів.